Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ТИР-фирмите са изолирани от преговорите за транзита на турски камиони

15 коментара
ТИР-фирмите са изолирани от преговорите за транзита на турски камиони

Държавният бюджет ще бъде ощетен с близо 120 млн. лв., ако либерализираме режима за транзитно преминаващите турски ТИР-ове през България, съобщават в декларация фирмите за международен автомобилен транспорт, изпратена във вторник до президента Георги Първанов и премиера Сергей Станишев.

Документът представен от Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) и Съюза на малките и средни автомобилни превозвачи (СМСАП), които се срещнаха с председателя на парламентарната комисия по транспорт и телекомуникации Йордан Мирчев (НДСВ). 

Превозвачите обявиха, че ще протестират  срещу безконтролното и безплатно преминаване на камионите от югоизточната ни съседка.

Те ще сигнализират и Европейската комисия за решенията на българското транспортно министерство.

В декларацията се казва, че еднократното транзитно преминаване през Румъния струва 200 евро, през Унгария е 520 евро, а през Германия, Австрия и Италия е около 300 евро, докато Министерството на транспорта готви да пусне безплатно на родния пазар за товарни превози над 300 хиляди турски камиона. По данни на българските превозвачи, средно толкова турски ТИР-а минават транзитно през България.

От БАСАТ посочиха, че в Европейския съюз минималната такса на разрешително за превозвачи извън общността е 200 евро.

Преговорите между България и Турция по въпроса започват утре в Истанбул. Българската делегация ще се ръководи от заместник-министъра на транспорта Георги Петърнейчев. Директорът на изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” Володя Киров, съобщи преди два дни по време на работна среща на фирмите-членки на БАСАТ, че техен представител ще бъде поканен за участие в преговорите. От браншовото сдружение били уведомени, че техен представител няма да има, защото служителят на транспортното ведомство, който се занимавал с организацията, се бил разболял и нямало кой да организира престоя им там.

Няма официална информация от транспортното министерство каква позиция ще защитава България в преговорите. По неофициален път обаче се разбра, че ведомството ще иска от Анкара да освободи от разрешителен режим връщането на българските превозвачи от Турция. И ако югоизточната ни съседка приеме това искане, България ще либерализира турските транзитни превози през страната.

От двете браншови сдружения на ТИР-превозвачите твърдят, че нямат проблем с обратните превози и не виждат причина българското министерство да се ангажира с тях. Според тях проблем ще е, ако турските автомобили започнат да вземат товари от България и така да се намесят във вътрешноевропейския пазар за сметка на българските компании.

Председателят на друга браншова организация в международните автомобилни превози днес обяви пред агенция “Фокус”, че подкрепя напълно либерализацията за транзитно преминаващите турски камиони. Койчо Русев от Националната транспортна камара и

Председател на Сдружението на организациите от автомобилния транспорт (СОАТ) заяви, че “преминаващите транзитно през територията на България турски ТИР-ове не пречат на никого”.

Според Русев, от 16 екипа в транспортното министерство, с които той е работил, “никога досега не е имало толкова добра атмосфера” и в никакъв случай той не може да приеме твърденията, че ИА”Автомобилна администрация” към Министерство на транспорта работи против интереса на българските превозвачи.

Източници на Mediapool коментираха, че заради позицията, която Койчо Русев защитава от името на браншовото сдружение, част от големите фирми в него могат и да го напуснат. Несъгласие с мнението на председателя Койчо Русев са изразили големи транспортни фирми като “Юроспийд” (Eurospeed) и “Биомет” ( BIOMET).

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ъ
    #16

    По времето на социализма, България беше автомобилен превозвач НОМЕР-1 в Европа.

  2. didiko
    #15

    Това е възмутутелно,още веднъж правителството показа,че работи против интересите на гражданите си!

  3. Philips
    #14

    Не дойде ли момента да хващаме криваците?! Някак си не ме кефи идеята да станем турска република.....Не ме кефи турците да ни се смеят в лицето и с всеки изминал ден да стават все по арогантни - днес евродепутати, утре ТИРове, а какво следва?!БСП са ипотентни, а един орган когато стане толкова ненужен и дори вреден се АМПУТИРА. Не дойде ли момента?Аз кадърен комунист не съм виждал, а вие виждали ли сте член на БСП, който да не е комунист? А дали помним, че БКП и комунизма бяха забранени със закон?!Мисля,

  4. Turkish ot Istanbul
    #13

    Турция е член на търговската(митническа)и економическа част на ЕС от 1996 г.Т.е.далеч преди БГ.Така че никакви ограничения не могат да бъдат приложени на член от ЕС.Та вие сега ли се сещате бе хора.Ами хабер си нямате и пишете.Превозвачите тук са просто играчка,както нама право на глас и никой от БГ.Но едва ли БГ прев.ще бъдат ощетени-на кого ще си превозват товара зависи винаги от самия производител...

  5. койчо
    #11

    Как да изгоним комунистите и турците от България?!

  6. НАБЛЮДАТЕЛ
    #10

    онова циганско-турско предателче,министъра на транспорта МУТАФЧИЕВ

  7. Боби
    #9

    На червените краденето им е в гена, предава се от поколение на поколение.Жълтите са си пребоядисани червени, с малко по-корпоративен привкус, но не захващат нищо преди да са си подсигурили собствения кирлив гъз.Пък турците може да са прости и тъпи като гьон, но нали са с имперско самочувствие, трябва да са на власт и да лапат зверски. Това са го научили и даже не им присяда в ненаситните усти.Е, при такава кучешка комбинация какво очакваш, попе? Бой и ебане до спукване на тъпия народ дето ги избира, гласувайки за тях или негласувайки изобщо

  8. поп Грую
    #8

    докарахме.Шампиони по продажба на националните интереси!

  9. поп Грую
    #7

    преминаване по пътищата на Евросъюза ,когато не бяхме член на ЕС.за всички страни се плащаха разрешителни,които все свършваха през последното тримесечие на годината.Едно от нещата които българските шофьори спечелиха ,от членството и за което българите изстрадаха и направиха маса компромиси ,не бива да се подарява на турските ТИР.Нека да накарат своите политици да се постараят и те .И те да направят компромиси ,за да станат пълноправен член на Европейския клуб.Икономически ,те са по -готови от нас

  10. НАБЛЮДАТЕЛ
    #6

    1) Съсипват пътищата ни ...а ремонтите за наша сметка2) Пълнят с оловен бензин въздуха ни ..а лечението за наша сметкаНие не искаме да печелим от тях,а само да си плащат икономическите и екологични вреди, нанесени от Тировете

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.