Теди Москов поставя "McBeth" - пародия на класическата трагедия

Теди Москов поставя "McBeth" - пародия на класическата трагедия

Вещиците от "Макбет" на Шекспир са рицари, еротични танцьорки, рапърки, народни и поппевици в спектакъла на Теди Москов "McBeth" - пародия на класическата трагедия. В ролите са Станка Калчева, Ярослава Павлова и Лилия Гелева, предаде БТА. Премиерата е тази вечер в Младежкия театър "Николай Бинев".

Името на вещерската "група" - трио "Хинелоза", е игра на думи, както и много от репликите в 50-минутното представление - кратко и бързо като днешното ни забързано, повърхностно, потребителско, безскрупулно живеене. Прочита си на пиесата режисьорът, по собствените му думи, подсказва и със заглавието на спектакъла - аналогия с известна верига за бързо хранене.

Какъв най-близък роднина можете да убиете - това е въпросът, от чийто отговор зависи дали кандидатите за крал ще бъдат допуснати до следващия кръг на конкурса от комисията от трите вещици. Основен претендент - по волята на властната си коварна съпруга (Станка Калчева) - е Макбет (Малин Кръстев), нерешителен и плах съпруг под чехъл, домошар, който се появява често с мрежа с покупки. Почти без негово участие, на меча (който лейди Макбет е поставила в ръката му) се пронизва смъртоносно съперникът му Дънкан (Красимир Недев).

Преди фаталната сцена Дънкан излиза от огромни рицарски доспехи - облечен в розови ританки,с бебешка шапчица, и започва да тропа с крак, че иска да стане крал. "Битката" за короната между Макбет и Дънкан се разиграва и от кукли - "двойници" на двамата герои. Те разсмиват публиката също с разминаванията си по стълби и ескалатори в стила на нямото кино - едни от многобройните забавни хрумвания на Теди Москов.

В кървавите битки и дворцови интриги участват и персонажите на Герасим Георгиев - Геро и Вежен Велчовски. Всички актьори играят по няколко роли.

От черния хумор не е пощаден и авторът. От преобръщането на Шекспир в гроба - при вида на "саморазправата" с "Макбет" - се захранва осветлението на сцената. Тя е яркочервена "кутия", отворена към зрителната зала, с голи стени и наклонен под, по който претендентите за трона се подхлъзват, търкалят, пълзят, защото "изкачване към властта и пълзене е едно и също". Сценографията е на Владо Шишков, костюмите - на Свила Величкова, музиката - на Антони Дончев.

Още по темата
Още от

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: