“Разиграването” на схемата, по която в края на март синдикатите, директорите на училища и просветното ведомство си стиснаха ръцете, ще трае 10 дни. Целта е да се види дали работи системата за оценяване на учителския труд и ако има проблеми, те да бъдат отстранени преди официално да стартира. След като диференциацията бъде въведена, от юли заплатите на най-усърдните учители ще скочат с 80 лева.
Избраните училища са представителна извадка на образователната система, каза министър Вълчев. Сред тях са начални, основни, помощни училища, професионални и езикови гимназии, детски градини, обслужващи звена.
До май ще се вземе окончателното решение за диференцираните учителски заплати, които трябва да бъдат въведени от първи юли тази година, допълни Вълчев.
Учителите ще бъдат оценявани по 10 критерия, част от които са определени от самото училище. Най-много точки ще се дават за работата на преподавателите с учениците. Атестирането ще прави комисия от 5 до 7 учители, а неин председател ще е директорът на учебното заведение.
Някои преподаватели и родители обаче се опасяват, че критериите и оценяването не са обективни.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
5 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Подобни "обективни" критерии за оценяване направиха така, че няколко мои познати, които са стойностни хора напуснаха системата на Агенция по заетостта, В образователната сфера ще е същото....Много си обичам професията и работата с деца, макар да е изтощаваща, но вече се оглеждам за друга работа, далеч от системата на образованието. Все по-малко ще остават стойностните хора в училищата в резултат на тази "система " за оценяване...Който не е престарял или има някакви умения, вече си търди работа другаде( виждам го при колегите около мен - за 1 година напуснаха 5-6 човека). А кой ще учи децата ни? Какви ще са дълготрайните последствия даваме ли си сметка?...
Диференцирано заплащане на учителите трябва безусловно да има. Не може съвестният и мърлявият учител да получават "на калпак". Само дето ми се струва, че всичко това няма да е европейска диференциране, а чисто българско. С други думи: ако критериите не са "железни" и позволяват тълкуване "и така, и вака", учителите ще се изпокарат помежду си, както стана при един злополучен опит да се въведе някаква диференциация в заплащането на учителите в началото на деветдесетте години. А от друга страна, ако …
имаме "железни" критерии, кому е притрябвала такава комисия (за нашето училище, в което сме дванадесет учители, тя обхваща половината), а не решава директорът? При "железни" критерии никой не би могъл да си позволи да проявява пристрастие.
Разбира се, че не са обективни критериите.Просто Д.Вълчев и Я.Такева си стиснаха ръцете, защото това ги устройва и двамата.Министъра - защото,според него вече оценяването ще е европейско(?!), а синдикалната лидерка, защото няма да се тормози да вдига стачки.А иначе това оценяване е пълна глупост.Унижение и подигравка за труда на учителите.Защо тези чиновници от министерството не си спретнаха такова, а им се увеличиха заплатите със задна дата от 1 януари?
Тези нещастници, министрите, не знаят ли да четат? И в други държави имаше такива идиотски предложения, но отпаднаха. Това е да си министър без опит и квалификация. Правиш предложения без да си се информирал дали пък някои не е опитал вече и какъв е резултата.
Отново ще бъде опорочена т.н. атестация от директор, представител на синдиката и т. н., пак ще се вдигнат заплатите на тези, които работят само когато директора е на ревизия при тях, а през останалото време същите тези " кадърни" учители ще "доносничат" в кабинета му за своите колеги въпреки,че те работят истински, но не са "дясната " ръка на ръководството, нали?!