Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Теленор" смята да направи "Глобул" номер 1 на пазара

Интернет и преносът на данни във фокуса на новия собственик, но с поглед и към мобилните финансови услуги

2 коментара
Кйел-Мортен Йонсен представя плановете на "Теленор" в България

Норвежката компания “Теленор“, която наскоро придоби “Глобул“ и "Германос", се прицели в първата позиция на българския телекомуникационен пазар, която по традиция се държи от първия по време мобилен оператор у нас “Мобилтел“. Това стана ясно в сряда при официалното представяне в София на намеренията на “Теленор“ в България.

 

Сделката с гръцката компания ОТЕ за българските активи срещу 717 млн. евро бе обявена преди десетина дни, но в следващите няколко месеца абонатите на “Глобул“ и клиентите на "Германос" няма да усетят промяна, защото трябва да приключи одобрението на продажбата от европейските и българските регулаторни органи и прехвърлянето на акциите. Това се очаква да стане през третото тримесечие на 2013 г.

 

Междувременно “Теленор“ ще направи преглед на сегашната стратегия за развитие и мениджмънт на “Глобул“, за да се реши какво в повече да се даде на клиентите. От компанията не се ангажираха с конкретни услуги, които ще развиват, но вицепрезидентът и директор за Европа Кйел-Мортен Йонсен заяви, че “сме готови да инвестираме в развитието, качеството и сигурността на мрежата, но също така и да споделяме ресурсите си“.

 

“Теленор“ ще се съсредоточи върху мобилния пренос на данни, където е големият потенциал за ръст на “Глобул“, посочи Йонсен. Той допълни, че за норвежката компания България е важен растящ пазар и “пасва отлично на намеренията ни в региона“.

 

Купувачът на втория по големина у нас телеком притежава сходни активи в Унгария, Сърбия и Черна гора. “Теленор“ работи общо на 11 пазара, сред които освен Норвегия, са Дания, Русия, Австрия, Германия, Украйна, Тайланд, Бангладеш, Пакистан и др. Неговите клиенти са близо 150 млн.

 

Йонсен обясни, че “Теленор“ тепърва ще проучва дали да залага в развитието на цифрова телевизия, което досега не бе приоритет на “Глобул“, за разлика от двамата му конкуренти – Мтел и “Виваком“. Телекомът обаче смята да проучи възможностите за предоставянето на мобилни финансови услуги на българския пазар, какъвто опит има в Пакистан.

 

Новият собственик заяви, че все още не стои на дневен ред смяната на името на търговската марка “Глобул“, логото и цветовете или слогана на телекома. “Не очаквайте засега решения в тази посока“, каза Йонсен. От думите му стана ясно, че компанията ще заложи на достъпността на услугите си, така че да стане предпочитаният оператор в страната.

 

“Ще се възползваме от опита си в телекомуникациите, присъствието си в региона и знанията на служителите ни, за да предоставим най-добрите услуги на нашите клиенти и да подобрим позицията си на пазара“, каза Йонсен.

 

От самото си възникване на българския пазар през 2001 г., печелейки втория GSM-лиценз, “Глобул“ стои след МТел и днес има 36 на сто пазарен дял и 4.5 млн. клиенти. Третата позиция е за “Виваком“, а от януари 2013 г. лиценз за мобилни услуги получи и сателитният оператор “Булсатком“.

 

В региона сме дългосрочно и “Глобул“ е ключов оператор за нас“, добави вицепрезидентът на “Теленор“. Той обеща, че “внимателно ще наблюдаваме и изслушваме нуждите на нашите клиенти и ще оптимизираме предложенията си за тях“.

 

Новият собственик на Глобул“ и “Германос“ е деветият по големина телеком в световен мащаб и за миналата година е реализирал приходи от 105 млрд. норвежки крони, което е около 14 млрд. евро. През 2012 г. “Глобул“ и “Германос България“ имат постъпления от 378 милиона евро и печалба преди данъци, такси и амортизация в размер на 135 милиона евро.

 

За първото тримесечие на 2013 г. обаче “Глобул“ и “Германос“ отчитат спад в общите си приходи с 14.4 процента спрямо същия период на миналата година, сочат финансовите резултати на двете дружества, които бяха обявени по-късно в сряда. Постъпленията им са спаднали от 96.7 млн. евро през първите три месеца на 2012 г. до 82.6 млн. евро сега. Съответно печалбата за периода преди данъци, лихви и амортизации е намаляла с 22 на сто от 33.7 млн. евро на 26.3 млн. евро.

 

При “Глобул“ отчетеният спад от 20.5 на сто в приходите от услуги се дължи основно на наложеното от Комисията за регулиране на съобщенията намаление на цените за вход в другите телекомуникационни мрежи. Цените за терминиране бяха свалени веднъж от 1 юли 2012 г. и втори път – от 1 януари 2013 г. Отражение върху постъпленията е дала и промяната в счетоводните политики на компанията.

 

Клиентите на телекома обаче са се увеличили с 4.5% през първото тримесечие на 2013 г. и вече са почти 4.6 милиона. Подписалите абонаментен план са се увеличили със 7 процента и вече са 63 на сто от потребителите на “Глобул“, ръстът при предплатените услуги е 0.6 на сто. Дружеството вече може да се похвали с почти 230 хил. абоната на фиксирани услуги и близо двоен ръст на ползващите услугите за мобилен пренос на данни.

 

Средното месечно потребление на абонат продължава да расте, достигайки 153 минути или с 0.3% повече от първото тримесечие на 2012 г., но средният приход от потребител е намалял с около 24% до 10.40 лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    Телекомите пренасят данни за здравеопазване, банкиране. Ако Теленор смятат да са като Мтел, които като Телеком Австрия влезнаха в политиката като раздадоха подкупи на много Австрийски политици (канцлер подаде оставка!) и в България на жената на Станишев за да има картели на телекома и австрииските банки, да погледнат акциите на Тел. Австрия и да знаят, че клиентите ще ги изритат от пазара. Няма телеком, които да си позволи изнудвания, подслушвания, подкупи, създаден от Чорни- издирван от Интепол. Кой вярва, че Мтел имат толкова клиенти като никои не плаща средното им 10 лв? Сугурно има още манипулирани данни.

  2. Анонимен
    #1

    "Глобул" постоянно променят правилата за да ни принудят да вземем по-скъпа услуга и да им плащаме повече. Това си е направо изнудване и страшно много ме дразни, но за съжаление операторите се договарят помежду си, държавата нехае, а нас - кучета ни яли.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.