“Тракия“ ще е с асфалт като за летищна писта

“Тракия“ ще е с асфалт като за летищна писта

Лот 2 на "Тракия" ще бъде покрит с полимермодифицирана асфалтова смес, използвана за покритие на летищни писти, по-еластична и по-устойчива от всички, използвани досега в България. Това съобщи в петък Цветан Цонев, главен изпълнителен директор на "Трейс груп холд", с която в петък бе подписан договорът за изграждането на отсечката Стара Загора – Нова Загора от магистрала "Тракия".

Така тежкият трафик и атмосферните условия ще оказват по-малко влияние върху настилката и тя ще дава по-малки дефекти. Такъв асфалт е използван при строежа на пистите на Терминал 2 на софийското летище.

Договорът между Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и Обединение "Магистрали Трейс" бе подписан въпреки действаща жалба срещу избора на строителя.

Жалбата на гръцката строителна компания "Терна", участник в търга за Лот 2 на магистралата, бе отхвърлена от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), но фирмата отнесе въпроса до Върховния административен съд (ВАС), който още не се е произнесъл.

Според сега действащия Закон за обществените поръчки, няма юридически пречки пред сключването на договора, обясни шефът на АПИ Божидар Йотов. Запитан дали не се притеснява от действащата жалба срещу фирмата му, шефът на “Трейс груп холд“ каза че след получена покана от АПИ за подписване на договора не могат да откажат, тъй като ще загубят банковата гаранция.

ВАС е насрочил заседание по жалбата на "Терна", която бе класирана на второ място в търга за Лот 2 на "Тракия", за 28 април, т.е. след 5 дни. Въпреки това държавата реши да форсира сключването на договора с "Трейс" заради обещанието на правителството първа копка да се състои на 3 май. Готово е и строителното разрешително на отсечката, похвали се в петък регионалният министър Росен Плевнелиев.

Строежът на пътя от Стара Загора до Нова Загора ще струва 137.868 млн. лева. Той ще се финансира първоначално с авансови средства от европейските фондове. Според договора с изпълнителя, АПИ се задължава да преведе аванс от 5% в рамките на един месец след подписването. След одобрение на апликационната форма на проекта от ЕК България ще може да използва цялото европейско финансиране за магистралата. Ако проектът не бъде одобрен от Брюксел или не получи 100% от обещаното финансиране, магистралата ще се строи с държавни пари.

Техническите оферти за Лот 3 на "Тракия" (Нова Загора – Ямбол) ще се отворят във вторник, а три седмици по-късно и тези за Лот 4 (Ямбол – Карнобат). Документация за Лот 3 са закупили 47 компании, а за Лот 4 – 16. Срокът за изпълнение и за трите лота е 25 месеца от датата на сключване на договора с изпълнителя.

След един провален концесионен договор и един неуспешен опит за дострояване на "Тракия" с държавни пари, отсечката бе включена в Оперативна програма "Транспорт" и получи европейско финансиране за 684 млн. лева.

Още по темата
Още от Бизнес

Адекватни ли са мерките за кризите с водата и боклука?