Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“Транснефт” гласува своя дял от “Бургас-Александруполис”

7 коментара
“Транснефт” гласува своя дял от “Бургас-Александруполис”

Ръководството на държавният монополист “Транснефт” одобри придобиването на 33,34 на сто от руския дял в петролопровода “Бургас-Александруполис”, съобщи в петък електронното руско издание Росбизнескънсълтинг, цитирано от БТА. Руските издания преди близо месец съобщиха, че България и Гърция са се съгласили да предоставят мажоритарния дял (51 на сто) от бъдещото съоръжение на руските компании. Останалите 49 процента ще се разделят поравно между България и Румъния.

Българското и гръцкото правителство продължават да твърдят, че такова решение официално не е вземано. 

Държавните фирми “Роснефт” и “Газпром” получават по 33,33 на сто от руския 51-процентов дял.

По информация на руското електронно издание, се учредява консорциум “Бургас-Александруполис”, за да представлява консолидираната позиция на руските компании, които участват в международния проект, наред с дружества от България и Гърция.

Руските петролни компании ще получат мажоритарния пакет и в дружеството, което ще управлява входния терминал за руско-българо-гръцката тръба и за нефтопровода Бургас-Вльора (АМБО), съобщиха за Mediapool български експерти, които участват в преговорите. Руското мажоритарно управление на входното съоръжение било едно от поставените условия, за да започне работата по проекта.

Има възможност да се отвори за чужди акционери създаденото специално за строежа на терминала държавно-частно дружество “Универсален терминал Бургас”, където участват “Техноекспортстрой” и “Фронтиер”. Това каза министърът на икономиката и енергетиката Румен Овчаров след срещата си с гръцкия министър на регионалното развитие Димитрис Сиуфас в София преди известно време. Овчаров заяви, че не изключва такъв вариант, както и привличането на чужди изпълнители в строежа на устройството, което ще захранва и двете тръби.  

Има обаче твърдения, че влизането на руски мажоритарен собственик в дружеството за универсалния терминал поставя под голям въпрос изграждането на общата входна инфраструктура към двата петролопровода, защото руските компании не били склонни да приемат АМБО, откъдето резонно имат претенции да участват в управлението на терминала.

Българската държава обаче е категорична, че терминалът в бургаското пристанище ще е един, за да се намалят рисковете за Черноморието.  

Вторият голям и все още нерешен проблем за строителството на тръбата до Александруполис било преминаването през националния парк “Странджа”.

Също днес руската държавна информационна агенция ИТАР- ТАСС съобщи, че “Роснефт” е изразила готовност да увеличи доставките си на петрол за Китай с до 65 на сто от следващата година.

“Роснефт” планира да увеличи износа към Китай до 140 млн. барела през следващата година, спрямо 85 млн. барела, които компанията е договорила през тази година.

ИТАР-ТАСС цитира руски високопоставен източник, според когото Русия е готова да изгради петролопровод до Китай, ако Пекин гарантира, че ще купува руски петрол.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Читател
    #8

    Началото е сериозно, това е най-големия в света оператор на нефтопроводи. Предстои интересно продължение с балансиране на интересите на големите в нефтения бизнес.

  2. Redoven 4itatel
    #7

    Русия има полза - завладява все повече икономически България с помощта на петата си колона (трипартийното "мнозинство"). Но България НЯМА НИКАКВА ПОЛЗА! Това е трагедията - продават нагло националните ни интереси за двоя лична изгода!

  3. Радко
    #6

    ... скромно самопредставило се като "Читател". А може и да е просто един семпъл мозък с претенции за разбиране на "международното положение". За да заблуждава нормалните читатели.

  4. aahasfer
    #5

    а по-точно мекерета колкото искаш.При тоталната липса на данни за екологичните последствия за природата в областта на руския нефтодобив и нефтопроводи да се говори за *най-* е смешно.Поне гледайте чат-пат телевизия,другари,все нещо може да разберете.

  5. петият колумнист
    #4

    ... проблемът на споменатите пациенти е, че ако ставаше дума за немски лайнопровод например, те щяха радостно да приветстват построяването му, в рамките на общонационален co-operative effort (fart?) за ограничаване на руското икономическо влияние ... да им е сладко :P

  6. xxx
    #2

    .

  7. mimi
    #1

    Нашите мафиоти имат изгода от петролопровода, но Русия няма и ще си навлече само икономичедки и политически проблеми.Колкото имаше полза и от СИВ, накрая тия е губещата а и нефта си е на Русия.Така че да си прави добре сметките сас нашите неверни другари.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.