“Терна” обеща да спази срока за жп линията Пловдив-Свиленград

Първата фаза от реконструкцията и електрификацията на Пловдив – Свиленград ще приключи в рамките на предвидените в договора 21 месеца, каза в понеделник транспортният министър  Петър Мутафчиев при обиколката на обекта. Главният изпълнител на проекта – гръцката фирма “Терна”, представи графиците си за работа пред премиера Сергей Станишев и транспортния министър Петър Мутафчиев.

Участъкът, който гръцката фирма трябва да реконструира, е 37.7 км от Крумово до Първомай. От практическото започване на обекта – 25 май 2006 година, досега строителите са извършили три демонтажа на старите линии. От “Терна” вече поискаха удължаване на срока с шест месеца, но уточниха, че все още не са получили отговор от транспортното министерство. Настояването за отлагане компанията аргументира с късно полученото разрешително за строителство заради недобре свършената предварителна работа по проекта.

Реконструкцията и електрификацията на Пловдив – Свиленград е най-големият инфраструктурен обект у нас, който се финансира с европейски пари. Общата дължина на пътя е близо 152 км, а стойността на модернизацията е 340 млн. евро. От тях 153 млн. евро са безвъзмездна помощ от предприсъединителната програма ИСПА, а 150 млн.евро са заем от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ). Българското правителство трябва да осигури 37 млн. евро за съфинансиране на обекта. В момента трасето на жп линията се обслужва с дизелови локомотиви.

Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: