Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“Трейс”, “Станилов” и “Сиенит” ще строят метрото до летището

9 коментара
“Трейс”, “Станилов” и “Сиенит” ще строят метрото до летището

Обединения с водещи партньори “Трейс”, “Станилов” и “Сиенит” ще строят метрото от бул.”Цариградско шосе” до летището в София. Това става ясно от отворените ценови оферти, публикувани от общинското дружество “Метрополитен”.

Трите обединения дадоха най-ниски цени, а цената е основният критерий за избор на изпълнител, съгласно тръжните документи.

Близо 5-километровият участък с четири нови метро станции ще струва около 136 млн. лв. без ДДС. Средствата са по оперативна програма “Транспорт”.

Срокът за изпълнение на обекта е 28 месеца.

Обединение “Станилов – Метропроект” ще строи участъка от бул.”Цариградско шосе” до метростанция 20. Обединението спечели търга с цена от 23.4 млн. лв., което е по-малко от половината от прогнозната от 50 млн. лв.

Обединение “Метро Дружба”, в което влизат "Трейс груп холд", "Мостконсулт" и "Ар Джи Би", спечелиха изграждането на най-скъпия участък от края на метростанция 20 до ул.”Подпоручик Неделчо Бончев”. Те победиха конкуренцията с цена от 63.6 млн. лв.

Това е пореден обект спечелен от “Трейс” през май. Компанията на Николай Михайлов спечели търга за продължението на околовръстното шосе на София от магистрала “Люлин” до река Какач за близо 40 млн. лв., пътят Бургас – Слънчев бряг за 5.2 млн. лв., както и три лота за пътни ремонти от ІV фаза на програма “Регионално развитие” за близо 18 млн. лв.

Обединение "Метро Сифер", в което влизат пловдивската "Сиенит" и "Архитекти Серафимови" ще строи участъка от ул.”Подпоручик Неделчо Бончев” до летището. Те спечелиха с цена от 48.9 млн. лв.

позиция 1:

- обединение "Станилов-Метропроект"("Станилов", "Метропроект") - 23 456 789 лв.

- "Адвал" - 24 140 222 лв.

- обединение "Геометро-20"("Геотехмин", "Геострой", "Метропроект") - 29 737 333 лв.

позиция 2:

- обединение "Метро Дружба"("Трейс груп холд", "Мостконсулт", “Ар Джи Би") - 63 663 870 лв.

- обединение "Метро Билд 2012" ("БИАС – М" и “Джи Пи Груп") - 77 173 250 лв.

- "Доуш”, Турция - 82 899 846 лв.

- "Порр бау", Австрия - 96 165 666 лв.

- “Стройинжект” не е допусната до отваряне на цена

позиция 3

- обединение "Метро Сифер"("Сиенит", "Архитекти Серафимови") - 48 954 969 лв.

- "Аргогруп Екзакт" - 49 001 313 лв.

- "Хидрострой-Мостовик 2012"(“Хидрострой","Мостовик" Русия) - 51 188 037 лв.

- обединение "Метро София"("Трейс", “Пи Ес Ай”, "Инжпроект") - 53 966 455 лв.

- обединение "Метро Монолит" ("Монолит", "Монолит 3") - 56 271 872 лв.

- обединение "Главболгарстрой" (ГБС, "ГБС Инфраструктурно строителство") - 55 323 895 лв.

- обединение "Метро Конструкциони 2012"("Хидрострой-П" и италианските "Си МБ Корпоратива Муратори", "Униеко") не е допусната до отваряне на цена

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #9

    Сиенит са най-големите мошеници в България тежко на работниците дето работят в тази фирма на такива измамници които не си плащат на работниците трябва да не им дават достъп до никакви проекти !!!Това е истината !!!Експлоататори долни!!!

  2. Анонимен
    #8

    Това, че "Трейс" печели пореден обект отдавна вече не е новина.

  3. Анонимен
    #7

    Преди няколко години участвах в тръжна комисия на проект, финансиран от американската USTDA. Търгът се провеждаше по американските правила между американски фирми с бенефициент България. Оказа се, че по американските правила цената е фиксирана и фирмите се борят с доказателства, че най-добре ще свършат работата. Пите се, защо не се учим от тях, или така далаверата няма да върви.

  4. Анонимен
    #6

    Стига ще се правили на идиоти! Спирката пред Метро се казва "Цариградско шосе", а не "Дружба"! Това не е ли ясно? "Дружба е следващата спирка! Защо не псувате Тодор Живков, че не успял дапострои нищо, освен тунел под Лозенец под телевизионната кула и то за трамвай. Ще почакате докато се построи и след година-две ще се возите. Тогава ще виете защо метростанциите не са под прозорците на блока Ви! Последното е шега ... малко солена ... но такае!

  5. Анонимен
    #5

    Вместо да приказват тежко-тежко, проектантите на метрото и Софийска община да отговорят защо "спирката" на метрото в кв Дружба се намира на 30 минути път от най-близките блокове?! Построиха спирка срещу магазин "Метро", до където от квартал Дружба дори няма път, и обявиха че имало метро в "Дружба"!! Резултат - сега тази станция се ползва от хора идващи с автобуси от Кокаляне и околософийските СЕЛА, идващи по работа в ГРАДА, докато един от най-близките ГРАДСКИ квартали е оставен без никакво обслужване. Това е за съд!

  6. Анонимен
    #4

    Защо не се използва съществуващата ж.п.инфраструктура за градска железница до летището, както е в Брюксел и др. големи градове по света, ами се вътрим с много по-скъпо съоръжение? А по въпроса за пътникопотока и съответно за възвращаемостта на инвестицията, темата е направо за прокурор.

  7. Анонимен
    #3

    Медиапул, следващия път, когато се наканите да хокате премиера за неясен изказ à ла "първи по големина на най-малко еди-какво си", си припомнете и написаното от самите Вас в горната статия, цитирам: "което е повече от два пъти по-малко от...". На книжовен български формулировката е: "което е по-малко от половината от".

  8. Анонимен
    #2

    Напълно съгласен с 1. Няма по-перверзен критерий от "най-ниска цена"!!! Той узаконява печалба на търгове за измислени фирми с качество от последна класа и безкрайни ремонти и разправии след това. Единственият критерий би трябвало да бъде референции за извършена сходна работа от авторитетни фирми - по възможност с регистрация извън границите на родината.

  9. Анонимен
    #1

    НАЙ-НИСКИ ОФЕРТИ - НАЙ-НИСКО КАЧЕСТВО, НАЙ-КЪС ЕКСПЛОАТАЦАОНЕН СРОК, А БЕЗОПСНОСТТА Я НЯМАТ ЗА НИЩО! ПОСЛЕ "НИСКИТЕ" ОФЕРТИ ЩЕ ПОСКЪПНАТ С АНЕКСИ...И Т.Н., ДО ПЪЛНО СЪСИПВАНЕ НА ДЪРЖАВАТА! ТОВА Е ДЪРЖАВАТА НА ОЛИГАРСИТЕ!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.