Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Транснефт" и "Шеврон" решават съдбата на Каспийския тръбопровод

3 коментара

Президентът на руската петролната компания "Транснефт" Семьон Вайнщок и председателят на Управителния съвет на американската "Шеврон Дейвид О'Рейли ще проведат преговори за съдбата на Каспийския тръбопроводен консорциум (КТК) в рамките на започващия в петък икономически форум в Санкт Петербург. Това съобщи руското издание "Комерсант", отбелязвайки, че "Шеврон" не е постигнала сближаване на позициите си с другия крупен акционер в проекта – "Ексън Мобил". Ако обаче американците се съгласят с предложението на "Транснефт" за промяна на икономическите параметри на проекта,  на предстоящото на 3 юли събрание на акционерите и на мениджмънта на КТК може и да се очаква напредък.

Изданието напомня, че през април с указ на президента Владимир Путин на "Транснефт" бяха предадени за управление 24 на сто от акциите в КТК, които притежава Росимущество. "Шеврон" държи 15 на сто, Казахстан контролира 19 на сто от проекта и  така биха се сформирали 58 процента от акционерните гласове, които са напълно достатъчни, за да се прокарат промени.

Очаква се Семьон Вайнщок да постави пред чуждестранните акционери въпросът за сериозни промени в характеристиките на проекта за разширение на тръбопровода.  В частност президентът на "Транснефт" ще поиска поддръжката на "Шеврон" за разширението на тръбата от 30 млн. т годишно на 67 млн. т срещу намаляване на ставките по кредита, даден на частните инвеститори. Офертата е за 5-7 на сто годишна лихва, вместо досегашната 11-12 процента. Това би трябвало да спре ръста на задлъжняване на КТК, който в момента надхвърля 5 млрд.долара. Освен това руската компания ще настоява за повишаване на тарифите на КТК дори над 38 долара на тон, предлагани по-рано от Росимущество.

Ден по-рано вицепрезидентът на "Транснефт" Сергей Григориев потвърди пред "Комерсант" позицията на компанията, че разширението на КТК е възможно само след пускането в експлоатация на Бургас-Александруполис.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. wute
    #5

    "Освен това руската компания ще настоява за повишаване на тарифите на КТК дори над 38 долара на тон"А бе я някой от нашите руски всезнайковци да ме светне колко пъти 38$ е по голямо от 1$.Нещо ми се върти в главата,4е цената на преноса по Бургас-Александруполис,която България ще полу4ава беше май 1$

  2. Trendy
    #4

    Zashto nashte se saglasiavat za maks 1 dollar na transitna taksa a Rusnatzite iskat 38 dollara - dori da e za po goliama razstoianie, dori da sa sgreshili da e 3,8 dollara na ton pak e 4 puti poveche

  3. neli
    #2

    ...da be sgeshili...tolkova si e cenata. Ama onezi mishoci R.Ov4. i Gagauzov ne davat objasnenija za prekrasnite parametri na dogovora. I sega Gagauzov trugnal da pazari i ostatu4nija djal na Bulgaria, vupreki 4e toi e spazaren otdavna s russija. Nali be drugaru Gagauzov Chevron bjaha mnogo naviti da go kupuvat??? Zasto sega ste spazarjavate s Kazahstan pod diktata na Putin v Peterburg?!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.