Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“Тракия“ ще е с асфалт като за летищна писта

17 коментара
“Тракия“ ще е с асфалт като за летищна писта

Лот 2 на "Тракия" ще бъде покрит с полимермодифицирана асфалтова смес, използвана за покритие на летищни писти, по-еластична и по-устойчива от всички, използвани досега в България. Това съобщи в петък Цветан Цонев, главен изпълнителен директор на "Трейс груп холд", с която в петък бе подписан договорът за изграждането на отсечката Стара Загора – Нова Загора от магистрала "Тракия".

Така тежкият трафик и атмосферните условия ще оказват по-малко влияние върху настилката и тя ще дава по-малки дефекти. Такъв асфалт е използван при строежа на пистите на Терминал 2 на софийското летище.

Договорът между Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и Обединение "Магистрали Трейс" бе подписан въпреки действаща жалба срещу избора на строителя.

Жалбата на гръцката строителна компания "Терна", участник в търга за Лот 2 на магистралата, бе отхвърлена от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), но фирмата отнесе въпроса до Върховния административен съд (ВАС), който още не се е произнесъл.

Според сега действащия Закон за обществените поръчки, няма юридически пречки пред сключването на договора, обясни шефът на АПИ Божидар Йотов. Запитан дали не се притеснява от действащата жалба срещу фирмата му, шефът на “Трейс груп холд“ каза че след получена покана от АПИ за подписване на договора не могат да откажат, тъй като ще загубят банковата гаранция.

ВАС е насрочил заседание по жалбата на "Терна", която бе класирана на второ място в търга за Лот 2 на "Тракия", за 28 април, т.е. след 5 дни. Въпреки това държавата реши да форсира сключването на договора с "Трейс" заради обещанието на правителството първа копка да се състои на 3 май. Готово е и строителното разрешително на отсечката, похвали се в петък регионалният министър Росен Плевнелиев.

Строежът на пътя от Стара Загора до Нова Загора ще струва 137.868 млн. лева. Той ще се финансира първоначално с авансови средства от европейските фондове. Според договора с изпълнителя, АПИ се задължава да преведе аванс от 5% в рамките на един месец след подписването. След одобрение на апликационната форма на проекта от ЕК България ще може да използва цялото европейско финансиране за магистралата. Ако проектът не бъде одобрен от Брюксел или не получи 100% от обещаното финансиране, магистралата ще се строи с държавни пари.

Техническите оферти за Лот 3 на "Тракия" (Нова Загора – Ямбол) ще се отворят във вторник, а три седмици по-късно и тези за Лот 4 (Ямбол – Карнобат). Документация за Лот 3 са закупили 47 компании, а за Лот 4 – 16. Срокът за изпълнение и за трите лота е 25 месеца от датата на сключване на договора с изпълнителя.

След един провален концесионен договор и един неуспешен опит за дострояване на "Тракия" с държавни пари, отсечката бе включена в Оперативна програма "Транспорт" и получи европейско финансиране за 684 млн. лева.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Балканец
    #18

    Хайде бе господа.Хайде най-после да ги изградим тези магистрали.Имаме потребност,икономическа обосновка,разбиране от обществото.И пари отвън идват... Какво пречи?Не съм строител-приемам,че не е просто,но хората в другата Европа как са успяли.При това без скандали и шум до небето.Строим магистрали вече близо 40(!?)години и още нямама път "от-до"!Срамувам се!

  2. feces retentioner
    #17

    I az se sramuwam no mu se widi kraq na toq rezil da nqmame magistrala ot stolizata do moreto. Pri Boiko se wijada prinzipa e storim na wsqka zena i ako ne dadat pari stroim samo sus nashi no da zawurshim predi kraq na mandata... Dokato prinzipa pri komunata ( i pri wsichki predi tqh) beshe stroim ako ste mojem da otkradnem nesto ( ot ewropeskite pari) i zatowa nisto ne postroqwame kato rezultat. Wqrwam che i towa se e promenilo za dobre w Bulgaria. Pojelawam uspeh na Boiko - postropiliq magistralata!

  3. заклет десебар
    #16

    не гласувате за когото трябва, не ви ли е срам? Всички знаем, че големите проекти могат да бъдат реализирани само под умелото и мъдро ръководство на ДСБ и г-н Костов. По негово време се построиха много хубави пътища, но след като бяха опорочени изборите през 2001 година лоши хора поляха магистралите с черна магия и това ги унищожи. Спомням си как препускахме до морето с черните мерцедеси, карани с държавен бензин, ка се кефихме на лукс и благоденствие, ка бяхме вървежни, а сега не ни стигат парите

  4. демократ
    #15

    Отново се нарушава закона!Не е вярно,че може да се сключват договори без да има решение на последна инстанция.Какво ще стане утре, ако тези,които обжалват спечелят делото?!Пак от нашите джбове ще източат неустойките!Комунистически популизъм е твърдението за самолетното покритие на пътя.Ако "спестят" пари от основата и отводняването на пътя,няма да има абсолютно никакво значение с какво е покрит.Ако не вярвате - справка пътищата направени от Бойко в София със зейналите дупки,само една година след ремонтите!!!

  5. Запознат
    #13

    КОи са тия дето са зейнали след една година??!?!? ама конкретно моля. Щото вчера като минах пошипченски и после по цялата алея Яворов и си викам мама му стара това неще преди беше само в кратери а сега е перфектно. После завивам по Черни Връх и се набивам в строежа на метрото. Българина е мрънкач по природа! Ако има град където наистина се строи инфраструктура, при това голяма част с Европейски пари, тва е софия. Бойко остави след себе си община в пъти по-добра отколкото беше и се доказа като кмет, но българина няма да спре да псува даже и тотото да спечеки! :)

  6. коментатор
    #12

    ... нещо хубаво. Пък то стана както винаги досега.

  7. gorko
    #11

    РАБОТА ПО ИНТЕРНЕТ!Регистрация:Избирате http://www.cashfiesta.com/php/join.php?ref=GVelkov и се регистрирате като следвате указанията. Работата се състои в пускане на реклами, което става с изтегляне на малка програма в процеса на регестрацията Ви. Заработката Ви се измерва с натрупаните точки, които се отчитат на екрана Ви по време на ряабота. Можете да увеличите заработката си, ако чрез обяви в различни сайтове набирате нови участници. Обявата може да бъде със същия текст, но в обявата посочвате изпсания от мен линк като на мястото на моето име изписвате Вашето по регистрация /http&//www.cashfiesta.com/php/join.php?ref=………./вашето име по регистрация/. УСПЕХ!

  8. пътищар
    #10

    Правилното техническо наименование е: износващия пласт на покритието на Лот 2 ще е с полимермодифициран битум.Предимствата му са:подобрява качествата на износващия пласт, забавя се стареенето му,поради използването на по доброкачествен битум, забавя се пукнатиноусттойчивоста, и образуването на коловози.Задължително се използва при много тежко натоварване от авт. движение.

  9. 07
    #9

    ББ- лъсва мутренското му лице..

  10. 17
    #8

    лизни царя си в гъза бе говедо, белким ти олекне, бахти скапаняка.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.