"Технополис" с глоба до 15 хил. лв. за подвеждане на клиентите

Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще глоби с до 15 хил. лв. веригата за електроуреди "Технополис" заради това, че не е информирала адекватно клиентите си как да задействат защитата срещу кражби на закупените от магазините ѝ стоки и така не се успели да се възползват от нея.

 

Става въпрос за кампанията на дружеството "Защита срещу кражба за 2 години”, при която с лепенки до продаваните стоки се рекламирала своеобразната застраховка, привличаща клиентите. Служителите на магазините обаче не информирали купувачите за това, че за да се възползват от тази защита, трябва да се регистрират в сайта на производителя на продукта до едни месец от покупката му. Така при кражба на уреда само регистрирани клиенти могат да подават заявки на определени телефони или електронни пощи за подмяна на стоката.

 

Комисията установила това, след жалба на клиент, чийто купен от магазина авторесийвър бил откраднат и му била отказана подмяната на уреда именно с мотива, че не се е регистрирал на сайта на производителя.

 

Проверката на ведомството установила, че върху опаковката на продуктите, в гаранционната карта и ръководството им за експлоатация, а също и на стенда, на който са изложени, липсва информация за застраховката "Защита срещу кражба”, условия и правила за участие.

 

След като търговецът никъде не посочва допълнителни условия за възможността клиентите да се възползват от рекламираната защита, те възприемат буквално информацията върху етикета "Защита срещу кражба за 2 години” и считат, че със закупуването на продукта директно получават това право, което е подвеждащо и нелоялно, посочват от КЗП.

Още от България

Какво може да се очаква от новия председател на антикорупционната комисия?