Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Тръгва концесионирането на летищата в Пловдив и Русе

0 коментара

Правителството ще даде ход на процедурите по намирането на частни оператори на карго терминала на пловдивското летище и на гражданското летище в Русе, става ясно от дневния ред на правителственото заседание, което ще се проведе в сряда.

Срокът на двата концесионни договора ще е 35-годишен. За русенското летище се предвижда отдаване на цялата зона – пистата, пътническия и товарния терминал. За летище Пловдив концесията ще е само за изграждане и експлоатиране на карго терминал. Целта е да се привлече допълнителен трафик от товарни превози.

Преди две седмици кабинетът даде ход на концесията за бургаското пристанище. Привличането на частници за стопанисването на летища, гари и пристанища е част от амбициозната концесионна стратегия на транспортното министерство, представена през 2010 г. Целта ѝ е да привлече инвестиции от 1 млрд. лв.

За карго терминала на пловдивското летище имаше заявен инвеститорски интерес по времето на предишното правителство, но на фона на сегашната икономическа ситуация, успехът на тази концесия е спорен.

В концесионната стратегия на правителството е описано, че летищата са стари и не особено атрактивни, не са пригодени към шенгенските изисквания, прилежащата инфраструктура е в лошо състояние, а румънските летища представляват сериозна конкуренция, поне що се отнася до пистата в Русе. Държавата вече два пъти се пробва да ѝ намери частен стопанин, но без успех.

Правителството планира още да облекчи изискванията за издаване на лиценз за оператор по наземно обслужване, както и условията за допускане на кандидати до конкурс за наземно обслужване на летищата. Това предвиждат промени в Закона за гражданското въздухоплаване, които ще бъдат одобрени от Министерски съвет в сряда.

Друга промени в закона целят да се коригират текстовете, свързани с извършването на услугата самообслужване (когато въздушен превозвач сам извършва дейностите по наземно обслужване на летище), за да се спазят изискванията на европейското законодателство. Прецизират се и текстовете по отношение разделянето на сметките при извършване на дейности по наземно обслужване.

Кабинетът планира още да намали средната базова такса за навигация при прелитане над България от 42.93 евро на 39.77 евро за 2011 г.. Таксите се събират от "Ръководство въздушно движение". Намалява се лихвата при просрочие на таксата за аеронавигационно обслужване от 11.58% на 11%.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.