Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“Трейс София” ще ремонтира столичния булевард ”Витоша” срещу 1.8 млн. лв.

Цената е тройна спрямо първите 200 метра, които бяха направени миналото лято за сметка на строителите на метрото

17 коментара
“Трейс София” ще ремонтира столичния булевард ”Витоша” срещу 1.8 млн. лв.

“Трейс София” ще направи ремонта на 300 метра от столичния булевард “Витоша” между улиците “Неофит Рилски” и “Солунска” за два месеца срещу 1.767 млн. лв. с ДДС. Това стана ясно при отварянето на ценовите оферти.

 

Цената е близка до прогнозната стойност от 1.5 млн. лв. без ДДС и е тройно по-висока спрямо парите, за които миналата година беше ремонтиран участъкът от бул. ”Патриарх Евтимий” до ул. ”Неофит Рилски”, но за сметка на “Трейс”.

 

Въпреки атрактивната прогнозна стойност на обекта само двама кандидати подадоха оферти. Единият беше обединение “Красива България”, с водещ партньор “СК 13 – Пътстрой”, а другият - “Трейс София”.

 

Двамата участника взеха максималните 30 точки за технически показатели. Офертата на “Трейс” спечели с по-ниската цена и по-късия срок за изпълнение. “Трейс” обещава да направи ремонта за 61 дни срещу 1 767 849.30 лв., докато СК 13 дадоха 1 793 173.45 лв. за 65 дни.

 

“Трейс София” ще започне ремонта след като “Софийска вода” приключи с реконструкция на канализационните колектори в участъка, които са строени през 1901 г. и оттогава не са били ремонтирани. По този начин ще бъде решен проблемът с наводнените мазета след всеки по обилен дъжд. Средствата за ремонта на канализацията са от инвестиционната програма на концесионера. Плановете са той да приключи до края на февруари.

 

“Трейс София” ще трябва архитектурно да оформи с цветен паваж отгоре около 9000 кв. м площ. Проектът предвижда още между улиците “Узунджовска” и “Солунска” да има водно огледало, а при пресечката с ул. ”Парчевич” - шадраван.

 

Това е втората фаза от ремонта на бул. ”Витоша”. Миналата година беше ремонтиран участък от бул. ”Витоша” от бул. ”Патриарх Евтимий” до ул. ”Неофит Рилски”. Тогава ремонтът беше направен за сметка на строителите на метрото - българската “Трейс” и турската “Доуш”. Те имаха задължението да възстановят настилката отгоре във вида, в който беше. След преговори с общинската фирма “Метрополитен” те се съгласиха да изпълнят и архитектурното оформление с цветния унипаваж, който им е струвал средно около 200 000 лв., по данни на общинската фирма.

 

Участъкът на бул. ”Витоша” между улиците “Солунска” и “Алабин” е планирано да бъде възстановен с европейски средства.

 

Със заем от Европейската инвестиционна банка пък ще се прави отсечката на бул. ”Витоша” между улиците “Гургулят” и “Бяла черква”. Това обаче най-вероятно ще стане през 2014 г. Проектът предвижда да бъде направен нов релсов път с шумо и виброизолация. Ще бъде подменена изцяло контактната мрежа, както и настилката на тротоарите. Ще се постави нов асфалт, а велотрасето ще бъде възстановено.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #17

    столичния кмет да провери на какво прилича ремонтирания вулевард Братия Бъкстон !!!

  2. Анонимен
    #16

    Тия на снимката,през лятото са готови за слънчев удар.През зимата не препоръчвам никому да поеме средата пеша. Предлагам, през зимата, улицата да се използва за зимен виндсърф-от Алабинска до Патриарх Евтимий и обратно.

  3. Анонимен
    #15

    Витошка - пешеходна! Една стара градоустройствена глупост,родена в главите на архитекти-блюдолизци на грандоманите комунистически водачи. С малко разширение на тротоарните пространства,защитени от високите дървета можеше да се запази най-привлекателната част на улицата пред магазините,без да се отнеме възможноста на трамвайният транспорт да обслужва същите тези пешеходци. По света, пешеходни са зоните с малки улички,обслужвани в близост с градски транспорт. Някой да ми каже,кои са пресечките на Витошка от Съдебната палата до Патриарха,от където ще вземеш градски транспорт или ,недай си Боже,паркираната си кола?!

  4. Анонимен
    #14

    Лошото качество на "построения" участък от бул. ”Патриарх Евтимий” до ул. ”Неофит Рилски” е под всякаква критика. Ме искам даже и да го коментирам. Сигурно и новия участък щр бъде същия. Не мога да разбера защо в България продължават да се използват малки павета, чието полагане не само е много по-трудоемко, а и започват да се разместват, да хлътват и т.н. скоро след това. Отделно от това, че са много хлъзгави през зимата. Поне един от общинарите не се ли разходи през зимата по този участък,

  5. Анонимен
    #13

    7, много "пиарски" отговор. Явно и от общината четете този форум. Само че приказките, че новонаправеният кич се харесвал от 99% от хората, са откровена лъжа. Много от хората пътуват по белия свят и виждат стойностни и трайни неща, а доста други поназнайват малко я от строителство, я от градоустройство. Преди време едни архитекти съвсем основателно бяха изтипосали в нет-а недоразуменията при новонаправената част от Витошка: бордюрчето, кича с цветовете и т.н. А за качеството вече може да се съди по

  6. Анонимен
    #12

    Винаги ще има различни мнения. Ние за паметника пред НДК и за този на Съветската армия не можем да се разберем, та камо ли за Витошка. Факт е, че всеки град има такава главна пешеходна улица, а София нямаше. Факт е също така, че Витошка е най-подходяща за това. Оттам нататък трябва да не се правят компромиси с качеството на материалите и изпълнението!

  7. Анонимен
    #11

    супер става! Браво за което!

  8. Анонимен
    #10

    4, напълно прав си. Дано не направят същата циганска шарения и надолу по улицата!

  9. Анонимен
    #9

    Честито Василе, честито Божков...Трейс-София

  10. Анонимен
    #8

    Не ви ли се струва, че цефките на ВиК-то са доста малки по диаметър 600 mm. Как са го смятали не знам, ама ако няколко стотин пос.ерковци се напънат могат в един момент да запълнят със "златния" си дебит този диаметър. Не съм "каналджия", но мисля, че съм прав. Нека кажат нещо професионалистите. Оттокът е към Владайската река, а дължината на колектора по бул. "Витоша" и по "Мария Луиза", не е малка, а застрояването е средно пететажно.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам