Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Театралният зрител посещава 5 постановки годишно и ги избира според актьорите и екипа

2 коментара
Театралният зрител посещава 5 постановки годишно и ги избира според актьорите и екипа

Театралният зрител в София ходи пет пъти годишно на театър, а основната публика в салоните е между 25 и 34 години, показва проучването ASSET - проект на Европейската нощ на театъра.

В проучването участват четири български театъра - Народен театър "Иван Вазов", Софийска опера и балет, Сатиричен театър "Алеко Константинов" и театър "Азарян", където в продължение на 2 месеца (април и май) са направени над 1000 анкети.

Във въпросите са засегнати както мотивите за посещение, комуникационните канали, така и оценката на посетителите за конкретния театър и за театралното изкуство като цяло. Координатор на проучването от българска страна е фондация "Арт проджектс" - един от организаторите на Нощта на театрите.

Изследователите коментират като много показателен факта, че 29 на сто от анкетираните са посочили като основен мотив за посещение "интелектуална среща с изкуството", което говори за добрия имидж на театралното изкуство в България.

Актьорският състав и творческият екип на постановките са главните критерии за взимане на решение какво да бъде избрано и посетено от богатата театрална програма в четирите театъра, включени в проучването. Тези два критерия имат еднаква тежест за избора и са оценени с 4.7 от възможни 5 точки.

Цената на билета е на последно място в критериите за избор на постановка. В топ 5 на най-посещаваните жанрове през последните три години анкетираните са поставили класическа пиеса, съвременна пиеса, оперно/балетно представление, мюзикъл и комедия.

Основните канали за информация, които са посочени в анкетите, са препоръката от приятел или познат и сайтът на съответния театър. Голяма част от зрителите споделят, че биха ходили по-често на театър, ако има повече реклама и насищане с достатъчно ясна информация за предстоящи театрални събития както в медийните канали, така и в социалните мрежи.

Социологическото проучване е първото с такъв мащаб, в което България участва, и единственото по рода си в Европейския съюз. Прави се в два етапа - през април-май 2019 и през октомври-ноември 2019, като във втората част ще има специален акцент върху публиката в Нощта на театрите. В него се включват общо 5 държави (Австрия, България, Финландия, Хърватия, Чехия). 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #2

    Зрителите ходят на театър, за да се чувстват умни?! Препоръка на приятел означава, че театърът е разпознаваем в различните социални групи нееднозначно. Ако вашата група има определени интереси и вие ги следите, посещавате посочено представление. Над тази зрителска извадка са хората, които ходят на театър, когато идеята, която той изразява, съвпада с ценностната им система, философията на живота, образованието, и включва актьори-лидери, чиято игра е безкомпромисно добра, авангардна, психологическа, широкообзорна, асоциативна и завладяваща.

  2. edin.drug
    #1

    Българинът има изключително ниска театрална култура - това резултира и в качеството на театъра тук. В интервю по тв Ян Енглерт, който сега е директор на националния театър във Варшава каза, че там има 32 официални театъра (със собствени сгради) и те са пълни 99%. Нещо с което много малко наши представления могат да се похвалят - при това не най-добрите. 50% от представяното е на полски автори. Тук българските постановки са изключение. Няма нова българска драматургия. Но това е просто част от цялостния ни културен упадък - резултат от некултурното управление през последното десетилетие и слабите медии.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.