Телевизията на Алма матер падна до "Шефе, сметанката!"

Новата студентска телевизия на Софийския университет "Св. Климент Охридски" се рекламира с безвкусен сексистки клип, в който основно действащо лице е актьорът Башар Рахал. Той е назначен за директор на медията.

Видеото започва с Рахал, който сяда на режисьорско столче пред централния вход на университета, взема мегафон и извиква: "Цвети, кафе". Цвети идва бързо, облечена с къса кожена пола, нещо средно между сервитьорка в нощен клуб и секретарка, и с многозначителна усмивка подава кафето. Репликата ѝ е: "Шефе, кафе".

Рахал си взема кафенцето и обявява: "Това е годината, в която ти стана известен като водещ, сценарист, актьор или като организатор на най-младата българска медия – студентската телевизия".

Прави впечатление, че се търсят хора, които да са всичко друго, но не и журналисти.

Рахал продължава: "Ако ти се става известен, яви се на национален кастинг". И започва да изброява градовете, където ще има кастинг.

Когато Рахал приключва с изброяването, Цвети пак притичва с широка усмивка: "Шефе, сметанката".

Медийният директор констатира: "Ето, Цвети стана известна". След което безпардонно я оглежда отзад.

Сцената се разиграва на фона на статуите на Христо и Евлоги Георгиеви, които са най-големите частни дарители за българската просвета, дали голяма част от своето наследство за построяването на централния корпус на Алма матер.

Клипът на Башар Рахал няма как да бъде представен като пародия, ирония, сатира, шегичка и прочие, защото като съдържание е откровено еднопластов и еднопланов. Сякаш казва, че студентската телевизия не търси журналисти.

Хубавото е, че младите хора (и най-вече момичетата), които "искат да станат известни", могат да се смятат за предупредени.

Още по темата
Още от Общество

Одобрявате ли протестите за цените на горивата?