Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Тойота изтегля над 400 000 хибридни автомобила заради проблем със спирачките

9 коментара
Тойота изтегля над 400 000 хибридни автомобила заради проблем със спирачките

Тойота съобщи, че изтегля около 436 000 хибридни автомобила по света, включително и най-новия си модел Приус, заради проблем със спирачките.

Изтеглят се над 200 000 коли Приус, продадени в Япония и още 8 500 във Великобритания.

Приус е най-продаваният модел в страната за 2009 г. Той бе пуснат в продажба през май и е най-популярният хибриден модел в света. Мярката важи и за Приус Пи Ейч Ви, САИ (който се продава само в Япония) и Лексус Ейч Ес 250 ейч.

Извън Япония, Тойота ще изтегли около 213 хиляди хибридни автомобила, около 150 хиляди от които в Северна Америка.

"Тойота Балканс" ЕООД, официалният вносител и дистрибутор на Тойота за България, съобщи във вторник, че ще проведе съответната сервизна кампания за трето поколение Приус в България, едновременно с европейската кампания. В България, където моделът дебютира през юни 2009, до момента са продадени 5 автомобила, с чиито собственици ще бъде установен личен контакт още тази седмица, заявиха от "Тойота Балканс".

В официалното съобщение на Тойота за изтеглянето на автомобилите се посочва, че мярката се предприема, защото сигурността на клиентите е най-важна.

Преди това Тойота изтегли други 8 милиона автомобила поради други технически дефекти.

Преди да направи съобщението за новата изтеглена партида, президентът на компанията Акио Тойода написа в американския в. "Вашингтон поуст", че е "дълбоко разочарован", тъй като не могат да поддържат високите стандарти, които очакват клиентите в САЩ.

"Като президент на Тойота аз поемам лична отговорност. Ето защо аз лично повеждам усилията за възстановяване на доверието в нашата дума и в нашите продукти", пише още Тойода.

От пазара се изтеглят коли модел Приус от трето поколение, произведени преди 27 януари 2010 г.

Оплаквания за проблеми със спирачките, проявяващи се на неравен хлъзгав път, има в САЩ и Япония.

От Тойота обвиниха софтуерната система и заявиха, че проблемите са отстранени при автомобилите, продадени тази година.

Предприетата мярка допълнително накърнява репутацията на Тойота като лидер в производството на хибридни автомобили и на технологията, която компанията планира да въведе за всичките си модели.

Кризата с изтеглянето на коли доведе до загуби за Тойота в размер на 31 милиарда долара от 21 януари.

Приус е синоним на хибридна кола и като се имат предвид мащабите на кризата, изтеглянето на толкова много коли може да подкопае доверието на потребителите в тези автомобили, смятат анализатори, цитирани от агенция Блумбърг.

Американското министерство на транспорта започна разследване по сигналите за проблеми със спирачната система на Приус, тъй като са получени 124 оплаквания от клиенти, като в четири случая е докладвано, че се е стигнало до катастрофи.

"Тойота Мотор Европа" оповести, че ще проведе специализирана сервизна кампания за 52 903 автомобила Приус трето поколение, за да извърши модификация на софтуера, който управлява антиблокираща система на спирачките (ABS).

Сервизната намеса се състои в промяна в управляващата програма на ABS системата в електронния контролен блок (ECU) с цел да се подобри времето за реакция и общата чувствителност на системата към приплъзване на гумите. Процедурата е безплатна, отнема приблизително 40 минути и се извършва със стандартно тестово оборудване, с което са екипирани всички оторизирани дилъри на Тойота, се казва в съобщението.

За разлика от САЩ, досега няма данни за проблеми със спирачната система на автомобили Приус в Европа.

В Европа не са засегнати други модели Тойота, както и не е засегнат нито един модел на Лексус.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Деян
    #10

    Сега гледай как ще се изредят всички специалисти по автомобилостроене да си кажат компетентните мнения.

  2. Фолксвагенчо
    #9

    Да им се чудиш и маеш на ония, които си купуват този японски боклук.

  3. ww
    #8

    A nemskite koli sa otmashtenieto im za zagubata vav Vtorata svetovna voina.

  4. AA
    #7

    Фолксвагенчо kak razbra che sa skapani? Po towa che ima tojoti na po 30 godini (moj priatel ima takawa) i warvi otlichno a moia Фолксваген PASSAT izdahan sas skapana skorostna kutia na 65000 mili? Izobshto karal li si Toyota ta dudnesh?

  5. Andro
    #6

    Stiga s tezi glupusti. Toyota ne izteglia nishto a shte vika sobstvenizite v servizite za da preprogramira ABS na spirachkite.

  6. MR. Honda
    #5

    He-he-he!

  7. Американец
    #4

    Сега любимата ми кола ще поевтинее и ще си купя нова за много по–ниски вноски!

  8. Монтьор
    #3

    Тойотите са само стъкмистика и краднати технологии.Нещо да са измислили по така?10 години във Формула 1 имаха най-големия бюджет и какво2 Едно първо място не спемелиха.

  9. Американец
    #1

    За сметка на това спечелиха световните пазари. Най-продаваната марка за последните 20 години в САЩ, и най-дълго си задържа препродаваемата цена. Двигалелят, ако е 4-цилиндров спокойно държи до около 300 000 мили = 480 000 км (с нормална поддръжка) пробег, а ако е шестцилиндров - и повече. Това е интересно за консуматора, а не рекордите по телевизията.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.