Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Третият лъч на метрото ще се ползва от април-май 2020 г.

9 коментара
Една от готовите вече станции - "България".

Превозването на пътници по първата част от третата линия на софийското метро ще започне вероятно през април - май 2020 г. Това стана ясно от думите на шефа на столичната фирма "Метрополитен" инж. Стоян Братоев по време на изслушване в общинската комисия по транспорт в понеделник.

В този срок може да бъде официално пуснато движението в отсечката от "Красно село" до пл. "Патриарх Евтимий". Строителството на подземната железница вече е приключило, но влаковете не се движат с пътници, тъй като все още вървят изпитания на автоматичните системи. Те се правят от компанията "Сименс", която доставя влаковете за третата линия и изгражда системите за тях. По договор срокът на изпитанията е 9 месеца след завършването на изграждането. Той вече е към края са за две от станциите, но за други три изпитанията са започнали през август и септември и по договор трябва да приключат през април-май.

За да се пусне отсечката, трябва да са тествани системите в цялата отсечка от 5 станции. Според Братоев е възможно изпитанията да приключат и по-рано, затова той не се ангажирал с официална
дата за пускането на метрото от "Красно село" до центъра.

Отсечката от центъра до бул. "Владимир Вазов" се очаква да бъде пусната през лятото.

Все още не е приключило изграждането на станциите от "Красно село" до "Овча купел". Те трябва да са готови в началото на 2020 г., а след това и по тази отсечка ще текат изпитания. При старта на строителството на този участък беше обявено, че той ще е готов през 2019 г. Същият беше и срокът за отсечката от "Красно село" до бул. "Владимир Вазов" (сега ще се пуска на две части). 

Сериозни проблеми с подземни води по част от трасето обаче забавиха изграждането на третата линия, а от там и започването на изпитанията.

Кметът Йорданка Фандъкова и шефът на "Метрополитен" от няколко месеца избягват да говорят за конкретни срокове за пускане на линията.

Заради новата линия на метрото, ще се увеличат и разходите на общината за градски транспорт. Очаква се за следващата година сумата да е около 10 млн. лева. Освен това трябва да се осигурят пари за ангажимента за повишаване на заплатите на работещите в транспортните дружества, поет от Фандъкова преди изборите, субсидира се и нощният транспорт (от пускането му през април 2018 г. до края на октомври той е натрупал загуба от 1.880 млн. лева).

Преди около седмица председателят на транспортната комисия Карлос Контрера (ВМРО) обясни с тези увеличени разходи нуждата от вдигане на данъците за автомобилите. Аргументът на Йорданка Фандъкова беше нуждата от инвестиции в екологични проекти и подобряване на градския транспорт.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Вели
    #9

    Ех "как ви излъгах за пуска на метрото, а?? Ние от ГЕРБ винаги лъжем и крадем !"

  2. Църви /умалително/, а гербаджийската Смирена Крадливка, да довърши метрото с комисионните от пейки по 9000лв на Графа ,а не да увеличава данъците на най-екологичните автомобили в България- тези на газ!!!!

  3. Мазен Кумунис
    #7

    Интересно ми е червеният отпадък М.Манолова, ако беше станала кметица дали въобще щеше да довърши метрото? Венсеремос! ;)

  4. join_alex
    #6

    Хайде, най-накрая. Този транспорт абсолютно ще облекчи трафика в този район и много хора ще предпочетат да слезнат от колите си.

  5. X Y Z
    #5

    Цензурирахте ме за лъжливата и крадлива шайка или за неграмотните некадърници по всички министерства и общини?!?

  6. X Y Z
    #4

    за няма и 8 месеца крайният срок за пускане на Красно село – Владимир Вазов се отлагаше постепенно и се удължи с над 4 месеца и всъщност вече не е Красно село – Владимир Вазов, а Красно село – Попа. Сега в цялост този „първи участък“ от Красно село до Владимир Вазов е отложен до най-рано септември догодина (т.е. 9 месеца отлагане).

  7. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #3
  8. X Y Z
    #2

    24 април 2019 г.: До края на годината ще бъде пуснато в експлоатация трасето от станция "Бул. "Цар Борис III", която е при пазара "Красно село" до станция "бул. Вл.Вазов", обяви кметът Йорданка Фандъкова. (...) Вторият етап на третата линия на метрото трябва да приключи в средата на 2020 г. От него са готови 65%, каза Фандъкова.

    5 август 2019 г.: До Нова година ще бъде пуснат първият участък от Третия метродиаметър на метрото – от "Красно село" до ул. Граф Игнатиев" (при кръстовището с бул. "Патриарх

  9. ВАЛЕРИ ЦВЕТКОВ
    #1

    Лъжите на Фандъкова и Братоев нямат край. Поне 6 пъти се отлагат сроковете на трети лъч на метрото. Поредният несръчен опит на крадците от ГЕРБ да покажат, че правят нещо смислено. Отлагане на сроковете с години, некачествени ремонти, малоумни строителни решения, ремонт на ремонта - това им е “дейността“, с която продължават да тероризират гражданите, а ние мълчим. Промени могат да настъпят само когато изпратим шайката на Б. Борисов в политическото небитие.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.