Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Трафикът в центъра на София е намалял с 25% след промените в паркирането 

19 коментара
Сн. БГНЕС

Общински съветници от ГЕРБ твърдят, че трафикът в центъра на София е намалял с 25% след промените в наредбата за паркирането, с която бяха въведени двете зони за почасово спиране на коли. Също с една четвърт са се увеличили свободните платени места за паркиране, според цитирани данни на Центъра за градска мобилност.

Коефициент на заетост в синята и зелена зона след въвеждане на промените е около 75% от общия капацитет в момента, т.е. има 25% постоянно свободни места, каза Тодор Тодоров, председател на Съвета на директорите на Център за градска мобилност (ЦГМ).

Местата в синя зона са били 12 000 миналата година, сега за синя и новата зелена зони са 17 000, като от тях самата синя зона е 5 500. Местата за паркиране са били 100% пълни преди месец.

С въвеждането на двете зони се е увеличил и размерът на приходите – той е със 150 000 лева за септември, спрямо същия период за миналата година.

Председателят на Съвета на директорите на Центъра за градска мобилност Тодор Тодоров каза, че предстои мониторинг на ефекта от промените в правилата за паркиране. Резултатите ще бъдат представяни на всеки три месеца.

"Критериите, които ще наблюдаваме, са коефициент на заетост на синята и зелената платена зона за паркиране, трафикът и промените в него в двете зони за платено паркиране, стойностите на замърсяване и промените на въздуха и на шума и измерване на средните задръжки на градския транспорт в двете зони за платено паркиране", каза той.

Тодор Тодоров обясни как ще се изчислява коефициентът: "Чрез отнасянето на броя плащания с sms, с талони за краткотрайно паркиране в тези зони към броя на местата, които ние естествено знаем".

Освен повече свободни места за паркиране и по-високите приходи, от центъра отчетоха и че наполовина са намалели репатрираните от зоните автомобили. Обикновено само 3-4 коли на вечер се налагало да бъдат репатрирани.

Изключително много разчитаме и на сигналите и жалбите на гражданите, които обстойно разглеждаме в Центъра за градска мобилност, увериха оттам.

От центъра напомниха, че независимо дали се изпраща sms или се поставя талон за паркиране, цената е една и съща – 1 лв. за зелена зона и 2 лв. за синя зона.

Всички средства, които центърът печелел, отивали за поддръжка на столицата.

Освен това на всеки три месеца ще бъдат съобщавани и колко са приходите и разходите на дружеството.

Малина Едрева, която е общински съветник от ГЕРБ, потвърди ангажимента, че въпреки увеличението на цените на тока и горивата, цената на билета за градски транспорт остава 1 лев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #19

    До 17. Новата ти система не работи добре въобще, защото голямата част от софиянци не се хванаха на капана. Те не искат да плащат най-скъпо от всички в Европа за НИЩО. А, ти ЕВРОПЕЕЦО, защо не строиш подземни и надземни многоетажни паркинги и тогава да ми говориш за финанси. Или на празно място в София първо ще си построиш апартамент, пък каквото ще да става в бъдеще. В европейските столици не гледат първо да те ударят "по джоба", защото не са селяндури, а отдавна граждани.

  2. Анонимен
    #18

    МАЙ...НА...ТА ИМ!

  3. Анонимен
    #17

    Новата система на зони работи добре. Вижда се че има повече свободни места за паркиране. Причината е проста - удрят по джоба и всеки бърза да се изнесе по-далече. Всъщност друг регулатор освен финансовия при ограничен ресурс не е измислен. Но да плащаш повече не е приятно.

  4. Анонимен
    #16

    Средствата трябва да остават за съответните квартали. Всеки собственик трябва да получава гратис талони за свои гости и при ремонт. Също не е обмислено при ремонт престоя да е 2 часа.

  5. Анонимен
    #15

    Браво на ГЕРБ. За няколко мандата СДС превърна София в една огромна кочина залята безконтролно с говеда от цялата страна каращи 30-годишни голфове и бмвета на газ. Хайде сега цялото село, кой откъде е, там ще си карате и паркирате трошките.

  6. Анонимен
    #14

    Догодина половин София ще бъде жълта зона-1лв, зелена -2 лв , а синята -3 лева...

  7. Анонимен
    #13

    Интересно на този Тошко-председател на СД, колко му плащаме за да дава интервюта.

  8. Анонимен
    #12

    ЦГМ да съобщят по каква методика измериха трафика,кои от параметрите му са измервали, колко време и кога. Тогава можем да говорим за достоверност на посочените данни, а не подхвърлена някаква произволна цифра.

  9. Анонимен
    #11

    До 8. На пресконференцията физиономийте им бяха много кисели, не като на хора спечелили толкова колкото са мислили. Като че ли софиянци от зоните не са си платили и сметката на общинарите е излязла крива. Пък и да те разнасят като чучело и да те изхвърлят към стратосферата не е никак приятно. Но, внимание, ДЯВОЛЪТ работи денонощно и упорито и никога няма угризения!

  10. Анонимен
    #10

    Ако забранят да си ползуваме колите, а спрат и автобусите, трафик изобщо няма да има. А като се увеличи данъка за колите, ще се увеличат и приходите.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.