Телефонни компании продават данни за своите клиенти

Големи телефонни компании започнаха да продават данни за местонахождението на своите клиенти, за техните пътувания и предпочитания в интернет, пише "Уолстрийт джърнал". Тази информация ще стане важен инструмент за маркетинг и реклама на стоки и услуги, но едновременно с това открива нова глава в спора за сигурността на личните данни в интернет.

Американците вече свикнаха с факта, че всяка тяхна стъпка с интернет се следи, но придвижването им в реалното пространство си остава крайно важен и чувствителен въпрос за тях.

Започналата продажба на данни за клиенти също така налага нов поглед върху отношенията между телекомите и потребителите. Доставчиците вече не предлагат на клиентите си надеждна услуга. За тях се появява нов източник на доходи – информация, която може да бъде изгодно продадена на някои компании. Обикновено с това се занимават фирми като Facebook или Google, предлагащи на компаниите безплатни услуги.

Например, когато един от клиентите на Verizon Wireless влиза в интернет чрез своя смартфон, информацията за сайтовете, които посещава, демографското му положение и мястото, на което се намира, попада в Precision Market Insights. Компанията пусна този продукт през октомври 2012 г. Клиенти са големи магазини, стадиони и пр. Подобни продукти подготвят или вече предоставят немската компания SAP, AT&T и испанската Telefonica.

Споделяне
Още от Бизнес