Тръгва реклама на седем български СПА дестинации

Ангелкова се включи в дискусия във Варна, посветена на СПА туризма

Като част от плановете на Министерството на туризма да превърне България в място за целогодишни ваканции, ще се рекламиран седем балнео- и СПА дестинации в страната, включително и Черноморска. Това съобщи ресорният министър Николина Ангелкова по време на дискусия във Варна, посветена на този вид туризъм. По думите ѝ, цитирани от ведомството, инициативата се реализира съвместно с бранша и местната власт и е изключително важна за Черноморието, защото ще помогне хотелската му  база да се използва през четирите сезона.

СПА дестинациите ще бъдат рекламирани на всички големи форуми с участието на министерството и в интернет платформата I love Bulgaria. Целта е това, което вече е създадено като продукт, да бъде рекламирано още по-фокусирано и да привлича вниманието, включително с големия потенциал на Черноморието. 

Ведомството работи и по проект, който проучва актуалните нагласи в търсенето на туристическите продукти. Германските туристи например свързват България преди всичко с плажовете и почивка на море, а балнео- и СПА услугите заемат 5-о място в предпочитанията им. Това означава, че трябва да развиваме този вид туризъм и да засилим търсенето му, каза министър Ангелкова.

Тя обърна внимание и върху връзката между проекта за дестинации и в здравния туризъм, който да се развие след въвеждането у нас на Директивата за трансгранично лечение на пациенти.

За да разширим крилата на активните сезони и да превърнем България в целогодишна туристическа дестинация, ние заложихме на три концепции, допълни министърът. Едната е свързана с разработените 8 културно-исторически дестинации, които функционират и увеличиха сериозно прираста на туристи. Другият проект, с който СПА дестинациите могат да се комбинират, е за 12-те винено-кулинарни.

Ангелкова цитира и данни на националната статистика за посещението на 3 644 791 чуждестранни туристи у нас за първите шест месеца на 2018 г., което е ръст от 8.9%  спрямо същия период на 2017 г. Най-много са посетителите от Румъния, следвани от гърците и гостите от Турция.

Според нея данните потвърждават, че ръстът на туризма е устойчив и България се утвърждава като предпочитана дестинация, която предлага качествена услуга на разумни цени. Значителни ръстове се отбелязват на британския пазар – 19.2%, от Полша – 38.4%, от Израел увеличението е 27.6 на сто. От Украйна ръстът е с 24 на сто, а от Франция и Испания чуждестранните посещения нарастват съответно с 20.8% и 22.7%.

В отговор на медийни въпроси Ангелкова посочи, че проверките по морето продължават много интензивно. Правят се средно по две инспекции на плажовете за спазване на съотношението между свободна и платена зона, включително и чрез замервания на геодезисти.  При сигнали, че свободната зона не отговаря на изискванията, се прави и допълнителна инспекция. Проверката на Златни пясъци  показа, че свободната зона е 52%, т.е. повече от регламентираната. За свободната зона на плаж "Несебър-юг“ също е направен мониторинг и там изискванията са спазени. Ще направим още един мониторинг, каза министър Ангелкова и увери, че продължават проверки и по хотелите, за да се следи как се изпълняват изискванията на Закона за туризма за съответствието между категорията им и качеството и обема на предлаганите услуги.

Още от Бизнес