Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Третият Дунав мост ще се строи чрез публично-частно партньорство

5 коментара
Сегашните мостове при Русе Гюргео и Видин-Калафат не са достатъчни да поемат трафика

Третият мост над Дунав между българския град Свищов и румънския Зимнич ще бъде построен чрез публично-частно партньорство, съобщават медии в Букурещ след заседание на румънското правителство, състояло се в четвъртък.

Миналия петък, след края на среща на лидерите на страните от Централна и Източна Европа и Китай, българският премиер Бойко Борисов съобщи, че до десетина дни ще се направят първи копки на бъдещото съоръжение от двете страни на реката.  https://www.mediapool.bg/iznenadvashto-borisov-obyavi-parva-kopka-na-dunav-most-pri-svishtov-news292133.html Не стана ясно откъде ще дойде финансирането, има ли готов проект и избран строител. Изявлението на Борисов изненада, тъй като  тази локация въобще не съществува в интегрираната транспортна стратегия на България до 2030 г. В нея е заложено строителството на четири моста над Дунав при Оряхово – Бекет (357 млн. лв.), Силистра - Кълъраш (267 млн. лв.), Никопол – Турну Мъгуреле (357 млн. лв.) и втори мост при Русе (267 млн. лв.).

Сега румънски медии, цитирани от БТА в петък, съобщават, че на заседанието на румънското правителство е бил одобрен Меморандум за строителство на нов мост на река Дунав между градовете Зимнич и Свищов. Кабинетът в Букурещ казва, че мостът ще се свърже с магистрала, която ще преминава край град Александрия. В момента има нужда от повече мостове над река Дунав, като такъв е много необходим при Кълъраш, но въпреки това бе избран като приоритетен мост в Телеорман - окръгът, от който произхождат лидерът на управляващата Социалдемократическа партия и премиерът, отбелязва информационният сайт "Хотнюз".

Вестник "Адевърул" цитира изказвания от вчерашното заседание на правителството, на което бе посочено, че този мащабен проект е необходим на фона на интензивния трафик между Румъния и България и на нарастването на търговския обмен и транзитното движение. При сегашните инфраструктурни условия прекосяването на река Дунав среща трудности, е посочено на заседанието.

Румънското правителство казва, че законодателството за този мост ще бъде изготвено в спешен режим. Министерството на транспорта и Националната комисия за стратегия и прогноза спешно ще се заемат със законодателните и организационните инициативи за приоритетно прилагане на проекта "Мост над Дунав между Свищов и Зимнича", посочва "Хотнюз".

Решението, което се предлага за осъществяването на тази цел, е публично-частно партньорство. Мостът между Свищов и Зимнич се свързва и с други инфраструктурни инвестиционни цели, предложени за реализация чрез публично-частно партньорство, като магистрала, която ще свърже Букурещ и западния град Лугож през Александрия, Крайова и Дробета Турну Северин, както и с проекти на ниво региони между Румъния и България, отбелязват медиите.

От Букурещ посочват, че този проект ще допринесе за реализацията на транзитни коридори за пътния трафик с осигуряване на връзки между Централна и Северна Европа и южната част на континента - респективно Турция, Гърция, Албания, чрез Румъния и България.

Правителството припомня, че сред проектите, предложени за публично-частно партньорство, е и хидротехническият комплекс Турну Мъгуреле-Никопол на река Дунав, който се явява допълнителен проект, предвиждащ създаването на шосейна и железопътна връзка между двете страни. Град Турну Мъгуреле също се намира в окръг Телеорман, а този проект е от времето на комунизма, от 1970-те години, отбелязва "Хотнюз".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Kiril Kovatchev
    #5

    Определено трябва да има повече мостове между двете страни. Будапеща има повече, за Виена да не говорим. Първия мост при Rусе беше където Букурещ i Москва го искаха. Втория мост при Видин е където София го искаше. Нормално е Румъния да избере мястото за третия. България ще избере мястото за четвъртия и т.н.

  2. Лизи Гугуткова
    #4

    Ще е по евтино , ако наемен кану до Румъния.

  3. перо
    #3

    И по средата площад с кръгово...

  4. kazurana
    #2

    Тук четем, какво решава румънското правителство за този мост. А някой дали може да каже, кога и кой български държавен орган е решил въпросното съоръжение да се строи при Свищов?

  5. Десен бесен
    #1

    И мухльото Бойко разбира се не е държал на моста Силистра - Кълъраш!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.