В деня на внезапната проверка от премиера на обект на холдинга на Николай Михайлов

"Трейс" детронира ГБС за околовръстното на София

"Трейс" детронира ГБС за околовръстното на София

В деня, в който премиерът Бойко Борисов провери строителството на връзката на софийския околовръстен път с магистрала “Хемус” при гара Яна, което се изпълнява от обединение с водещ партньор “Трейс груп”, холдингът на Николай Михайлов детронира “Главболгарстрой” за изграждането на околовръстния път на столицата.

Обединението “Трейс СОП” спечели 3 км отсечка от магистрала “Люлин” до река Какач със супер тънка цена от 39.85 млн. лв. без ДДС. Прогнозната стойност на обекта беше 74 млн. лв.

В обединението влизат “Трейс груп холд”, дъщерната му компания “Пи ЕС Ай”, “Пътно строителство” Добрич и “Станилов”.

Така “Трейс” детронира ГБС на Симеон Пешов, която последователно спечели два участъка от околовръстния път на столицата.

Първо обединение “Юг” с водещ партньор “ГБС – Инфраструктурно строителство” построи 4.5 км отсечка от бул.”България” до “Симеоновско шосе” за 32.74 млн. лв. без ДДС още по времето на кабинета “Станишев”. В крайна сметка обаче бяха извадени 97 млн. лв. с ДДС от бюджета заради допълнително възложени дейности. По този повод тогавашният строителен министър Асен Гагаузов беше казал, “ако разберете колко струва околовръстното, свят ще ви се извие”.

В момента “ГБС – Инфраструктурно строителство” строи участъка от Симеоновско шосе до жк.-”Младост”. Отсечката от 2.14 км беше спечелена с цена от 37.214 млн. лв. без ДДС, като към момента е поскъпнала само с 3 млн. лв., по данни на агенция “Пътна инфраструктура”. Този участък се строи със спестените пари за ремонт на пътища по оперативна програма “Регионално развитие”.

При третия опит на ГБС ценовата им оферта обаче зае трето място. Тяхното обединение с “Пътстрой 92” на Цоло Вутов бе изпреварено не само от "Трейс" но и от испанската “Рубау”.

Ценовите оферти на кандидатите:

1.

“Трейс СОП”

39 850 000 лв.

2.

Рубау, Испания

40 460 000 лв.

3.

“Запад”(ГБС и “Пътстрой 92”)

41 915 573 лв.

4.

“Западен път 2012” (ПСТ Холдинг и Конструктор, Хърватия)

41 777 000 лв.

5.

Актор, Гърция

43 790 000 лв.

6.

“Хидрострой – Мостовик”

45 100 000 лв.

7.

Алпине, Австрия - “Пътища”, Пловдив

47 644 000 лв.

8.

ИПС, Пловдив – Виадукт, Хърватия

51 980 000 лв.

9.

Лена, Португалия – Иса 2000 и Агромах

54 898 000 лв.

10

"Щрабаг, Австрия"

67 785 900 лв.

Отсечката трябва да е готова до 2015 г.

Трикилометровата отсечка от магистрала “Люлин” до река Какач се финансира по оперативна програма “Транспорт”. Участъкът се очертава като най-сложния от строените до момента. Причината е, че на пътен възел при бул.”Сливница” ще се изгради кръстовище на три нива, което да поеме трафика от граничния пункт Калотина и от магистрала "Люлин". Другият по-сложен обект е пробивът на булевардите ”Тодор Александров” и “Царица Йоана”.

Бъдещият изпълнител ще трябва да построи участъка за 22 месеца. Плановете на пътната агенция са до края на юни най-късно да бъде избран строителят и ако няма обжалвания, през лятото строителството да започне.

От 13 подадени оферти до отварянето на цените комисията допусна 10 кандидата. Заради пропуски в документацията бяха отстранени турската “Доуш”, италианското сдружение “Салваторе Матарезе” и “инж.Клаудио Салини”, ДЗЗД “Ингеар 2012”, в което влизат испанската “Гея 21”, варненската “Инжстройинженеринг” и испанската “Аранс Асинас”.

Предстои още един търг за околовръстното

Тази година предстои да бъде пуснат и търгът за строежа на 17 км от северната дъга на околовръстното, т.нар. Северна скоростна тангента. Тя започва от отклонението на пътя Калотина – София и стига до бул. "Ботевградско шосе".

Началото е след разклона за село Мрамор, като ориентир сега служат струпаните край пътя бали с боклук. Минава над река Какач и се насочва към северните части на кв.”Илиянци” пресичайки пътя за село Требич и жп линията на около километър и половина от гара Илиянци. След това пътят се насочва към територия с незаконни сметища. Пресича бул. "Лазар Михайлов", който свързва квартал “Бенковски” с Кумарица и Кубратово. След този район магистралата ще преминава над реките Владайска и Перловска. Следва "Чепинско шосе", след което минава почти успоредно на последната улица на кв. "Враждебна", над река Искър, "Челопешко шосе", пресича бул. "Ботевградско шосе" и се включва чрез пътно съоръжение тип “пълна детелина” към Софийския околовръстен път при местността Голямата локва .

Спор между държавата и общината за западното направление

Участъкът от около 7.5 км на околовръстното от бул.”България” до магистрала “Люлин” остава приоритетен за изграждане след 2014 г., каза министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. Засега обаче държава и община имат спор около избора на трасето.

За да се избегнат мъчителните и скъпите отчуждителни процедури, проектът на Столична община предвиждаше разширението на пътя да минава чрез спускане в тунели и изкачване по естакади. Според него преди бул. "Братя Бъкстон" пътят е проектиран да се спусне под земята в тунел с дължина около 900 метра. Той продължава малко след ул. "Пушкин", където преминава в естакада дълга около 2 километра, която пресича бул. "Цар Борис ІІІ" и стига до ул. "Боряна" на Горнобански път. Там стъпва на съществуващото трасе, което върви покрай кварталите "Горна баня", "Овча купел" и "Суходол" и стига до началото на магистрала “Люлин”.

Този проект обаче е върнат от Пътната агенция на общината за преработка. Причината е, че не може да няма връзка с основни булеварди на столицата, обясниха от АПИ.

Още по темата
Още от Бизнес

Защо премиерът говори за "Костинброд 2" по "учебниците на КГБ"?