Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Титан-Чистота" получава лъвския пай от столичната чистота

19 коментара
"Титан-Чистота" получава лъвския пай от столичната чистота

Консорциумът "Титан – Чистота" ще отговаря за почистването на 1/3 от София. Това стана ясно в понеделник от изявлението на зам.-кмета по финансите Минко Герджиков. Само преди шест месеца дружеството бе отстранено от общински конкурс за почистването на 5 столични квартала заради предлагането на "икономически необосновани цени".

След съдебното обжалване на тази процедура и прекратяването на договора с досегашния концесионер "Новера", "Титан" получи общо осем, вместо пет района. Консорциумът ще чисти до май 2010 г. "Искър", "Лозенец", "Студентски", "Панчарево", "Подуяне", "Средец", "Младост" и "Витоша". Това представлява оборот от малко под 30 милиона лева за 12 месеца.

Другите по-сериозни играчи в чистотата се оказаха фирмите "АЕС-Х" и "Екобулсорт". Те ще почистват по 4 района. Около двете фирми се развиха и няколко скандала през изминалите няколко месеца. Още през лятото на 2008 г. от БСП заявиха, че има атака срещу "Новера", която цели влизането на "някои от добрите фирми" в столичната чистота.

Като "добри" бяха окачествени няколкото дружества, които се притекоха да почистват София след като заради внезапна загуба на персонал "Новера" спря да чисти центъра на града за няколко дни. Сред тях бе и фирма "Екобулпак", която е собственик на целия капитал на фирма "Екобулсорт".

Скандалът около "АЕС-Х" е значително по-голям. Дружеството започна да чисти кварталите "Люлин" и част от "Триадица" като подизпълнител на общинската фирма "Чистота-Искър". Занапред то поема още "Нови Искър" и "Възраждане".

Мажоритарен собственик на "АЕС-Х" е 25-годишната Ина Арсова, която е дъщеря на бившия син общински съветник Красимир Арсов. Той от своя страна се оказа съдружник в няколко фирми с шефа на "Чистота-Искър" Павел Граматиков. До този момент мнението на администрацията на Бойко Борисов е, че тук конфликт на интереси няма.

При тази конфигурация за общинската "Чистота-Искър" останаха само "Овча купел" и другата част от "Триадица".

Другите фирми, които ще извозват боклука от столичните улица са "Шеле" ("Оборище"), "Астон сервиз" ("Изгрев"), "БАКС 99" ("Слатина") и "Заубермахер" ("Връбница", "Кремиковци", "Красна поляна"). От Столичната община все още не са избрали кой да чисти район "Красно село".

В тази ситуацията зам.-кметът по финансите на София Минко Герджиков заяви, че община вече преговаря с Европейската инвестиционна банка за общо 290 млн. евро кредити. С 60 млн. евро ще се дофинансира строежът на завода за боклук.

Други 180 млн. евро са нужни за изграждане на отсечка на метрото от "Младост 1" до Бизнес парка. Общината иска да построи 6 подлеза за други 50 млн. евро, също с пари от ЕИБ.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. кънчо
    #20

    така е.

  2. krassi momtchilova
    #19

    pisha vi tai kato ne moga da nameria site na titan za da gi pomolia direktno. eto zashto se nadiavam na vasheto posrednichestvo.titan-chistota zameniha jeleznite kofi za bokluk s plastmasovi s kapatzi, koito lesno se otvariat.no vi pisha za zatvarianeto na kapatzite. polzata ot tova e iasna- - naiam smrad, a aromat, - niama bokluk pokrai kofite ot vlizashtite v tiah jivotni, - pri dajd ne se poluchava blatna supa v kofite.ostava vaprosa za horata koito roviat bokluka da badat karani da zatvariat,

  3. Огнебойко
    #18

    Ето ви я-чиста,модерна,без задръствания и крадливи общинари.

  4. Слухар
    #17

    Знаех, че Бате Бойко е бил комунист и ченге, сега разбрах, че е и цесекар, и подизпълнител на премиерски поръчки.

  5. Давид
    #16

    Аве, верно ли Титан били собственост на един известен архитект??

  6. aman
    #15

    Интересно - договорът за заема за метрото е подписан на 21 Ноември 2008 - за 105 мнл. евро. Какви ли преговори води агент Минко Герджиков за метрото или ще обяви след месец два подписания договор за поредното "добро" дело на Столична община, тамън преди изборите? Я да вземе да каже, колко е задлъжняла Столична община към ЕБВР, ЕИБ и т.н. :)

  7. елате ни вижте
    #14

    възхода на въпросната фирма в боклуджийския бизнес не бива да учудва. титан беше избрана от най - високо място да спаси цска - любимият на много червени поколения футболен клуб. поради невъзможност да се помогне директно на закъсалия отбор, се избра фирма на която като компенсация за многото пари които трябва да се налеят в отбора, ще бъдат осигурени много и големи поръчки за събиране на смет. и не само в столицата, но и в цялата страна.

  8. V as in Victory
    #12

    други ще работят. Политиката и работата са две дини, които под една мишница не стоят.

  9. Витоша
    #11

    Не знам в другите райони, но в район Витоша - манастирски ливади Запад се движат много модерни , нови коли на Титан и то всеки божи ден (събота и неделя също)

  10. някои си
    #10

    не че имам нещо против титан, хубави кофи сложиха, редовно минават, не се оплаквам, камионите им нови и бели (е, по-малки са от на новера и нито 1 не е мерцедес, но нали си вършат работата редовно), но защо се пренебрегна заубермахер в полза на титан?! ами ако австрийците биха били още по-добри?!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.