Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Tesla избра Берлин за първата си европейска фабрика

Илон Мъск смята, че Великобритания е твърде рискова заради Брекзит

4 коментара
Мъск обяви Берлин за мястото на европейската си Гигафабрика

Илон Мъск избра Германия пред Великобритания за първата европейска фабрика за електоромобилите си Tesla, тъй като Великобритания е "твърде рискова" заради Брекзит.

Милиардерът съобщи, че открива в Берлин развоен център на Tesla. Това той направи във вторник по време на церемония по връчването на  наградите "Златен волан", организирана именно в Берлин от автомобилното списание "Ауто Билд" и вестник "Билд ам зонтаг".

Всички знаем, че германското машиностроене е изключително и това е една от причините ние да изберем Германия за нашата гигафабрика в Европа, заяви изпълнителният директор на Tesla.

След това поясни в интервю, че несигурността около Брекзит прави Великобритания твърде рискова за гигафабриката.

През 2014 г. Мъск заяви, че иска да изгради фабрика във Великобритания, а през 2016 г. каза, че Брекзит едва ли ще има "значимо влияние" върху плановете на компанията му.

Във вторник Мъск уточни, че т. нар. Гигафабрика 4 ще се намира близо до новото летище на Берлин, което предстои да бъде открито южно от германската столица. Мъск съобщи още, че Tesla ще създаде в Берлин също така инженерен и проектантски център.

Според предишни заявления на Tesla, целта на компанията е за започне да произвежда електромобили в Европа през 2021 г., а изборът на Германия е заради растящият апетит за електрически превозни средства.

Според икономически анализатори, през следващите години най-големите производствени мощности за електромобили ще се намират в Германия, Франция, Испания и Италия, припомня Би Би Си. Работа до 2023 г. ще започнат и най-големите заводи за производство на литиево-йонни батерии за електромобили в Европа.

Обявяването на намерението за завод на Tesla в Германия идва на фона на напредването на строежа на гигафабриката на компанията в Шанхай, в който се инвестират 2 млрд. долара в опит за завладяване на най-големият автомобилен пазар, където обаче в момента продажбите са засегнати от търговската война между САЩ и Китай.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. tim
    #4

    Когато се обсъждаше заводът на VW писах, че не ни трябва този завод. Гигафабриката на Мъск ни трябва, но няма кой да я поиска или кой да я даде.

  2. анита хегерланд
    #3

    Изборът е направен въз основа на германското законодателство и обещанието да се премина от дизелово на "електрическо гориво", екологични решения, които не са експериментирани в голям мащаб?!

  3. olele
    #2

    вече става ясно защо фауве иска да строи на изток, на запад няма пазар, добре че оъидаха да си правят завода за дизелаци у туркия... след 2г никой няма да купува нови коли с вътрешно горене

  4. Real ''Mickey''
    #1

    Тоя шарлатанин що не си седи в Китай както бе решил, ами троши пари в държавата-МАЙСТОР на автомобилите. На краставичар краставаици ли ще продава?:):) Тръмп му спря безумните субсидии и сега от Меркелица ли ще суче?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.