Транспортният министър не е щастлив, че получава Авиоотряд 28

"В кръга на шегата, но не съм толкова щастлив, че Авиоотряд 28 идва при нас", коментира министърът на транспорта Данаил Папазов решението на правителството в сряда да върне звеното за правителствени полети към неговото ведомство. Това ще стане с промени в Закона за гражданското въздухоплаване, които трябва да бъдат одобрени от парламента. Мотивът от премиера да се отнеме прекият контрол върху Авиоотряда е, че "Гражданска въздухоплавателна администрация", която е към транспортното ведомство, ще може по-добре да ръководи дейността на звеното.

Папазов каза, че Авиоотряд 28 е станал тежка тема за коментиране, в която не иска да влиза в детайли. Той допълни, че промяната е по предложение на министър-председателя Пламен Орешарски и трябва да се съобрази с нея.

Папазов обеща по-добра отчетност на полетите и намаляването на броя на излитания, където е възможно. Той не отговори ясно на въпрос дали ще бъдат намалени полетите на частни лица, но заяви, че че ще ограничат полетите при бедствия и аварии и даде пример с наблюдение от страна на правителствен самолет на нивото на реки за опасност от наводнения през последните години.

Решението за смяната на принципала на Авиоотряда идва на фона на заседания на специално сформираната парламентарна комисия за разследване на дейността на звеното, което бе замесено миналата година в скандал с превоз на футболните отбори от аматьорската лига "Чавдар" (Етрополе) на бившия депутат от ГЕРБ Емил Димитров и "Витоша" (Бистрица), в който рита бившият премиер Бойко Борисов, за приятелска среща във Варна.

Междувременно комисията извади информация за правителствени полети до дивечови станции, рязане на ленти, разглеждане на операта в Сидни при междинен полет и други екстравагантности. Тази седмица трябваше да има изслушване на бившия премиер Бойко Борисов в комисията, но той не се яви.

Сред мотивите на кабинета да върне Авиоотряд 28 в транспортното ведомство е и плащането на лизинговите вноски за правителствения самолет, тъй като министерството е страна по подписания договор. Когато Авиоотряд 28 е към министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията, страната по договора за лизинг – МТИТС, ще може много по-добре да следи как се упражняват те. От МТИТС се подписват и застраховките на самолета, съобщиха от правителствената пресслужба.

Авиоотрядът бе прехвърлен на разпореждане на Министерския съвет през 2010 година.

Споделяне
Още по темата
Още от България