Нова тапа по бул.“Черни връх“, съветът е да се пътува по обходни маршрути

Тръгна строежът на метрото до кв. Хладилника

За живеещите в района е осигурен безплатен буферен паркинг

Така ще изглежд новата стнция на метрото "Витоша" в кв."Хладилника"

Строителството на метрото от станция "Джеймс Баучер" до кв. Хладилника в София започва в петък и по план трябва да завърши на 1 юни 2016 г. През това време движението по бул. "Черни връх" ще бъде затруднено. По тази причина от Столичната община препоръчват на шофьорите да използват обходни маршрути. За живеещите в района е осигурен безплатен буферен паркинг при станция "Джеймс Баучер". Талоните за паркиране ще се раздават от районната администрация.

Новото метротрасе

Участъкът до кв. "Хладилника" е с дължина 1.3 км и ще включва една подземна станция с изходи на кръстовищата на бул. "Черни връх“ с ул. "Хенрих Ибсен" и ул. "Сребърна", както и с ул. "Филип Кутев".

Строителството ще се извършва по нов австрийски тунелен метод, без да се разкрива теренът. То ще струва 16.7 млн. евро, което, по думите на столичния кмет Йорданка Фандъкова, е най-ниската стойност за подземен участък от изградените до момента отсечки на метрото.

Изпълнител е обединение "Метро Черни връх 2013", в което влизат  "Станилов", "Метропроект Прага" и "Джи Пи Груп". Подизпълнител е "Стартинженеринг". Строителството ще продължи 22 месеца.

Пътуващите с метрото след завършването на участъка ще се увеличат до 28 хил. души средно на ден, сочат прогнозните разчети на Столичната община.

Финансирането на отсечката е по оперативна програма "Транспорт" и собствени средства на общината.

Планове са вторият лъч на метрото да бъде удължен с още една станция в посока на планината Витоша.

Обходни маршрути

Движението по бул. "Черни връх" ще бъде възстановено през септември 2015 г. Дотогава живеещите в района ще изпитат затруднения.

От 1 август автомобилите ще се движат в едното платно по бул. "Черни връх" двупосочно в участъка от трамвайното ухо "Хладилника" до ул. "Сребърна" и ул. "Филип Кутев". Движението към центъра ще е със заобикаляне през ул. "Тодор Каблешков", "Емилиян Станев" и "Хенрих Ибсен".

Столичният кмет призова шофьорите да използват алтернативни трасета. "Неслучайно изчакахме да пуснем движението по новото кръстовище при Семинарията, за да може хората, които идват от Южната дъга, да използват Симеоновското шосе, бул. "Драган Цанков", а след 15 септември и обновения бул.“Цариградско шосе", каза Фандъкова.

Заради строителството от 1 август се скъсява маршрутът на трамвай номер 10. Той ще стига до бул. "Джеймс Баучер". Заместващ автобус от кръстовището при бул. "България" и бул."Черни връх" ще вози до ул. "Филип Кутев".

Безплатен паркинг за живеещите в района

Живеещите в участъка със строителни дейности ще могат да паркират колите си в близкия буферен паркинг до станция "Джеймс Баучер", съобщи шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев.

Районният кмет ще раздаде на собствениците на автомобили талони, с които те ще може да ползват паркинга през следващата една година.

Още 90 000 ще се возят под земята след 9 месеца

Нови 90 000 пътници ще се качат на метрото след 9 месеца. В момента около 330 хиляди души всеки ден ползват подземната железница.

За април 2015 г. е планирано да бъдат пуснати в експлоатация двете разширения на първия метродиаметър - към летището и към бизнес парка в кв. "Младост ІV". Така линиите на метрото стават с дължина 40 км.

"Строителните работи вървят в график, до момента е свършена 65-70% от работата в двете направления", каза Фандъкова. По думите ѝ София ще е единствената в света столица, в която от метрото пътниците ще влизат в летището.

Изходът на метростанцията до Терминал 2 е на метри от залата за излитащи. Това ще е голямо удобство, защото само за 20 минути ще се пристига от центъра до аеропорта, отбеляза Фандъкова.

Още по темата
Още от България