Третият лъч на метрото ще се ползва от април-май 2020 г.

Една от готовите вече станции - "България".

Превозването на пътници по първата част от третата линия на софийското метро ще започне вероятно през април - май 2020 г. Това стана ясно от думите на шефа на столичната фирма "Метрополитен" инж. Стоян Братоев по време на изслушване в общинската комисия по транспорт в понеделник.

В този срок може да бъде официално пуснато движението в отсечката от "Красно село" до пл. "Патриарх Евтимий". Строителството на подземната железница вече е приключило, но влаковете не се движат с пътници, тъй като все още вървят изпитания на автоматичните системи. Те се правят от компанията "Сименс", която доставя влаковете за третата линия и изгражда системите за тях. По договор срокът на изпитанията е 9 месеца след завършването на изграждането. Той вече е към края са за две от станциите, но за други три изпитанията са започнали през август и септември и по договор трябва да приключат през април-май.

За да се пусне отсечката, трябва да са тествани системите в цялата отсечка от 5 станции. Според Братоев е възможно изпитанията да приключат и по-рано, затова той не се ангажирал с официална
дата за пускането на метрото от "Красно село" до центъра.

Отсечката от центъра до бул. "Владимир Вазов" се очаква да бъде пусната през лятото.

Все още не е приключило изграждането на станциите от "Красно село" до "Овча купел". Те трябва да са готови в началото на 2020 г., а след това и по тази отсечка ще текат изпитания. При старта на строителството на този участък беше обявено, че той ще е готов през 2019 г. Същият беше и срокът за отсечката от "Красно село" до бул. "Владимир Вазов" (сега ще се пуска на две части). 

Сериозни проблеми с подземни води по част от трасето обаче забавиха изграждането на третата линия, а от там и започването на изпитанията.

Кметът Йорданка Фандъкова и шефът на "Метрополитен" от няколко месеца избягват да говорят за конкретни срокове за пускане на линията.

Заради новата линия на метрото, ще се увеличат и разходите на общината за градски транспорт. Очаква се за следващата година сумата да е около 10 млн. лева. Освен това трябва да се осигурят пари за ангажимента за повишаване на заплатите на работещите в транспортните дружества, поет от Фандъкова преди изборите, субсидира се и нощният транспорт (от пускането му през април 2018 г. до края на октомври той е натрупал загуба от 1.880 млн. лева).

Преди около седмица председателят на транспортната комисия Карлос Контрера (ВМРО) обясни с тези увеличени разходи нуждата от вдигане на данъците за автомобилите. Аргументът на Йорданка Фандъкова беше нуждата от инвестиции в екологични проекти и подобряване на градския транспорт.

Споделяне

Още по темата

Още от България