Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Търси се облекчаване на товарния трафик по границата, най-тежко е на Дунав мост І и ІІ

3 коментара
Търси се облекчаване на товарния трафик по границата, най-тежко е на Дунав мост І и ІІ

Транспортният министър Георги Тодоров обяви, че ведомството му започва да работи по облекчаването на тежкотоварния трафик на камиони по граничните пунктове и ще се търси подобряване ефективността на преминаването на тировете. Дори се обсъжда разделяне на пълните от празните камиони, за да става по-бързо преминаването им, съобщиха от министерството в понеделник сред среща за решаване на проблема с браншови организации, шефовете на митниците, на пътната агенция, на гранична полиция и отговарящ за консулските отношения. Най-страшно е положението на двата моста над Дунав при Видин-Калафат и Русе-Гюргево.

"Към днешна дата най-затруднено е преминаването на Дунав мост ІІ, където опашката е около 7 км, а товарните автомобили се спират и на територията на област Монтана. На Русе опашката е около 5 км, а камионите се спират на Бяла. Това са най-натоварените ГКПП-тата на изход от страната", коментира Бойко Рановски, шеф на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация".

По думите му в много от случаите причините за забавянето не са от българската страна. На ГКПП "Видин-Калафат" проблемът е на територията на Румъния, а и е нараснал трафикът с 15 на сто заради повишените пътни такси през Сърбия. Освен това българските превозвачи срещали проблеми на сръбско-хърватската граница. На ГКПП "Русе-Гюргево" се извършват обстойни проверки на товарните автомобили за наличие на емигранти.

На Дунав мост І обаче от десетилетия се образуват огромни опашки от тирове.

Проблемите са различни и затова ще се търсят решения на място, допълват от транспортното ведомство.

Предстои формирането на експертни групи, които още следващата седмица ще започнат работа на граничните пунктове, където заедно с колегите си ще разгледат възможностите за подобряване на ефективността.

Всяка седмица ще бъда на различно ГКПП докато се облекчи тежкотоварния трафик, декларира министър Тодоров.

"През следващата седмица стартираме работа на Дунав мост ІІ при Видин-Калафат, като по линия на Министерството на външните работи ще се търси диалог с румънска страна за облекчаване на работата на пункта. Този проблем стои и пред останалите гранични и митнически контроли и затова ще се работи за намиране на комплексно решение", заяви Георги Тодоров.

На срещата е бил обсъден и вариант за разделяне на пълните и празни товарни автомобили, което ще доведе до частично облекчаване на трафика.

"През следващия месец се очаква още по-засилен трафик. Надяваме се до началото на следващия месец да намерим максимално бързо решение", каза транспортният министър.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Milenca
    #3
    Отговор на коментар #2

    По-безопасно е 5 пъти да ремонтираш път, най-много някоя дупка да се появи. Докато на мостовете им се случва и да се срутват, там е по-отговорно!

  2. Milenca
    #2

    Досега ни информираха само за проблеми на Кулата - Промахон, когато софиянци се насочваха към гръцките плажове. България наистина е на кръстопът в Балканите, и е много натоварено. Досега знаехме, че пътища няма, оказва се че и мостове няма. Но дал Бог с фирми, ремонтиращи АМ Тракия..

  3. Борис
    #1

    Облекчаването става с повече мостове и премахване на всякакви такси и други корупционни трикове, така както се пресичат всички други мостове в ЕС по Дунав - свободно.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.