Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Тръмп заплаши Европа с "огромно възмездие" в търговията

Американската автомобилна индустрия го призова да се откаже от планираните мита върху вноса на автомобили

21 коментара
Тръмп заплаши Европа с "огромно възмездие" в търговията

Президентът на САЩ Доналд Тръмп заплаши ЕС с "огромно възмездие", свързано с автомобилните мита, ако Евросъюзът не направи отстъпки в търговията, предаде ДПА.

На правителствено заседание в сряда вечер Тръмп заяви, че е необходимо председателят на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер да направи голямо търговско предложение за намаляване на бариерите в автомобилния сектор при посещението си в САЩ следващата седмица, съобщава сайтът "Бизнес инсайдър".

В противен случай САЩ ще бъдат принудени да наложат на ЕС нови търговски ограничения, отбеляза Тръмп.

Казахме, че ако не договорим нещо честно, тогава ще има огромно възмездие, до което не искаме да се стига, но имаме огромни сили. Включително колите, заяви Тръмп.

Говорителката на Белия дом Сара Сандърс отбеляза, че САЩ все още разглеждат автомобилните мита и допълни, че Вашингтон не е отхвърлил тази опция.

Със сигурност това е опция на масата, която президентът обмисля, но ние сме в процес на обмисляне в момента, каза Сандърс.

Тръмп предложи мита за автомобилите, които могат да достигат 20 процента, тъй като той иска колите да бъдат произвеждани в САЩ.

Индустрията призовава САЩ да се откажат от планираните мита

 

Автомобилостроители, търговци и доставчици се обединиха срещу митата върху вноса на автомобили и автомобилни части, предложени от президента Доналд Тръмп, предаде Асошиейтед прес.

 

"Съпротивата е повсеместна и дълбока, защото последиците са тревожни ", заяви при изслушване в министерството на търговията Дженифър Томас от Алианса на автомобилните производители.


Тръмп нареди на министерство на проучи дали вносът на автомобилни части е заплаха за националната сигурност на САЩ, което би оправдало налагането на мита.


Според автомобилостроители обаче митата ще вдигнат цените на вносните части и ще предизвикат ответни мерки от търговските партньори на САЩ.


Според изследване на Центъра за автомобилни проучвания, публикувано днес, мита от 25 процента върху вноса на автомобили и автомобилни части ще свие продажбите на автомобили на американския пазар с 2 милиона и ще заличи 714 700 работни места.

 

Предупреждението на ЕК

САЩ въведоха мита върху стоманата и алуминия от ЕС, а евросъюзът отговори с мита върху американски стоки. Вашингтон изостри търговските си отношения с Китай, Канада и Мексико.

Идната седмица за разговори по търговските отношения във Вашингтон пристига председателят на ЕК Жан-Клод Юнкер. Попитан в сряда какво ще каже на президента на САЩ Доналд Тръмп, той каза, че ще повтори тезите, които е изложил на срещата на Г-7 в Канада. По неговите думи изглежда има нужда Тръмп да чуе отново, че търговията в ЕС е свързана с единния пазар под надзора на ЕК и изключва възможността от двустранни договорености с отделни държави от Общността.

В началото на юли в отговор на запитване на Вашингтон за коментар по въпроса Европейската комисия предупреди, че въведени от САЩ мита върху вноса на европейски автомобили могат да струват на американската икономика 13-14 млрд. долара.

Налагането на такива тарифи ще навреди предимно на американската икономика, посочва Брюксел в документа от 11 страници, цитиран от американското издание „Политико“.

Вътрешен анализ на ЕС "показва, че допълнителни мита от 25 процента за автомобилите и автомобилните части на първо място ще окажат негативен ефект върху брутния вътрешен продукт на САЩ в размер 13-14 млрд. долара, като балансът по текущата сметка на САЩ няма да бъде повлиян положително".

Европейските автомобилостроители са произвели в САЩ 2,9 милиона коли, което се равнява на 26 процента от американското автомобилно производство, миналата година, уточнява документът.

Дори без да се отчита Крайслер (Chrysler), който според бележките на Еврокомисията е един от традиционните "трима големи" американски автомобилостроители, но вече е европейска собственост, производството на компании, притежавани от европейски собственици в САЩ, достига 16 процента от националното производство или 1,8 милиона автомобила.

Документът напомня на Вашингтон, че европейските компании, които произвеждат в САЩ, често внасят необходимите части за американските им заводи и изнасят голяма част от крайното производство. По този начин те допринасят значително за подобряване на търговския баланс на САЩ, който е приоритет за администрацията, подчертава ЕК.

