Трафикът в центъра на София е намалял с 25% след промените в паркирането 

Сн. БГНЕС

Общински съветници от ГЕРБ твърдят, че трафикът в центъра на София е намалял с 25% след промените в наредбата за паркирането, с която бяха въведени двете зони за почасово спиране на коли. Също с една четвърт са се увеличили свободните платени места за паркиране, според цитирани данни на Центъра за градска мобилност.

Коефициент на заетост в синята и зелена зона след въвеждане на промените е около 75% от общия капацитет в момента, т.е. има 25% постоянно свободни места, каза Тодор Тодоров, председател на Съвета на директорите на Център за градска мобилност (ЦГМ).

Местата в синя зона са били 12 000 миналата година, сега за синя и новата зелена зони са 17 000, като от тях самата синя зона е 5 500. Местата за паркиране са били 100% пълни преди месец.

С въвеждането на двете зони се е увеличил и размерът на приходите – той е със 150 000 лева за септември, спрямо същия период за миналата година.

Председателят на Съвета на директорите на Центъра за градска мобилност Тодор Тодоров каза, че предстои мониторинг на ефекта от промените в правилата за паркиране. Резултатите ще бъдат представяни на всеки три месеца.

"Критериите, които ще наблюдаваме, са коефициент на заетост на синята и зелената платена зона за паркиране, трафикът и промените в него в двете зони за платено паркиране, стойностите на замърсяване и промените на въздуха и на шума и измерване на средните задръжки на градския транспорт в двете зони за платено паркиране", каза той.

Тодор Тодоров обясни как ще се изчислява коефициентът: "Чрез отнасянето на броя плащания с sms, с талони за краткотрайно паркиране в тези зони към броя на местата, които ние естествено знаем".

Освен повече свободни места за паркиране и по-високите приходи, от центъра отчетоха и че наполовина са намалели репатрираните от зоните автомобили. Обикновено само 3-4 коли на вечер се налагало да бъдат репатрирани.

Изключително много разчитаме и на сигналите и жалбите на гражданите, които обстойно разглеждаме в Центъра за градска мобилност, увериха оттам.

От центъра напомниха, че независимо дали се изпраща sms или се поставя талон за паркиране, цената е една и съща – 1 лв. за зелена зона и 2 лв. за синя зона.

Всички средства, които центърът печелел, отивали за поддръжка на столицата.

Освен това на всеки три месеца ще бъдат съобщавани и колко са приходите и разходите на дружеството.

Малина Едрева, която е общински съветник от ГЕРБ, потвърди ангажимента, че въпреки увеличението на цените на тока и горивата, цената на билета за градски транспорт остава 1 лев.

Споделяне
Още от България

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?