Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Топлофикация София" тормози жители на "Дървеница" с безкраен ремонт

Загубата на парното за 2020 г. е 57.3 млн. лв. Търси се нова фирма за фактурите

3 коментара
"Топлофикация София" тормози жители на "Дървеница" с безкраен ремонт

Половин година "Топлофикация София" тормози жителите на столичния квартал "Дървеница" с ремонт без край около топлопровод. Официално през ноември дружеството обяви, че най-накрая дейностите са приключили, но миналия месец изненадващо е стартирало "ремонт на ремонта", сигнализира "Спаси София". Зам.-кметът по строителството Ангел Джоргов обяви пред Mediapool, че в понеделник вечерта ще направи инспекция по сигнала, защото ремонтът през октомври е бил пред приключване. Междувременно шефът на "Топлофикация" Александър Александров обяви, че дружеството е завършило 2020 г. със загуба от 57.3 млн. лв. и си поставя цел да свие минуса със 60% през 2021 г. Скоро щял да бъде обявен конкурс за нова фирма, която да отпечатва и да доставя фактурите на абонатите заради многобройни сигнали за закъснения на настоящите.

Ремонтът

"Ремонтът на главен топлопровод при бл. 47 и бл. 48 трябваше да бъде завършен през септември, но месеци по-късно разкопаването продължава. Още в края на лятото получихме няколко сигнала за средата, в която гражданите на кв. "Дървеница" са принудени да живеят - кал, ровове и постоянен шум от строителна техника пред прозорците им", алармира в понеделник неправителствената организация "Спаси София".

От там добавят още, че в началото на октомври 2020 г. са изискали информация за сроковете за изпълнение, както и ясен график за довършителните дейности и за възстановяване на всички разкопани улици.

"В отговора от общинското предприятие твърдяха, че ремонтът е приключил, въпреки, че снимките доказваха, че той изобщо не е спирал. По-късно дупките бяха затворени с грозни кръпки, но миналия месец са започнати нови разкопки и току-що асфалтираният участък отново е разкопан", посочват от там.

Реакции

"Недопустимо е "Топлофикация" да тормози гражданите с ремонт без край. Настояваме ръководството на общинското дружество да излезе с график за окончателно завършване на дейностите, а на подизпълнителя да се наложат максимални санкции за причиненото неудобство и хаос. Настояваме и за незабавна намеса от зам.-кмета по строителството Ангел Джоргов, защото безотговорността на всички по веригата трябва да спре!", казаха още от "Спаси София".

Пред Mediapool зам.-кметът Ангел Джоргов обяви, че последно е проверявал ремонта през октомври, когато строителните дейности доста изнервиха живущите. "Ходих на място октомври, бяха поприключили. Тази вечер отново ще отида на ремонта, за да видя какво доремонтират", каза още той.

Mediapool потърси официален коментар от "Топлофикация София", от там обещаха по-късно да представят позиция.

Неуспешни опити за контрол

Още през октомври миналата година омбудсманът Диана Ковачева призова "Топлофикация София" да възстановява улиците, след като приключи ремонтите на топлопреносната си мрежа.

Конкретният повод бе недоволството на жителите на столичния квартал "Дървеница", където тогава над три месеца вървяха ремонтите на парното и стояха непокрити или частично зарити изкопи, разбити са асфалтова настилка и тротоари, унищожени са зелени площи и детски площадки. На места пък частично новият асфалт бе неравен и под нивото на останалата част на улицата.

Наред с това жителите на "Дървеница" през октомври се оплакаха в КЕВР от това, че продължително време остават без топла вода, заради удължавани планови ремонти на общинската "Топлофикация София". Заради това от Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР)  поискаха от дружеството да предостави информация за всички прекъсвания в района от 1 май до 1 октомври, причините за това и ако има виновно забавяне на ремонтите, да плати обезщетение на клиентите си.

Комисията даде 3 дневен срок на общинската фирма да даде данни за плановите и аварийни прекъсвания на топлоснабдяването на клиенти в "Дървеница".

"Топлофикация София" ще се опита да свие загубата си с 60% през 2021 година

"Топлофикация София" ще се опита да свие загубата си през 2021 г. с 60% и да намали минуса до 22.2 млн. лв. Дружеството е завършила 2020 г. със загуба от 57.3 млн. лв., стана ясно в понеделник от изказване на изп.-директор на "Топлофикация София" Александър Александров пред комисията по инженерна инфраструктура и енергийно планиране на София. За сравнение през 2019 г. загубата на дружеството е била 82.6 млн. лв.

Дружеството планира ръст на приходите съответно с 18% от продажбата на ел. енергия и с 9% на топлинна енергия заради увеличено производство. За целта дружеството превдижда да прозиведе с 9.6% повече електроенергия и с 2.7% повече топлинна енергия при увеличение на разходите за природен газ с 3.6%

От думите на Александров стана ясно, че дружеството във времето от 1 януари до 31 декември 2020 г. е погасило близо 330 млн. лв. от текущите задължения към "Булгаргаз" ЕАД. Дългът към 31 декември 2020 г. е стопен до 55. 671 млн. лв.

"След получено на 23.12.2020 г. уведомление за цесия между "Булгаргаз" и БЕХ ЕАД "Топлофикация София" завършва" годината с текущи задължения към газовия доставчик в размер на 55.6 млн. лв.", уточни Александров.

За 2021 г. дружеството планира намаление на разходите за неустойщи към "Булгаргаз" и лихви към БЕХ с близо 10 млн. лв.

През 2021 година дружеството планира по-интензивно участие на газовата борса. Предвижда се около 40% от количествата за 2021 г. да се закупят от газовата борса.

Александров твърди, че дружеството планира да си осигури количества от борсата при цени средно с 5% по-ниска от тази на "Булгаргаз" ЕАД и по-изгодни условия на отложено плащане. Разчетите показвали ,че по този начин дружеството би могло да намали разходите за неустойка по договора с обществения доставчик до 8.4 млн. лв. на година.

Изненадващо по време на изслушването на Александров стана ясно, че дружеството скоро ще стартира нова обществена поръчка за отпечатване и дистрибуция на фактури. Новината дойде по запитване защо продължават да закъсняват фактурите за топлото на столичани.

Александров припомни, че всички абонати вече могат да прочетат фактурите си на сайта на Топлофикация в деня на излизането им.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. .text
    #3

    Няма как да се знае дали ремонтът е безкраен. Винаги е възможно някой ремонт на ремонта да даде резултат и ремонтът да приключи без други ремонти. За сега наУката не е намерила отговор кога един ремонт на ремонта е последен, като най-правдоподобната хипотеза е, че докато има пари има и ремонти.

  2. Пеликан
    #2

    Така е, когато имаш монополист собственост на общината. КЕВР е куха структура и прави корекции само за парлама. Омбудсманът се ежи, ама работа не върши. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е посестрима на КЕВР и тя за нищо не става. Професионалните съюзи си мълчат, а съдилищата се чудят какви закони да приложат. Фандъкова прави впечатление на силно амортизиран човек и е време да се оттегли от кметския пост.

  3. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.