Големи телефонни компании започнаха да продават данни за местонахождението на своите клиенти, за техните пътувания и предпочитания в интернет, пише "Уолстрийт джърнал". Тази информация ще стане важен инструмент за маркетинг и реклама на стоки и услуги, но едновременно с това открива нова глава в спора за сигурността на личните данни в интернет.
Американците вече свикнаха с факта, че всяка тяхна стъпка с интернет се следи, но придвижването им в реалното пространство си остава крайно важен и чувствителен въпрос за тях.
Започналата продажба на данни за клиенти също така налага нов поглед върху отношенията между телекомите и потребителите. Доставчиците вече не предлагат на клиентите си надеждна услуга. За тях се появява нов източник на доходи – информация, която може да бъде изгодно продадена на някои компании. Обикновено с това се занимават фирми като Facebook или Google, предлагащи на компаниите безплатни услуги.
Например, когато един от клиентите на Verizon Wireless влиза в интернет чрез своя смартфон, информацията за сайтовете, които посещава, демографското му положение и мястото, на което се намира, попада в Precision Market Insights. Компанията пусна този продукт през октомври 2012 г. Клиенти са големи магазини, стадиони и пр. Подобни продукти подготвят или вече предоставят немската компания SAP, AT&T и испанската Telefonica.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
1 коментар
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Чудесно, нека да организираме рубриката "Хвани богат". Хората ще отговарят на въпроси, а в последствие ще бъдат награждавани с личните данни и номера на милионери или забогатяващи търтеи.