Театър “София” откри нов тип спонсорство

Нов тип договори за спонсорство е бил открит от директора на най-големия общински театър “София” Доротея Тончева. Жената на интелектуалеца с мнение по значителен брой политически въпроси, поет и драматург Стефан Цанев е сключила през 1998 година договор за “безвъзмездно” спонсориране на ръководеното от нея културно учреждения с 220 долара на месец.

“Воден от идеята за по-нататъшно развитие на българската култура и в частно на театралното изкуство”, спонсорът - фирма “Мирамакс интеранционал”, парафира контракта за срок от 3 години", пише в договора.

Спонсорът най-вероятно е бил "приятно изненадан", след като е прочел в контракта, че срещу финансирането Тончева чму е предоставила клуба на театър “София” за същия срок.

Въпреки че сумата за спонсорство е ревизирана още 3 пъти, същото е ставало и със срока за ползване на кафенето с големина 60 кв.м. С анекс, подписан през 1999 година, сумата е станала 400 долара, през 2003 година – 400 евро, а последното допълнение към “спонсорството” е подписано през май тази година и вече е 600 евро.

Тончева открива възможност за допълнително духовно стимулиране на актьорите като е отдала под наем за 10 години и будката, в която преди това са се продавали билетите на театъра. От своя страна наемателите от фирма “Флоримпекс” са се задължили да осигуряват безплатни цветя за всички премиери на театъра. Пари театърът е започнал да получава от тази сделка едва от 1 април тази година. Те са 250 лева месечно, но задължението за цветята остава.

С друг контракт, сключен през 2002 година за срок от 10 години Тончева разрешила съвместно стопанисване на паркинга на театъра с частната фирма “Сити”. Първоначално 40% от приходите са били за театъра, а 60% за частната фирма, а от тази година съотношението е 50 на 50.
И в трите случая театърът е отдал под наем публична собственост без търг или конкурс, което е в разрез със закона, тъй като Столичният общински съвет е единственият орган, който може да се разпорежда с терените и обектите.

Още от