"Теленор" ще вдигне през февруари сметките само с инфлацията за 2021 г.

"Теленор" ще вдигне през февруари сметките само с инфлацията за 2021 г.

Макар че продължава да смята за законосъобразно намерението си да индексира цените на абонаментните си планове с инфлацията за 2020 и 2021 г. накуп, "Теленор България" обяви, че ще направи това само с поскъпването на живота за миналата година, киоте предстои да бъде обявено от Националния статистически институт на 18 януари. Това се посочва в писмо на Джейсън Кинг, главен изпълнителен директор на телекома в писмо до клиентите, публикувано в четвъртък на сайта на компанията.

Дружеството, заедно с А1, обяви в края на декември, че възнамерява да увеличи стойността на абонаментните планове с около 5 процента с инфлацията за последните две години. Последва заповед на Комисията за защита на конкуренцията, която забранява изпълнението на това намерение. Двете дружества обжалват, но преди дни министърът на икономиката и индустрията Корнелия Нинова се похвали, че съдът не е допуснал иска на "Теленор". По-късно стана ясно, че че отхвърлена само претенцията за спиране на предварителното изпълнение, а искът по същество ще се разглежда по-късно.

"Въз основа на проведените разговори с административните органи през ноември миналата година ние все още считаме първоначалното си решение за индексиране през декември 2021 г. и през февруари 2022 г. за законосъобразно. Независимо от това през февруари ще извършим индексация на месечните абонаменти със средногодишния индекс на потребителските цени на НСИ само за 2021г., точния размер на който очакваме да бъде публикуван на 18 януари 2022г. Очакваме, че реалното изражение на тази индексация ще бъде увеличение с около 1 лев на месечната ви сметка", посочва Джейсън Кинг в писмото си до клиентите.

Тази беше сумата, която обявиха двата телекома, при обявеното поскъпване с двугодишната инфлация. Те обясниха, че вдигането ще е около 5 процента.

Статистиката обаче обяви за инфлация от 7.3 на сто за периода януари-ноември 2021 г., като цените на основни стоки продължиха да растат през декември заради повишените цени на тока и газа.

"Повишената инфлация се отрази на покупателната способност на всички. Бизнесът в нашата страна не е изключение и също претърпя значително увеличение на разходите си за стоки и услуги. Например само в сметките за електричество на "Теленор" отчитаме двуцифрен ръст в проценти. Увеличението на другите ни разходи, включително за пощенски, куриерски услуги, разходи за магазинна мрежа и охрана, достига до 20%", обяснява решението на телекома шефът му.

"С над 1800 служители, ние трябва да действаме като отговорен работодател, за да поддържаме непрекъсната и стабилна дейност. Като водещо предприятие в България, Теленор се гордее с професионализъм и почтеност", допълва той.

Посочва още, че решението за индексацията е било трудно, дълго обмисляно и необходимо, за да може мобилният оператор да продължи да предлага качествени услуги на клиентите си.

"Oценявам вашето разбиране, докато преминаваме заедно през този труден период, и ви благодаря сърдечно за подкрепата", завършва Кинг.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Как оценявате българската позиция за кризата около Украйна?