Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Търг за трети участък от магистрала "Хемус"

Строежът на 16 км от пътен възел "Белокопитово" към Търговище ще струва 133 млн. лв.

1 коментар
Търг за трети участък от магистрала "Хемус"

Пътната агенция обяви обществена поръчка за трети участък на магистрала "Хемус". Изграждането на 16.3-километровата отсечка между пътните възли "Белокопитово" и "Буховци" в посока Търговище е с прогнозна цена от 133 млн. лв.

Срокът за подаване на оферти е до 17.30 часа на 10 октомври 2016 г. Те ще бъдат отворени на следващия ден от 14 часа.

Магистралната отсечка ще бъде с по две ленти за движение в посока, две ленти за спиране, средна разделителна ивица, водещи ивици и банкети.

Проектът предвижда още изграждането на 6 виадукта, на пътен възел за връзка с третокласния път Мировец - Певец, на нова връзка с първокласния път Шумен - Търговище при пътен възел "Белокопитово" и на мост. Ще има и 11 пресичания със селскостопански пътища.

Срокът за изграждането на магистралната отсечка е близо 2.5 години (910 дни), колкото е и на близо 10-километровия участък от Ябланица до Боаза в посока Варна. За него преди дни бяха отворени офертите на 11 кандидати, които са основно български компании. От чуждите като водещи в обединенията участват единствено гръцката "Актор" и испанската "Асигния.

Третата тръжна процедура е свързана с проектирането на 50 км от магистралата в участъка от Боаза до връзката за разклона с второкласния път Плевен/Ловеч.

Правителството обяви, че ускорява строителството на магистрала "Хемус", която ще се изгражда от двете страни едновременно, през почивни и празнични дни, включително и през нощта. При предвидени дежурства с прожектори нощем, кандидатите получават повече точки при класирането на офертите им, става ясно от отговорите на пътната агенция до кандидатите при поръчката до Боаза.

В неделя пък премиерът Бойко Борисов обяви в Шумен, че ако не направим "Хемус", "това означава след 10-15 години разликата между Южна и Северна България да е като в Италия, образно казано".

Сметките на Борисов показват, че изграждането на аутобана ще излезе близо 1.5 - 2 млрд. лв., защото е "планина и навсякъде трябва да са естакади, мостове, тунели".

Магистрала "Хемус", която трябва да свърже София със Варна е с обща дължина 407 км. От тях в експлоатация са пуснати 165 км за 45 години или средно за една година от нея са изграждани по 3.66 км, сочта данните на строителната камара у нас.

Над две трети от построените 165 км от "Хемус" са изградени по времето социализма. Изцяло е изградени магистралата в областите София-град и Софийска (общо 71.3 км) и Варна (49.7 км). Частично е построена магистралата и в областите Шумен и Ловеч, а нито километър от нея няма в областите Плевен, Велико Търново и Търговище, сочат данните на строителната камара.

Общо за изграждане остават 242 км от "Хемус" с прогнозна цена от 2 млрд. лв., по думите премиера. Това означава, че един километър от "Хемус" ще излезе на българските данъкоплатци средно над 8.2 млн. лв. без ДДС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. blue velvet
    #1

    ...защото е планина и навсякъде трябва да са естакади, мостове, тунели. Не е вярно. Даже на картата горе се вижда че е плато.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.