Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Търговете за още 137 км от магистрала "Хемус" през август и септември

Поръчката за пътя през Кресненското дефиле ще бъде обявена следващия месец

2 коментара
Търговете за още 137 км от магистрала "Хемус" през август и септември

В рамките на следващите месеци ще бъдат обявени обществени поръчки за строителството на още 137 км от магистрала "Хемус". Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков при проверката на обхода на Габрово.

През август стартират тръжните процедури за строителството на 52 километра от пътен възел "Боаза" до разклона за Плевен и Ловеч. Целта е през следващата година да започне и реалното строителство на участъка, каза Нанков.

През септември очакваме да бъде обявена и процедурата за още 85 км от магистрала "Хемус" - до Велико Търново, допълни той.

Следващият месец ще започне и реалното строителство и на 16 км от Белокопитово към Буховци, обеща министърът. Договорът е за инженеринг, прави се допроектиране. На Експертен съвет в Агенция "Пътна инфраструктура" в сряда е била приета разработката. Остава издаването на разрешение за строеж от регионалното министерство, каза Нанков.

Около една трета (30%) от строителството на 9.3-километровия участък от магистрала "Хемус" между Ябланица и пътен възел "Боаза" е готов, каза регионалният министър. Той прогнозира, че обектът може да бъде завършен и предсрочно през септември 2019 г.

Търгът за Креснеското дефиле – през август

"До 15 дни започва обществената поръчка и за изграждането на най-тежкия участък от магистрала "Струма" - между Крупник и Кресна, през Кресненското дефиле, който включва тежки инженерни съоръжения", съобщи още Николай Нанков.

Той ще бъде в две обособени позиции на инженеринг - за изработване на технически проект и строителство.

Първият участък е с дължина от 13.2 км. Той ще започне на около 80 м след пътен възел Симитли – Разлог и ще свършва след пресичане с пътя "Стара Кресна – Ощава". Включва три пътни възела, 10 виадукта с обща дължина 3.5 км, надлези и подлези, както и три тунела.

От него ще започва следващия участък, който ще бъде с дължина 10.4 км и ще се влива в обходния път на Кресна, от който 5.55 км ще бъдат изпълнени като част от проекта. Той включва още един пътен възел, 11 виадукта с приблизителна дължина 5 км, 9 надлези и подлези, както и 4 тунела.

За нормалното функциониране и експлоатация на тунелите е предвидено да бъдат изградени съответните инсталации и системи – пожароизвестителни, водоснабдителни, вентилация, електроснабдителни, осветителни, за управление на движението и др.

Двата участъка на пътя ще бъдат с по две ленти за движение с ширина 3.5 м, водещи ивици по 0.25 м и два банкета с ширина 1.5 м. На места ще бъде изградена и трета лента за товарни автомобили, според характеристиките на терена.

Във връзка с археологическите разкопки на Скаптопара, край Благоевград, Министерството на регионалното развитие и пътната агенция ще се съобразят с решението на експертите по културно-исторически находки, каза Нанков.

"Хубаво е, че беше магистралата, за да се открие градът", коментира той. Посочи, че към момента за археологическите разкопки са осигурени почти 2 млн. лева европейски средства по оперативна програма "Транспорт".

Обходът на Габрово

Приключи изграждането на най-големия, строен през последните две години, тунел в България – този на обходния път на Габрово, с дължина близо 600 м, каза още Нанков, който провери изграждането на обходния път на града.

"Естакадите и мостовите съоръжения на обходния път са готови. Договорът с изпълнителя е до края на годината, но съм убеден, че месец или два предсрочно ще успеем да приключим", прогнозира Нанков.

"Този проект е грандиозен не само за Габрово, но и за Северна България, той е подходът към тунела под Шипка", заяви още регионалният министър.

Разработката на идейния проект за тунел под Шипка вече е приета на експертен съвет в регионалното министерство, каза Нанков. Сега се разглеждат се различни варианти за финансиране.

"Темата с тунела под Шипка винаги е стояла на дневен ред, не просто сме оптимисти, че проектът стартира вече като реално изпълнение, но следваме хронологичен график на изпълнение", посочи строителният министър.

Министърът направи и проверка на ремонта на второкласния път Севлиево – Габрово, от който се възстановяват 28 км. Установено е около 16% изпълнение на ремонтните дейности на пътя. Крайният срок за приключване е лятото на 2019-та година. Обектът е разделен на два лота - Севлиево – Драгановци и Драгановци – Габрово и се изпълнява с европейски средства от оперативна програма "Региони в растеж". Стойността на ремонтните дейности е над 23 млн. лв. Участъкът не е рехабилитиран над 20 години.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Milenca
    #2

    След приказките за китайски инвестиции по АМ Хемус отново четем за търгове у нас. Борисов май пак забрави за китайците.

  2. безпартийна
    #1

    Проблемът е не, че не се строят пътища. Той е в това, че се строят калпаво. Всеки, който е минавал по новата отсечка на Хемус от Яна за София, и е имал неблагоразумието да се движи в дясната лента, е усетил пропадането в пътя преди моста на река Лесновска. Какво трябва да се случи, та пътно строителните компании да носят отговорност за качеството на изпълнението? И това е нов участък. Същото е изпълнението и на новите участъци на магистрала Тракия. Няма европейска държава с такова пътно строителство. И Албания е по-напред от нас. Явно тук се краде, много се краде.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.