Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Тол системата може да не тръгне и на 1 март 2020 г.

Пътните знаци за начало и край на населените места са грешно поставени, дигиталната карта не е готова

8 коментара
Тол системата може да не тръгне и на 1 март 2020 г.

Има риск тол системата, която премиерът Бойко Борисов обяви за "печатница на пари", да не тръгне и догодина. В същото време правителството раздаде авансово над 1 млрд. лв. от бъдещите ѝ приходи за изграждането на магистрали и скоростни пътища. 

Стартът на тол системата вече беше отложен от 16 август 2019 г. за 1 март 2020 г. Причината е, че все още не се знае какъв ще е обхватът на платените пътища и таксите за тях. А сега се оказва, че и нормативно държавата не си е свършила работата с промени в наредби съгласно изискванията на закона. Не са готови и дигиталните карти за таксуване. Това става ясно от писмен отговор на министъра на регионалното развитие Петя Аврамова до депутатите от БСП Георги Свиленски, Димитър Данчев и Любомир Бонев.

Несъответстващи пътни знаци

Дигиталната карта за таксуване на камионите и автобусите все още не е готова. Причината за това се оказват поставените пътните знаци за начало и край на населеното място (Д11 и Д12).

Направена проверка на терен установила, че голяма част от тях се намират на места, които не съответстват на действащия общ или подробен устройствен план, се казва в отговора на министър Аврамова.

Тя уверява, че е създадена необходимата организация за определяне точното място на пътните знаци и те да бъдат поставени където трябва.

Въвеждане на нови пътни знаци за тола

Освен това предстои да се въведат нови пътни знаци, за които ще се изисква плащането на е-винетка или тол такса.

За целта е предприета промяна в Наредба №18 от 23 юли 2001 г. за сигнализация на пътищата с пътни знаци.

"Те ще се поставят на мястото, от което възниква задължението за плащане на такса и съответно имат отношение към цялостната организация по въвеждането на електронната система за събиране на пътни такси", се казва в отговора на Аврамова.

Промените в наредбата за пътните знаци бяха публикувани на 9 септември и тепърва предстоят да бъдат приети. След това ще трябва да се обяви поръчка за изработването им. Към момента регионалното министерство няма яснота колко пари ще са нужни за това, защото не знае обхвата на платените пътища за тировете.

Кабинетът е на ход

Той трябва да бъде одобрен от Министерския съвет, както и таксите за ползването на трасетата. Едва след това пътните знаци ще могат да бъдат поставени на място, а платените участъци ще могат да бъдат нанесени и върху дигиталната карта за електронно таксуване. Тогава тя ще бъде предадена на националните и европейските доставчици на услуги на база изминато разстояние, които имат договор с АПИ, става ясно от отговора на регионалния министър.

Към момента проект на дигитална карта с тестово покритие на пътища с тол такси е предадена на членовете на Обществения консултативен съвет по въвеждане в експлоатация на тол системата към министъра на регионалното развитие.

Поради липсата на дигитална карта тестът на тол системата от камионите и автобусите се прави само с маршрутни карти от 16 август. Това крие риск, защото международните превозвачи предпочитат да използват бордови устройства и тракери.

"Капш" все още не е започнала да преоборудва 95 рамки

Освен тези проблеми, изпълнителят на тол системата австрийската фирма "Капш" все още не е започнала преоборудването на 95 съществуващи рамки по пътищата, през които ще се засича тол таксуването. Това става ясно от прессъобщение на Министерството на регионалното развитие до медиите.

Съгласно договора "Капш" трябва да ги дооборудва до 9 февруари 2020 г. От тези 95 трафик рамки около 50 са на автомагистрали. Това означава, че тестването на самата система не е в пълен обхват.

Възможно е австрийската фирма "Капш" да се бави с оборудването на рамките, защото те не отговарят на определени изисквания, както е заложено по договор. Отговорност на държавата е да ги изпълни, като например да има електрическо захранване.

В прессъобщението на МРРБ няма информация колко от т.нар. пътни кантари, които се монтират в пътното платно и имат за цел да претеглят в движение тежестта на автомобила, са монтирани.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Естествено
    #8
    Отговор на коментар #4

    Никаква печатница не е това, а машина за изсмукване на пари. А от първи март няма да тръгне, защото през април-май ще има парламентарни избори. И "ТОЛЛтеките" от племето на Винетку не могат да си позволят резки движения по този случай.

  2. pozo
    #7

    С тези знаци за начало и край на населеното място е голям т0шак - във Варна знака е веднага след последния светофар посока летището. По едно време катаджиите се залагаха на колелото на летището и искаха винетка?! за те друснат някой лев. В Попово посока Търговише знака беше ок 5-6км!!! след града и в един храст след язовира стояха ченгелите и спираха за превишена скорост в населено място, а до къде ти стига погледа е само полета... да ама казва, ей го къде е знака по-надолу, ти си в населено място! Идьотщина!!!

  3. На баща си син
    #6

    Абе какви нецензурни, какви правила, просто парите ги няма. Който ги е взел, е избягал (по стар киносценарий). Той един обгербван кмет се изхитри с велоалеи в тролеи да припере едни пари, та с магистрали и тангенти милиарди се направо обезмирисяват, не изпират. И се утаяват по пътя си като в пречиствателна станция.

  4. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #5
  5. Филка Русофилка
    #4

    Aбe кoй измиcли тaя глупocт „пpaвитeлcтвoтo paздaдe aвaнcoвo нaд 1 млpд. лв. зa мaгиcтpaли oт бъдeщитe пpиxoди“ [нa Тoл c-мaтa]? Вeчe я cpeщaм някoлкo пъти. Тoвa ce нapичa „инвecтиция“. Нямa нищo oбщo c aвaнcа нa зaплaтaта. Инвecтициятa винаги e „aвaнcoвa“. Кaк щe „пeчaтaш пapи“, aкo пpeди тoвa нe cи нaпpaвил „пeчaтницa“?! И кoмуниcтичecкитe тepopиcти пъpвo „инвecтиpaxa“, дeмeк кpaдяxa пeчaтницa. Чaк тoгaвa, пo пpизивa нa шeфa им Вaпцapoв, пeчaтaxa нa циклocтил пoзиви зa влизaнe нa Цapcтвoтo във фaшиcткия Тpиcтpaнeн пaкт зaeднo cъc CCCP! Тoвa нe гo пишe нa МOЧA, aмa вeчe ce учи в у-щe. :)

  6. Калико Джо
    #3
    Отговор на коментар #1

    Не случайно все скачаме срещу европейската директива за мобилност, щото печалбите на тия пусти транспортни фирми са ни по-мили от благосъстоянието на шофьорите им. А за пътищата ни ще трябва да продължат да плащат данъкоплатците - и наши и европейски, а не транспортните фирми, които ги съсипват.

  7. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #2
  8. Baraev
    #1

    Още много дълго няма да тръгне тол системата! Причината е свързаните със властта фирми, които ще трябва да плащат за камионите си ..

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.