Търси се строител на къс тунел на магистрала "Струма" за 250 млн. лв.

Търси се строител на къс тунел на магистрала "Струма" за 250 млн. лв.

Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" обяви обществена поръчка за проектиране и строителство на късия тунел при село Железница от 2 км на магистрала "Струма". Прогнозната стойност на съоръжението е 250 млн. лв. без ДДС, като финансирането е осигурено от оперативна програма "Транспорт" 2014-2020.

Оферти за участие в процедурата могат да се подават до 25 януари 2016 г. Постъпилите предложения ще бъдат отворени публично на следващия ден.

Изпълнителят трябва да проектира и изгради съоръжението, прилежащите му предпортални площадки с обслужващи пътни връзки и две мостови съоръжения с обща дължина около 700 м.

Строителството на тунела е част от лота Благоевград – Крупник, за който беше взето решение да бъде възложен с отделна поръчка.

За изпълнител на 17-километра отсечка между Благоевград и Крупник бе избрано ДЗЗД "АМ Струма 3.1", в което влизат шест български фирми начело с благоевградската "Агромах", която довърши участъка от Сандански до гръцката граница през лятото и отсечката от магистрала "Марица" от Оризово до Димитровград през октомври. Освен нея в обединението влизат още хасковската "АБ", варненската "Хидрострой", "Пътища Пловдив груп", "Пътища Пловдив" и софийската "Алве консулт".

Консорциумът "АМ Струма 3.1" получи максималния брой от 100 точки по техническата оценка на офертата и даде третата най-ниска цена от 139 млн. лв. без ДДС и така спечели търга.

Последният участък от магистрала "Струма" между Благоевград и Сандански трябва да бъде изпълнен до 2022 г.

В момента правителството се опитва да намери алтернатива на дългия 15-км тунел, който попада в лот 3.2 и беше заложен в първоначалния проект на този участък от магистралата, за да спести средства от новата оперативна програма за транспортна инфраструктура, които да бъдат пренасочени към други проекти.

Обединението "Лот 3.2 Проект", в което влизат "Пътпроект- 2000" ООД, "Биас – М" ЕООД, "Геотехника – АБС" ООД, "Бондис" ООД и "Свеко Енергопроект" АД беше избрано да проектира алтернативното трасе, което се предвижда да е със система от мостове, виадукти и къси тунели.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Трябва ли да се отворят ресторантите?