Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Топлофикация София" обезщети над 104 хил. клиенти заради аварията

1 коментар
"Топлофикация София" обезщети над 104 хил. клиенти заради аварията

"Топлофикция-София" е предоставила обезщетение на 104 224 свои клиенти, заради прекъснатото за повече от 48 часа топлоснабдяване в началото на февруари, съобщиха от общинското дружество в четвъртък.

Февруарските сметки вече са на касите на топлофикацията и в тях са отразени компенсациите за жителите в район "София-Изток", които пострадаха от продължилата почти седмица тежка авария по мрежата на дружеството. Сумите, с които са приспаднати сметките, са индивидуални за всеки абонат според потреблението му и трябва да са на отделен ред във фактурата.

Още в края на миналия месец служители на "Топлофикация София" разлепиха във входовете на засегнатите сгради съобщения, в които бяха посочени количествата приспадната топлоенергия и сумите за обезщетение, изчислени за всяка отделна абонатна станция, съобразно броя дни без топлоподаване или с влошено такова. Клиентите имаха възможност в рамките на две седмици да се запознаят с данните и при необходимост да получат допълнителна информация, припомнят от общинската компания.

Дружеството обаче предупреди, че заради по-студеното време през този февруари спрямо година по-рано софиянци са потребили с близо 22 процента повече топлоенергия. Миналия месец средната месечна температура е била +3.1 градуса С, докато през същия месец на 2016 г. тя е била +7.5 градуса С. Консумираната топлоенерегия е 418 452 МВтч, докато преди година количеството е било 343 456 МВтч.

Методиката за изчисление на обезщетенията е осъществена в няколко стъпки, отбелязани в месечните съобщения, които клиентите ще получат.

От 28 работни дни през февруари са извадени дните с влошено или изцяло липсващо топлоподаване за съответната абонатна станция, Тези дни не участват при формирането на прогнозната сметка на клиентите за месеца. Всички данни относно работните дни на абонатната станция и начислените количества енергия са посочени в информационната част на месечната фактура.

От показанията на общия топломер в абонатната станция е сторнирано цялото количество енергия с влошени показатели, доставяна до клиентите при временните възстановявания на топлоподаването в дните на аварията Това количество е отразено в месечните фактури на отделен ред със знак минус и не участва както в разпределението на потребената енергия за месеца, така и в изравнителната сметка.

На всички засегнати от аварията клиенти без топлоподаване или с влошено такова до 48 часа не са начислени прогнозните количества топлинна енергия за отопление и топла вода за целия период, независимо, че някои сгради може да са били без топлоподаване по-малко време.

На клиентите с прекъснато или влошено топлоподаване за повече от 48 часа не се начислени прогнозни количества енергия за отопление и топла вода за целия период на липса на качествено топлоподаване

Засегнатите клиенти с над 48 часа прекъсване, допълнително получават обезщетение (неустойка) за липсата на топлинна енергия в периода след 48-я час до окончателното възстановяване на топлоподаването, обясняват от топлофикацията.

Изчислението на индивидуалното обезщетение за тези клиенти е извършено чрез пресмятане на количеството недоставена топлинна енергия в абонатната станция за съответния брой дни, след което това количество е умножено по действащата към момента цена на топлинната енергия. Получената обща сума за обезщетение е разпределена за всеки имот според неговия дял от общото потребление и е отразено като неустойка на отделен ред в месечната фактура на съответния клиент. За база на направените изчисления са взети данни за потреблението през януари 2017 г., тъй като климатичните условия са били най-близки.

Компанията напомня, че обезщетението е прихванато от общото месечно задължение на съответния абонат за февруари и няма да се връщат пари на каса или по банков път.

Повече информация клиентите могат да получат от кол центъра на дружеството - тел. 0 700 11 111, както и от ммбудсманите на "Топлофикация София” ЕАД – тел. 02 878 18 18 и да изпращат запитвания съответно на имейлите: infо[email protected] и [email protected]. В сайта на дружеството и на официалната фейсбук страница също е предоставена необходимата за потребителите информация.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Владимир Бояджиев
    #1

    Не видях нищо за обезщетение, а за приспадане. Това не е обезщетение. Ако бяха приспаднали и броили по 50% от дневната сума на домакинство, щеше да е обезщетение. За клиентите с над48 липса щяло само да има обезщетение.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.