Освен това в документа на Еврокомисията се посочва, че налагането на вносни американски мита за европейските автомобили може да предизвика "контрамерки" от търговските партньори на САЩ.

"Това въздействие ще бъде утежнено значително от вероятните контрамерки на американски търговски партньори върху голям обем от търговията", предупреди комисията.

"Ранните проучвания, които се позовават на опита от член 232 (от Закона за разширяване на търговията на САЩ) за стоманата и алуминия, прогнозират, че американски износ за над 294 милиарда долара (или 19 процента от целия износ през 2017 година), може да стане обект на ответни мерки в различните сектори от американската икономика. Тези контрамерки могат да разширят негативното влияние и върху брутния вътрешен продукт", отбелязва ЕК.

Меркел е "готова" да преговаря за общо намаление на митата за автомобили

Няколко дни по-късно германският канцлер Ангела Меркел заяви, че е "готова" да помисли върху общо намаление на митата за автомобилите, за да се смекчи търговският конфликт между ЕС и САЩ. Условието за това е да участват "всички страни" , които са засегнати.

Едни подобни преговори. . . не могат да се провеждат само между ЕС и САЩ, "а с всички страни, с които търгуваме с автомобили", заяви Меркел в Берлин.

Същевременно стана ясно, че Берлин се е състояла среща при закрити врата за митата върху автомобилите между американския посланик Ричард Гренел, приближен на президента на САЩ Доналд Тръмп, ръководителите на трите големи германски автомобилостроители Фолксваген (Volkswagen), Бе Ем Ве (BMW) и Даймлер (Daimler) и компанията за автомобилно оборудване Континентал (Continental). Гренел предложил САЩ, както и Европа, да премахнат сегашните мита върху вноса на автомобили вместо да налагат нови.

"Трябва да осигурим равнопоставеност на всички търговски партньори", отговори Меркел, отхвърляйки възможността за двустранни преговори между Вашингтон и Брюксел.

Многостранният отказ от мита върху автомобилите е "опция, която мога да си представя", добави Меркел.

Доналд Тръмп заплаши да повиши митата за вноса на автомобили от ЕС с 20 процента. Това би засегнало сериозно Германия, чиято икономика е много зависима от този сектор.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

21 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Bлaдo
    #21

    при всички случаи тази автомобилна "война" (просто има наместване на пластовете заради падащите цени на електричките) ще завърши с намаляване на цените на колите и с намаляване на производството на бензин и дизел... Демек - накрая ще го издуха ... рУсиъ, която вече не може да произвежда нови коли, а от друга страна разчита световното автомобилостроене за да продава ...мазут ;-)

  2. анита хегерланд
    #20

    Цените в автомобилната индустрия се задават от тримата най-големи производители: Тойота, Дженеръл Мотърс и Фолксваген /Китай, САЩ и Япония/. Цените още се определят и от това къде са произведени колите, колко междинни фирми са вкарани в процеса и колко голяма е поръчката /това е поръчково масово производство/. Тази война ще повлияе на търсенето и предлагането.

  3. Kiril Kovatchev
    #19

    Оранжевият дедо реди глупост подир глупост. От кръглата му устичка излизат само словоблудства. Оставането му в белия дом до 2020 година ще доведе до рецесия в световен мащаб.

  4. Преслав
    #18

    Тръмп не е водач на Републиканската партия и той ще мисли за 2020-та година :)

  5. Коментарът е изтрит в 21:14 на 19 юли 2018 от автора.
    #17
  6. Bлaдo
    #16

    може пък да е имал предвид "огромно възмездие" в някакъв положителен смисъл... ;-) ...Ама каквото и да е имал предвид - кел файда - напоследък се самоопровергава на всеки 15 минути... пУтлер поне повтаря едни и същи сатрапски лъжи, докато Жълтото тупЕ е с различна перука и с различна теза сутрин, обед и вечер...

  7. Калико Джо
    #15

    Огромното възмездие - през ноември...

  8. Преслав
    #14
  9. Лизи Гугуткова
    #13

    По пътя на Венецуела: Правителството подготви ограничения върху долара и вноса Руското правителство изготви план систематичен отговор на западните санкции, които включват намаляване на операциите с щатския долар, мита върху вносните стоки и закриването на информация за държавните корпорации.

  10. Преслав
    #12

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.