Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Търсят се частни пари за магистрала "Черно море" и два скоростни пътя

2 коментара
Търсят се частни пари за магистрала "Черно море" и два скоростни пътя

Магистралите "Черно море", София – Калотина и "Рила", както и скоростните пътища Видин – Ботевград и Русе – Велико Търново са инфраструктурните проекти, които ще се реализират с помощта на публично-частно партньорство (ПЧП). Те бяха представени от министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова по време на ІV-я икономически и търговски форум в Белград. Събитието се провежда в рамките на Инициативата за сътрудничество между държавите от Централна и Източна Европа и Китай.   

Средствата по европейските програми за изграждане на инфраструктурни проекти не са достатъчни, затова България е отворена за публично-частно партньорство, каза министър Павлова. 

Магистрала "Черно море" и връзката на България с Румъния при Видин с изграждането на скоростен път Видин-Ботевград са приоритетните проекти, които ще се реализират с помощта на ПЧП. Като трети приоритетен проект за ПЧП министър Павлова посочи връзката между Русе и Велико Търново.

Стратегически и важен, и приоритетен, както за България, така и за Сърбия, е проектът за изграждането на магистралата София – Калотина – Ниш, посочи Павлова.

Но докато сърбите я строят, ние непрекъснато сменяме концепцията за изграждането ѝ. Първоначално участъкът беше вкаран за финансиране по еврофондовете от програма "Транспорт". Правителството на Пламен Орешарски го изкара поради недостиг на средства. В новия програмен период 2014-2020 г. трасето не попадна, а вместо това беше изпратено за кандидатстване по плана "Юнкер".

Проектът за изграждането на магистрала "Рила" също беше представен пред Китай за финансиране.

Министър Лиляна Павлова посочи, че новото българско правителство е формирано преди месец и има за цел да стабилизира политически и икономически страната.

Като втора цел министърът определи изграждането на инфраструктура. Тя посочи, че Министерството на регионалното развитие и благоустройството е институцията, която дава строителни разрешения, осъществява контрол на строителството, както и планирането на инфраструктурата. МРРБ също е отговорно за изграждането на пътната инфраструктура чрез агенция "Пътна инфраструктура".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. П. Стоянов
    #2

    Истински туристическите държави Италия, Франция са с тол такси. 100 км около 5 евро. Но магистралита са такива, че 600 км се вземат за 3-4 часа. Няма умора, не се губи време. Щъкаш си без визи. От визи съм спестил към 12 000 лв. ( за двама). Водя си бележник.

  2. П. Стоянов
    #1

    Публично-частно партньорство и ТОЛ такси - това е истината. Дали таксите са за държавата или за частна фирма е все едно за пътуващите. Но туризъм без тол-такси не става. А държава без туризъм е Сев. Корея, сега Русия и Крим. На отиване за Европа 12 евро и на връщане 12 евро само за Сърбия - нека им е лошо. И Хърватска. Почти 20 евро винтки за Словения, Унгария, Австрия. Само годишни за Швейцария. Само Германия и Нидерландия са без пари.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.