Транспортният министър смени директора на ГВА

Ден след като Европейската комисия (ЕК) наложи предпазна клауза на България заради проблемите с безопасността на гражданската ѝ авиация, министърът на транспорта Петър Мутафчиев побърза да освободи от длъжност директора на Главна дирекция "Главна въздухоплавателна администрация" (ГВА) Георги Стоянов. Съобщението за освобождението разпространи пресцентърът на Министерството на транспорта.

В сряда ЕК комисия обяви, че налага предпазната клауза заради слабости в структурата и работата на българските авиационни власти, липсата на достатъчно обучени кадри и на програми за непрекъснато и продължаващо обучение, слабости при установяване на нередности и вземането на недостатъчни или никакви мерки за отстраняване на открити нередности в използваните за различни цели самолети.

От ЕК казаха също, че от 2003 г. са напомняли на българските авиационни власти, че гражданският авиосектор има проблеми, които трябва да бъдат отстранени. Извършени са били над 800 проверки. Налагането на предпазната клауза означава, че българските авиокомпании ще бъдат третирани в ЕС като превозвачи от трети страни.

Сред основните слабости от ЕК посочват, че е крайно недостатъчен броят на инспекторите по авиационна безопасност и е обучението им не е на ниво и не се извършва постоянно.

Очевидно след това решение на ЕК министърът на транспорта е счел, че със смяната на директора на ГВА няма да се потърси отговорност нагоре в йерархията на министерството за несвършената работа по повишаването на безопасността на авиотранспорта.

Длъжността на уволнения Георги Стоянов ще бъде заета от Захари Алексиев - авиационен консултант, работил дълги години в системата на транспорта, включително и по проекти на Международната организация за гражданско въздухоплаване (ИКАО) и Европейския съюз. В справката, приложена от пресцентъра на министерство е отбелязано, че Алексиев е завършил Висшето военно училище в Долна Митрополия като авиационен инженер. Специализирал е в ИКАО, Европейската конференция за гражданска авиация (ЕКАК) и Обединените авиационни власти (JAA).

Споделяне

Още от Бизнес

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?