Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Смени на върха в закъсалото БДЖ заради лошо управление

От директорския борд са отстранени Велик Занчев и Владимир Владимиров

3 коментара
Валдимир Владимиров и Велик Занчев (с очилата)

Дългогодишните началници в "Холдинг БДЖ" по времето на управлението на ГЕРБ – Велик Занчев и Владимир Владимиров, са сменени заради лошо управление на дружеството. На тяхно място са назначение Григори Григоров и Светломир Николов. Това е станало с протоколно решение на министъра на транспорта Росен Желязков, съобщи Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).

Решението идва след серия от скандали, разтърсили дружеството – обвинения за нагласени обществени поръчки, назначаване на футболисти в БДЖ, които не ходят на работа, доклад до ДАНС, за който Желязков твърдеше, че не знае и не го е виждал.

Така се стигна до подаване на оставката на тричленния Съвет на директорите в началото на ноември - председателят Велик Занчев, който е и зам.-министър на транспорта, Владимир Владимиров, който е изпълнителен директор на дружеството, и Филип Алексиев, финансов директор.

Желязков изчака приемането на оставките им, докато не приключи разпоредената от него проверка в "Холдинг БДЖ" и дъщерното дружество "БДЖ Пътнически превози".

Одитът е констатирал сериозни организационни пропуски в системата за прогнозиране, планиране и провеждане на обществени поръчки за доставки и услуги, свързани с поддръжката на подвижния железопътен състав.

"Одиторите сочат, че Съветът на директорите на "Холдинг БДЖ" не е извършил анализ на докладвани неизпълнени мерки по ремонтната програма на дружествата, забавянето на обществените поръчки, недоброто ресурсно осигуряване, липсата на професионални кадри. Няма конкретни взети решения от Съвета на директорите за подобряване на състоянието на подвижния състав и други мерки за обезпечаване на графика на движение на влаковете", се казва в съобщението на МТИТС.

Така в крайна сметка единствено Филип Алексиев остава в директорския борд за още около месец, за да има плавен преход, по думите на Росен Желязков пред бТВ.

Новите лица Григори Григоров и Светломир Николов имат богат опит в системата и добри мениджърски умения, каза транспортният министър.

Не е ясно дали Велик Занчев ще продължи да бъде зам.-министър на транспорта, който отговаря за железниците. Срещу него имаше обвинения от компании в бранша, че лобира за определени компании с нагласени обществени поръчки.

Занчев и Владимиров са освободени, защото одитния доклад за анализ на риска показа, че дружеството има сериозни пропуски в мениджмънта, които не се дължат толкова на лична човешка слабост, а на неумението да се справят с новите предизвикателства, свързани с интензивното развитие на компанията, каза Желязков пред бТВ.

Той обяви планове за пълна промяна в държавните железници пред парламентарната комисия по транспорт в средата на ноември. Неговото виждане е за преструктуриране на холдинга, смени в ръководството не само на шапката "Холдинг БДЖ", но и в дъщерното "БДЖ Пътнически превози", нова поръчка за купуване на подвижен състав и търгове за ремонта на локомотивите и вагоните.

Въпреки налетите през тази година около 200 млн. лв. от държавния бюджет в БДЖ състоянието на компанията остава тежко. Пътниците намаляват, няма локомотиви и вагони, а дълговете възлизат на около 300 млн. лв.

Има недостиг на пътнически влакове. "БДЖ - Пътнически превози" разполага с 289 локомотивни мотрисни влакове, от които 95 са изведени от експлоатация, а 42 в момента са в ремонт. 30 електрически мотрисни влакове са в експлоатация, а 414 пътнически вагона от общо 726 са извън строя.

Налице е забавяне на провеждане на обществени поръчки, свързани с осигуряване на ремонтната дейност на дружеството. Има нарушения по контрола на ремонтите. Не съществува система за планиране на ресурсите, каза Желязков пред депутатите.

Плановете са авансовото плащане от концесията на летище "София" от най-малко 550 млн. лв. да отидат за погасяване на дълговете на държавните железници и закупуването на нов подвижен състав. След като две години подред концесията се проваля, надеждите са това да се случи най-после през 2019 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Нато Натов
    #3

    Имам въпрос към министъра на транспорта. Тези юнаци само "морална" отговорност ли ще поемат за профуканите стотици милиони левове?

  2. Дядо ми Петър
    #2

    Всеки, когото хванат, го отстрелват. Така е във ГРОБ. Както във всяка уважаваща се мафия. Само КАПО ДИ ТУТИ КАПИ в бяло. (Докато му дойде и неговото време, естествено).

  3. pepe
    #1

    Как от 289 мотриси /притежавани/, се стига до само 30 "в експлоатация" (~1/10), нещо не става съвсем ясно...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.