Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Транспортният министър не е щастлив, че получава Авиоотряд 28

4 коментара

"В кръга на шегата, но не съм толкова щастлив, че Авиоотряд 28 идва при нас", коментира министърът на транспорта Данаил Папазов решението на правителството в сряда да върне звеното за правителствени полети към неговото ведомство. Това ще стане с промени в Закона за гражданското въздухоплаване, които трябва да бъдат одобрени от парламента. Мотивът от премиера да се отнеме прекият контрол върху Авиоотряда е, че "Гражданска въздухоплавателна администрация", която е към транспортното ведомство, ще може по-добре да ръководи дейността на звеното.

Папазов каза, че Авиоотряд 28 е станал тежка тема за коментиране, в която не иска да влиза в детайли. Той допълни, че промяната е по предложение на министър-председателя Пламен Орешарски и трябва да се съобрази с нея.

Папазов обеща по-добра отчетност на полетите и намаляването на броя на излитания, където е възможно. Той не отговори ясно на въпрос дали ще бъдат намалени полетите на частни лица, но заяви, че че ще ограничат полетите при бедствия и аварии и даде пример с наблюдение от страна на правителствен самолет на нивото на реки за опасност от наводнения през последните години.

Решението за смяната на принципала на Авиоотряда идва на фона на заседания на специално сформираната парламентарна комисия за разследване на дейността на звеното, което бе замесено миналата година в скандал с превоз на футболните отбори от аматьорската лига "Чавдар" (Етрополе) на бившия депутат от ГЕРБ Емил Димитров и "Витоша" (Бистрица), в който рита бившият премиер Бойко Борисов, за приятелска среща във Варна.

Междувременно комисията извади информация за правителствени полети до дивечови станции, рязане на ленти, разглеждане на операта в Сидни при междинен полет и други екстравагантности. Тази седмица трябваше да има изслушване на бившия премиер Бойко Борисов в комисията, но той не се яви.

Сред мотивите на кабинета да върне Авиоотряд 28 в транспортното ведомство е и плащането на лизинговите вноски за правителствения самолет, тъй като министерството е страна по подписания договор. Когато Авиоотряд 28 е към министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията, страната по договора за лизинг – МТИТС, ще може много по-добре да следи как се упражняват те. От МТИТС се подписват и застраховките на самолета, съобщиха от правителствената пресслужба.

Авиоотрядът бе прехвърлен на разпореждане на Министерския съвет през 2010 година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #4

    А за кравата Бойка,дето Бойко Борисов е превозил с правителствения самолет,от точка А ,до София,платил ли е билетза кравата и за коя класа,в коуч или бизнес класа е пътувала кравата Бойка? И ако е била в бизнес класа,дали си и сервирали стюардесите комплиментарно шампансков някоя кофа ?

  2. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #3
  3. Анонимен
    #2

    Айде не бил щастлив? Нали има готов кадър да го контролира . Кристиянчо служебния,като съветник му е под ръка. А той има опит в нискотарифните и ей ти решение - Авиоотряд 28 нискотарифен за властта. Бая икономии ще направят.

  4. Анонимен
    #1

    И така кашата ще е пълна.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.