Панически маневри са предизвикали тежката катастрофа с автобус и кола на магистрала "Тракия" през април миналата година, при която загинаха шестима души. Това става ясно от внесения в съда обвинителен акт срещу Цвета Таскова, която шофираше леката кола.
Жената се е опитала да изпревари идващия от Бургас автобус на "Юнион Ивкони", но изгубила контрол над "Рено"-то си, уплашила се и започнала да прави резки маневри наляво и надясно. При една от тях автомобилът ударил автобуса.
"Последвало приплъзване на „Рено“-то и достигането му до предната ос на автобуса. Предната дясна гума на колата се вклинила в предния ляв калник на автобуса. Външната част на дясната гума на лекия автомобил била срязана и блокирана в калника на „Мерцедес“-а. По този начин гумата на лекия автомобил променила посоката на движение на автобуса вдясно. Водачът му нямал никаква възможност да я промени и въпреки задействаните от него спирачки и опита да завие наляво, продължил да се движи вдясно. „Мерцедес“-ът преминал косо през „аварийната“ лента и банкета и с челната си дясна част навлязъл във водосточна канавка", пише в съобщението на прокуратурата.
При обръщането на автобуса шестима пътници са счупили прозорците с телата си и са останали заклещени между машината и земята.
"При изпадането от седалките, вследствие обръщането на автобуса надясно, били причинени средни телесни повреди на седемнадесет души. Останалите пътници получили леки наранявания", пишат от прокуратурата.
Веднага след катастрофата Таскова се е обадила на 112. Освен това се е опитала да помогне на пострадалите.
"Причините за настъпване на тежкия пътен инцидент са субективните действия на обвиняемата Ц.Т., която по време на изпреварване не е осигурила достатъчно странично място между двете превозни средства. За нея ударът е бил предотвратим, ако бе осигурила минимална странична дистанция от минимум 1,16 метра, докато за водача на автобуса той е бил неминуем", твърдят от държавното обвинение.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
3 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Не е възможно 1-тонна кола движеща се със 120 км.в час да вкара в канавката 20 тонен автобус, движещ се със 100 км.в. час в същата посока, без да остави видими следи от удар. Дори на тази орязана снимка се вижда само леко огъната ламарина на калника пред предното ляво колело. Ако прегледаш сайтовете от деня на катастрофата, ще намериш същата снимка, но на целия автобус - БЕЗ СЛЕДИ ОТ УДАР.
без съмнение автобуса се е самоизпреварил и се е стреснал от сянката си. И за да опази автобуса е предпочел да се блъсне в мантинелата. Вие четете ли се като пишете?
Като имам предвид снимката, показваща минимални следи от удар, както и малката разлика в скоростта на автобуса и Реното (едва 20 км. в час, движат се в една посока), и не на последно място близостта на собственика на автобусната фирма "Юн...Ив..." с управляващите, се съмнявам причините за катастрофата да са единствено изброените в експертизата. Мисля, че шофьорът е видял, че колата опасно го доближава и се е опитал да я избегне, като е дал рязко надясно (вижда се от положението на предните гуми). …
Така е преминал през аварийната лента, не е успял да изправи волана и се е обърнал в канавката. Няма снимка от катастрофата, която да показва заклещени двете коли, както се твърди в техническата експертиза. Липсват сериозни повреди пред предното ляво колело, неизбежен резултат от вклиняване на колелото на колата. Най-малко става дума за съпричиняване и паническа реакция и от страна на автобусния шофьор (да опази новия автобус).
Почти идентичен и вече забравен случай е този на Витиня, когато ТИР-цистерна движещ се нагоре по баира в посока София, "прелетя" две ленти, междинната мантинела и трите ленти на платното за Варна, и кабината му увисна през другата мантинела. Разследващите не споменаха като причина висока скорост, а единствено пукната предна лява гума. И там както и тук се действа по сценарий "Спасяването на редник Райън" сиреч - на собственик на фирма, близка до властта.