Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Трейс Груп" печели скъпата поръчка за околовръстното на София

Заради липса на конкуренция обаче пътната агенция ще отмени търга

28 коментара
В момента "Трейс" строят участъка от магистрала "Люлин" до река Какач на западната дъга на околовръстния път на София

"Трейс Груп Холд" спечели скъпата поръчка за строителството на 5.5 км от западната дъга на околовръстния път на София с цена от близо 90 млн. лв. Това стана ясно при отварянето на ценовите оферти на кандидатите в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Въпреки че оферти бяха подали осем кандидати до отварянето на ценовото предложение беше допусната само компанията на Николай Михайлов. Останалите участници са отстранени заради пропуски в техническата част на офертите им, посочиха от комисията.

В момента обединение с водещ партньор "Трейс Груп Холд" строи друг участък от западната дъга на окаловръстния път от магистрала "Люлин" до река Какач. Днешният търг е за продължението от река Какач до Северната скоростна тангента.

Оповестяването на една единствена оферта веднага предизвика множество спекулации в пътния бранш и напомни позабравеното време на "Батко и Братко", когато победителите в търговете бяха предварително ясни. За последните пет години по нито един от големите пътни проекти, финансирани с европейски средства, не се е стигало до отваряне на ценовата оферта само на един кандидат.

Заради липсата на конкуренция пътната агенция ще прекрати поръчката, съобщиха неофициално от АПИ пред Mediapool. Очаква се решението да бъде взето официално следващата седмица.

Търгът

Осемте оферти на кандидатите бяха отворени още на 26 април и съгласно издадената заповед комисията трябваше да излезе с решение за избор на изпълнител до 26 юни. Това обаче не се случи, а срокът за работа на комисията беше удължен с още два месеца.

Причината за това е била множеството въпроси, възникнали по техническата част на офертите на кандидатите, твърдят от АПИ. Според агенцията офертите на кандидатите са били изключително неподготвени и с много неясноти.

Освен “Трейс Груп Холд” в търга самостоятелно участваха “ПСТ Холдинг” и австрийската “Щрабаг”. Останалите петима кандидати бяха обединения от фирми.

Това са регистрираното по Закона за задълженията и договорите “Витоша 2013”, в което влизат “Инжстройинженеринг“ ЕООД, “Автомагистрали Хемус” АД и “Трансстрой – Варна“ АД.

Консорциум “ПБВТ-СОП ЗАПАД“ с участници “Пътстрой Бургас” ЕООД и “Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД Търговище.

Консорциум "Запад", в който влизат “Пътстрой 92” и “ГБС Инфраструктурно строителство”.

Обединение “Западна дъга ДВ”, в който участват португалската “Лена Енженярия и Конщрусоиш“ и пернишката “СК-13 Пътстрой” АД.

Последната подадена оферта е на дружеството по Закона за задълженията и договорите “СОП 2013“. В него влизат "ИСА 2000", "Галчев Инженеринг Груп" и "Водстрой 98".

Проектът става рисков

Въпреки че обявяването на нова тръжна процедура прави проекта рисков за изпълнение, защото европейските средства трябва да бъдат усвоени до края на 2015 г., все още има шанс той да бъде изпълнен. Причината е, че отсечката е къса, а планираният срок е година и половина.

Търгът за изграждането на около 5.5 км от западната дъга на околовръстния път на София е на инженеринг. Той е одобрен за финансиране от Европейската комисия, като прогнозната му стойност е 92 млн. лв.

Габаритът на пътя е 46 метра, като ще има по две ленти за движение във всяка посока плюс две локални платна. Проектната скорост е 80 км/час.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

28 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #28

    Божков не може да бъде шеф на 2 конкурентни фирми. Чрез Михайлов е създадена "фалшива" конкуренция за пред простичкия ни народ. А те милите спорят по форуми, доверявайки се на написаното по сайтове и документи... Осъзнайте се! На никой не му пука за тези магистрали. Отпускат се пари, за да бъдат изпрани от бивши ДС-та. А пътищата се правят на вълни, за да се спести материал. Котите на всеки 20 м се запазват, а в средата на тези 20 м се сваля доколкото е възможно! Конкретно за този обект 90 млн са много малко, предвид сложността му! Не пишете коментари, когато не сте компетентни!

  2. Анонимен
    #27

    Магистралата, която идва от Западна Европа за Истанбул в София ЩЕ ПРЕКЪСВА и ще преминава в нормален път с максимална скорост 80 км/ч. Иначе, цената му е по-скъпа от магистрала!

  3. Анонимен
    #26

    рейс е фирма на банкянската тиква... Затова ръководствата (калинките) на държавните фирми, поставени от цвъцко и човекоподобното трябва да бъдат изметени до дъно!

  4. Анонимен
    #25

    Абе щом Европа дава парите, длъжни са да знаят за какво ги дават. Иначе Западната дъга трябва да бъде направена НЕЗАБАВНО. Дано само постигнат и прилично качество, че като гледам вече пуснаха малък участък от едното локално платно и целият е на вълни. Не мога да разбера тези вълни на всеки нов път запазена българска марка ли са, та без тях не може. Как хората правят прави пътища с хиляди километри, а нашите пет метра равно нямат?

  5. Анонимен
    #24

    Споко Уважаеми,ето така, ни и манипулират,подхвърлят информация и ние, започваме да спорим,а това се и иска,разединени,а грешката, според мен,е още в Закона за обществените поръчки,където цената е определяща,а това не е реално,защото се позволяват и анекси в процеса на работа,защото се вкарват и под изпълнители,което е недопустимо,след като по договор,не трябва да се ползват,материалите които се влагат,също не са за пренебрегване,гаранциите,срок,рестрикции,трябва да са дисциплиниращи и т.н.Показахме на света,че сме страната на тарикатите,те го разбраха и за това,сме на опашката,защото се оказа,че и по големи тарикат има от нас.

  6. Анонимен
    #23

    И стига сте приказвали глупости, че Трейс е на Божков! Не е вярно! Пълни простотии!

  7. Анонимен
    #22

    Ако следтите пътните проекти, щяхте да знаете, че преди около 1г. Трейс спечелиха предишния участък на Западната дъга, с дължина 3км на стойност 40 милиона лв. без ДДС и без непредвидени и доста по лесен за изпълнение. Единствения начин Трейс да спечели пари от този обект е убеди проектанта да свали нивелетата (и така да спести доста насипи) или да използва материали за насип извадени от други строителни обекти в София (молове и др.). Другият начин е с анекси :):):), както направиха ГБС.

  8. Анонимен
    #21

    Абе хора, като нямате и минимални познания по проекта, как е възможно да се изказвате относно цената?! Аз знам, че българите разбират от всичко, но се осещайте малко. Смешни сте! Цената е доста ниска. В нея има включени 10% непредвидени, в проекта има една голяма естакада (над 350м.), нивелетата се вдига с почти 2м (знаете ли колко насипи са това).

  9. Анонимен
    #20

    михайлов е мозъкът,собственикът е божков

  10. Анонимен
    #19

    Ама колко точно? Щото ако си толкова точен и в леглото ще останеш без поколение

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.