Трамвай №5 спира на 10 април за две години заради ремонт на трасето

Свързваната с Пеевски ВДХ ще смени релсите срещу 40.5 млн. лв. без ДДС

В събота – 10 април, започва дълго чаканият ремонт на траасето на трамвай №5 в участъка от Съдебната палата до кв."Княжево". Това съобщи заместник-кметът по строителство инж. Ангел Джоргов при представянето на пректа.

Ремонтът ще се извърши в два етапа, като всеки един ще продължи около година. За времето на ремонта ще бъдат пуснати автобуси, които ще заместят трамваите.

През първата година ще се ремонтира участъкът от площад "Македония" до ж.к."Бъкстон" и съответно от събота трмаваят ще бъде спрян. След година ремонтът ще продължи до трамвайното ухо в "Княжево".

Проектът

Предстои да бъде подменен железния релсов пътиконтактно-кабелната мрежа. Ще бъдат изградени и нови перонина спирките, както и навеси на тях. Ще бъде монтирано и видеонаблюдение.

Освен подмяната на релсите в участъка по ул. "Алабин" ще бъде направен цялостен ремонт и на пътното платно.

Зоната от площад "Македония" до Руски паметник пък трябва да се превърне в парк - със затревени релси, пешеходни пространства, велоалея, малки площадчета, детски площадки и места за отдих.

Ремонт на пътното платно и тротоарите по булевард "Цар Борис III"  в рамките на този проект няма да се прави.

Търси се възможност за ремонта на булеварда в бъдеще. Преди това обаче Националният институт за недвижимо културно наследство трябва да каже дали може да се махнат паветата или не, каза инж. Джоргов.

Изпълнителят

Обществената поръчка за ремонт на едно от най-натоварените трамвайни трасета в София беше спечелена от дружеството – ВДХ (новото име на "Водстрой 98") с цена от 40.5 млн. лв. без ДДС, каквато беше и прогнозната стойност.

Общо шестима бяха кандидатите, като до отварянето на цените бяха допуснати четирима. Най-изгодна цена от близо 39.9 млн. лв. предложи "Трейс груп холд", но компанията получи ниска оценка за техническото си предложение и по тази причина остана на трета позиция в крайното класиране.

Това бе втората обществена поръчка за ремонта на трамвайното трасе. Първата беше спечелена от "Джи Пи Груп" през 2018 т. Компанията обаче сама се отказа от подписването на договор, след като беше замесена в скандал с усвояването на еврофондовете и премиерът Бойко Борисов нареди да бъде извадена от проекти с европейско финансиране. 

Финансирането на трамвайното трасе е от оперативната програма "Региони в растеж". Той е част от по-мащабен проект за интегриран градски транспорт в София за 125 млн. лв..Сумата включва освен ремонта на трасето на трамвай №5 и закупуването с 44.8 млн. лв. на 13 нови трамвайни мотриси, които да обслужват линията, и надграждане на интелигентната система за управление на трафика.

13 нископодови трамвая вече са купени и в момента се движат по линия номер 18, напомни заместник-кметът по строителството инж. Ангел Джоргов.

Междувременно работници на "Хидрострой" направиха новите автобусни спирки по бул. "Цар Борис ІІІ".

Споделяне

Още от България