Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Транспортна стачка парализира Франция, жп неволи в Германия

5 коментара
Транспортна стачка парализира Франция, жп неволи в Германия

Във Франция се провежда еднодневна стачка на обществения транспорт, която остави страната почти без влакове, метро и автобуси. Протестът, оглавен от профсъюзите, цели да запази съществуващата пенсионна система, от която се възползват над 1.6 милиона души, ангажирани основно в транспортния и енергийния сектор, предаде ББС. 

Стачката, започнала в сряда в 20 часа местно време, трябва да продължи едно денонощие.

Те е първото изпитание за решителността на президента Никола Саркози да осъществи необходимите реформи на обществения сектор, включително премахване на привилегиите в областта на пенсиите.

Стачката избухна в навечерието на съботния финален мач от Световното първенство по ръгби, чийто домакин е Париж, където пристигат хиляди фенове. Профсъюзите планират провеждане на улични демонстрации в около 60 градове на страната.

В деня, наречен от медиите “черния четвъртък”, транспортните артерии на много френски градове бяха или блокирани, или пренатоварени. От 16 линии на парижкото метро по разписание работи само една.

Френската железопътна компания SNCF съобщи, че работят само 46 високоскоростни влакове от общо 700. Много полети от двете парижки летища закъсняват поради липсата на железопътна връзка със столицата, което не позволява на служителите да отидат на работа. Много хора си взеха един ден отпуск, а властите призоваха тези, които нямат нужда да пътуват, да останат по домовете си. Други планират да пътуват заедно с един автомобил или използват новата велосипедна система на столицата, станала известна като Велиб (Velib), която в деня на стачката е отбелязала значително увеличение на клиентите.

Засегнати са и влаковете Евростар, които свързват Франция с Великобритания, но ръководството на SNCF се опита да увери английските ръгби фенове, че нормалното обслужване на мрежата ще бъде подновено в петък.

Френските синдикати протестират срещу намеренията на правителството на Никола Саркози да увеличи прослужените години за пенсиониране на държавните служители от 37.5 на 40 години, както е въведено в другите сфери. "Всички хора във Франция трябва да имат еднакви условия за пенсия", заяви преди ден в телевизионно интервю социалният министър Ксавие Бертран.

Освен служители от обществения транспорт и жп компаниите, на стачния призив се озоваха и служители от Електрисите дьо Франс, Газ дьо Франс, Банк дьо Франс, Парижката опера, Комеди франсез, преподаватели от някои училища и университети.

Президентът Саркози заяви, че ще осъществи реформите "спокойно, но твърдо". Властите смятат, че осъществяването на първия етап на реформата на пенсионната схема ще спести на страната 6 млрд. евро само през тази година.

Транспортни неволи мъчат и съседна Германия, където стачкуват служители на местната железопътна мрежа.

Девет-часовото спиране на работата засегна натоварените пътнически превози в източните провинции на Германия, както и някои от най-големите градове като Мюнхен и Франкфурт.

Около 10 млн. души използват ежедневно жп системата – това е най-високото ниво на потребители на железопътния транспорт в цяла Европа.

Много от основните пътни артерии в страната бяха задръстени, след като хората бяха принудени да използват личните си автомобили, защото предвидените автобуси на мястото на влаковете се оказаха недостатъчни.

Членовете на GDL настояват за 31% увеличение на заплащането и договори, отделни от тези на останалите жп работници. Това искане предизвика масово недоволство в Германия. GDL отхвърли предложението на Дойче бан (Deutsche Bahn) за увеличение от 4.5%, на което още през юли се съгласиха другите два синдиката – Transnet и GBDA.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 17
    #6

    17

  2. Иван-Йаков Русев
    #5

    Че във Франция железничарите са по-зле платени от нашите учители.

  3. Dani
    #4

    И аз така съм чувала. Един френски железничар взима максимум 85 евро заплата. На ден.

  4. ivan kostov e vinoveeeeen,17-
    #3

    ..

  5. 17
    #1

    4e beh 4enge, ama rodnini nikoga ne sam topel!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.