Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Тесла" обяви рекордна загуба, но остава оптимист

5 коментара

Американският производител на електрически автомобили "Тесла" (Tesla) обяви рекордна загуба за четвъртото тримесечие на 2017 г., само ден след като основателят ѝ Илон Мъск отбеляза огромен успех с изстрелването на ракетата "Фалкон хеви", предадоха световните агенции в четвъртък.

"По-дълбоко сме в ада от очакваното", заяви Мъск по време на телефонна конференция с анализатори.

Компанията е понесла невиждана досега тримесечна загуба от 657 млн. долара спрямо 123 млн. долара отрицателен резултат в същия период на предходната година. Реално производителят на електромобили приключва 2017 г. с обща загуба от 1.961 млрд. долара, докато година по-рано тя е възлизала на 674.9 млн. долара

От "Тесла" посочват, че "са научили много уроци" от производствените им планове за Модел 3, чието изпълнение бе затруднено.

Компанията обаче отчита повишаване на приходите си през тримесечието до 3.29 млрд. долара спрямо 2.28 млрд. долара за същото на предходната година. Общо за годината приходите възлизат на 11.758 млрд. долара, докато година по-рано са били 7 млрд. долара. Ръстът на постъпленията се дължи на поръчките на Модел 3 и "Тесла" остава оптимист за преодоляване на срива.

"През 2018 г. очакваме да започнем да генерираме положителни резултати на устойчива база", заявява компанията.

Като своя цел тя посочва седмично производство на 2500 автомобила от Модел 3 до края на март и 5000 седмично – до края на второто тримесечие на годината, стремейки се към стабилно увеличаване на производството на електромобила, за който се надява да завладее масовия пазар с по-ниската си цена.

Компанията започна производството на средната версия електромобил Модел 3 през юли 2017 г. и го предлага на базова цена от 35 000 долара. В основната си версия колата може да измине без презареждане 350 км, максималната ѝ скорост е 210 км в час, а ускорението до 100 км в час отнема около 5.6 секунди

Обявената загуба е по-ниска от очакваната от анализаторите, но тя не се отрази особено на търговията с акции на компанията на Мъск.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Real ''Mickey''
    #5
  2. dimitardi100
    #4

    Мъск принуди другите производители да се размърдат за екотехнологиите и това е неговата голяма заслуга, разбира се и големия пробег с едно зареждане ! Много производители имаха идеи в тази област, но се ослушваха заради големите инвестиции в остарелите и замърсяващи технологии ! Ако не беше Тесла още дълго щяхме да лапаме дизелови сажди, а автомобилната индустрия все още щеше да играе ролята на ни чул, ни видял !

  3. Real ''Mickey''
    #3

    Някои хора вече вярват че Мъск е изобретил тази ракета. Същите които все още вярват че Джобс е измислил смартфона. Мъск е просто поредния набеден "месия" :):):)

  4. Real ''Mickey''
    #2
  5. Преслав
    #1

    Причината освен забавените поръчки поради проблем с производствения капацитет е, че все още дори в САЩ ел. станциите за зареждане не са повсеместни и като нищо може да останеш на пътя. Няма съмнение, че това е бъдещето, но има да минат още много години преди да стане масов автомобил. Мъск е пионер и заслужава признание за всичко което постига.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.