След като от осем кандидата само един беше допуснат

"Трейс Груп" печели скъпата поръчка за околовръстното на София

Заради липса на конкуренция обаче пътната агенция ще отмени търга

В момента "Трейс" строят участъка от магистрала "Люлин" до река Какач на западната дъга на околовръстния път на София

"Трейс Груп Холд" спечели скъпата поръчка за строителството на 5.5 км от западната дъга на околовръстния път на София с цена от близо 90 млн. лв. Това стана ясно при отварянето на ценовите оферти на кандидатите в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Въпреки че оферти бяха подали осем кандидати до отварянето на ценовото предложение беше допусната само компанията на Николай Михайлов. Останалите участници са отстранени заради пропуски в техническата част на офертите им, посочиха от комисията.

В момента обединение с водещ партньор "Трейс Груп Холд" строи друг участък от западната дъга на окаловръстния път от магистрала "Люлин" до река Какач. Днешният търг е за продължението от река Какач до Северната скоростна тангента.

Оповестяването на една единствена оферта веднага предизвика множество спекулации в пътния бранш и напомни позабравеното време на "Батко и Братко", когато победителите в търговете бяха предварително ясни. За последните пет години по нито един от големите пътни проекти, финансирани с европейски средства, не се е стигало до отваряне на ценовата оферта само на един кандидат.

Заради липсата на конкуренция пътната агенция ще прекрати поръчката, съобщиха неофициално от АПИ пред Mediapool. Очаква се решението да бъде взето официално следващата седмица.

Търгът

Осемте оферти на кандидатите бяха отворени още на 26 април и съгласно издадената заповед комисията трябваше да излезе с решение за избор на изпълнител до 26 юни. Това обаче не се случи, а срокът за работа на комисията беше удължен с още два месеца.

Причината за това е била множеството въпроси, възникнали по техническата част на офертите на кандидатите, твърдят от АПИ. Според агенцията офертите на кандидатите са били изключително неподготвени и с много неясноти.

Освен “Трейс Груп Холд” в търга самостоятелно участваха “ПСТ Холдинг” и австрийската “Щрабаг”. Останалите петима кандидати бяха обединения от фирми.

Това са регистрираното по Закона за задълженията и договорите “Витоша 2013”, в което влизат “Инжстройинженеринг“ ЕООД, “Автомагистрали Хемус” АД и “Трансстрой – Варна“ АД.

Консорциум “ПБВТ-СОП ЗАПАД“ с участници “Пътстрой Бургас” ЕООД и “Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД Търговище.

Консорциум "Запад", в който влизат “Пътстрой 92” и “ГБС Инфраструктурно строителство”.

Обединение “Западна дъга ДВ”, в който участват португалската “Лена Енженярия и Конщрусоиш“ и пернишката “СК-13 Пътстрой” АД.

Последната подадена оферта е на дружеството по Закона за задълженията и договорите “СОП 2013“. В него влизат "ИСА 2000", "Галчев Инженеринг Груп" и "Водстрой 98".

Проектът става рисков

Въпреки че обявяването на нова тръжна процедура прави проекта рисков за изпълнение, защото европейските средства трябва да бъдат усвоени до края на 2015 г., все още има шанс той да бъде изпълнен. Причината е, че отсечката е къса, а планираният срок е година и половина.

Търгът за изграждането на около 5.5 км от западната дъга на околовръстния път на София е на инженеринг. Той е одобрен за финансиране от Европейската комисия, като прогнозната му стойност е 92 млн. лв.

Габаритът на пътя е 46 метра, като ще има по две ленти за движение във всяка посока плюс две локални платна. Проектната скорост е 80 км/час.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес