Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Трамвай №5 спира на 10 април за две години заради ремонт на трасето

Свързваната с Пеевски ВДХ ще смени релсите срещу 40.5 млн. лв. без ДДС

8 коментара
Трамвай №5 спира на 10 април за две години заради ремонт на трасето

В събота – 10 април, започва дълго чаканият ремонт на траасето на трамвай №5 в участъка от Съдебната палата до кв."Княжево". Това съобщи заместник-кметът по строителство инж. Ангел Джоргов при представянето на пректа.

Ремонтът ще се извърши в два етапа, като всеки един ще продължи около година. За времето на ремонта ще бъдат пуснати автобуси, които ще заместят трамваите.

През първата година ще се ремонтира участъкът от площад "Македония" до ж.к."Бъкстон" и съответно от събота трмаваят ще бъде спрян. След година ремонтът ще продължи до трамвайното ухо в "Княжево".

Проектът

Предстои да бъде подменен железния релсов пътиконтактно-кабелната мрежа. Ще бъдат изградени и нови перонина спирките, както и навеси на тях. Ще бъде монтирано и видеонаблюдение.

Освен подмяната на релсите в участъка по ул. "Алабин" ще бъде направен цялостен ремонт и на пътното платно.

Зоната от площад "Македония" до Руски паметник пък трябва да се превърне в парк - със затревени релси, пешеходни пространства, велоалея, малки площадчета, детски площадки и места за отдих.

Ремонт на пътното платно и тротоарите по булевард "Цар Борис III"  в рамките на този проект няма да се прави.

Търси се възможност за ремонта на булеварда в бъдеще. Преди това обаче Националният институт за недвижимо културно наследство трябва да каже дали може да се махнат паветата или не, каза инж. Джоргов.

Изпълнителят

Обществената поръчка за ремонт на едно от най-натоварените трамвайни трасета в София беше спечелена от дружеството – ВДХ (новото име на "Водстрой 98") с цена от 40.5 млн. лв. без ДДС, каквато беше и прогнозната стойност.

Общо шестима бяха кандидатите, като до отварянето на цените бяха допуснати четирима. Най-изгодна цена от близо 39.9 млн. лв. предложи "Трейс груп холд", но компанията получи ниска оценка за техническото си предложение и по тази причина остана на трета позиция в крайното класиране.

Това бе втората обществена поръчка за ремонта на трамвайното трасе. Първата беше спечелена от "Джи Пи Груп" през 2018 т. Компанията обаче сама се отказа от подписването на договор, след като беше замесена в скандал с усвояването на еврофондовете и премиерът Бойко Борисов нареди да бъде извадена от проекти с европейско финансиране. 

Финансирането на трамвайното трасе е от оперативната програма "Региони в растеж". Той е част от по-мащабен проект за интегриран градски транспорт в София за 125 млн. лв..Сумата включва освен ремонта на трасето на трамвай №5 и закупуването с 44.8 млн. лв. на 13 нови трамвайни мотриси, които да обслужват линията, и надграждане на интелигентната система за управление на трафика.

13 нископодови трамвая вече са купени и в момента се движат по линия номер 18, напомни заместник-кметът по строителството инж. Ангел Джоргов.

Междувременно работници на "Хидрострой" направиха новите автобусни спирки по бул. "Цар Борис ІІІ".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Лазар Баков
    #8

    И пак няма да направят релсовия път да е с по-голяма ширина на междурелсието (като ЖП-стандарта, приложен и за трамваи №20, №22, №23), което позволява поголяма стабилност при движение, по-голяма скорост и по-малко разходи за поддръжка! Ясни са от сега новите поредни ремонти на ремонта, на ремонта, ..... което е типичния цикъл в управлението на доразвития мутро-милиционеро наци-социализъм на БКП-ГЕРБ с ДС-МВРо! По нормите за строеж на открито ЖП-трасе за скорост 120 км/ч тези 4-5 км трабва да се построят

  2. Отбелязвам
    #7

    Както скоро пишеше в "ПРАС-ПРЕС" /по памет/: "За 12 години Фандъкова направи за София толкова, колкото и бомбардировките през 43.-44. не успяха да направят."

  3. Dante Alighieri
    #6

    Селска кметица - селски номера, нормално...

  4. Стоян Стоянов
    #5

    Мисля,че правят този ремонт поне за пети път.Яко сучат милиони.кметицата да отговаря!

  5. И при Тошово време ремонтите бяха по-бързи! А техниката много е напреднала!

  6. dancho
    #3

    Ало, автопътниците от Руски паметник до Княжево, останаха ли ви пломби в устата?

  7. ABCD
    #2
    Отговор на коментар #1

    Предлагам нищо да не се подобрява в София, щот Владо не е на кеф.

  8. Bлaдo
    #1

    айде сега и Петицата до Княжево спри, общинска селяндуро... - с обещание "да се върне" - като Шестицата, която НИКОГА не се върна в Лозенец.... Но пък и от моя страна е доста наивно да очаквам някаква махленка от Самоковска околия да осмисли значението на трамваи като N5 и N6 за града София...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.