Превозването на пътници по първата част от третата линия на софийското метро ще започне вероятно през април - май 2020 г. Това стана ясно от думите на шефа на столичната фирма "Метрополитен" инж. Стоян Братоев по време на изслушване в общинската комисия по транспорт в понеделник.
В този срок може да бъде официално пуснато движението в отсечката от "Красно село" до пл. "Патриарх Евтимий". Строителството на подземната железница вече е приключило, но влаковете не се движат с пътници, тъй като все още вървят изпитания на автоматичните системи. Те се правят от компанията "Сименс", която доставя влаковете за третата линия и изгражда системите за тях. По договор срокът на изпитанията е 9 месеца след завършването на изграждането. Той вече е към края са за две от станциите, но за други три изпитанията са започнали през август и септември и по договор трябва да приключат през април-май.
За да се пусне отсечката, трябва да са тествани системите в цялата отсечка от 5 станции. Според Братоев е възможно изпитанията да приключат и по-рано, затова той не се ангажирал с официална
дата за пускането на метрото от "Красно село" до центъра.
Отсечката от центъра до бул. "Владимир Вазов" се очаква да бъде пусната през лятото.
Все още не е приключило изграждането на станциите от "Красно село" до "Овча купел". Те трябва да са готови в началото на 2020 г., а след това и по тази отсечка ще текат изпитания. При старта на строителството на този участък беше обявено, че той ще е готов през 2019 г. Същият беше и срокът за отсечката от "Красно село" до бул. "Владимир Вазов" (сега ще се пуска на две части).
Сериозни проблеми с подземни води по част от трасето обаче забавиха изграждането на третата линия, а от там и започването на изпитанията.
Кметът Йорданка Фандъкова и шефът на "Метрополитен" от няколко месеца избягват да говорят за конкретни срокове за пускане на линията.
Заради новата линия на метрото, ще се увеличат и разходите на общината за градски транспорт. Очаква се за следващата година сумата да е около 10 млн. лева. Освен това трябва да се осигурят пари за ангажимента за повишаване на заплатите на работещите в транспортните дружества, поет от Фандъкова преди изборите, субсидира се и нощният транспорт (от пускането му през април 2018 г. до края на октомври той е натрупал загуба от 1.880 млн. лева).
Преди около седмица председателят на транспортната комисия Карлос Контрера (ВМРО) обясни с тези увеличени разходи нуждата от вдигане на данъците за автомобилите. Аргументът на Йорданка Фандъкова беше нуждата от инвестиции в екологични проекти и подобряване на градския транспорт.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
9 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Ех "как ви излъгах за пуска на метрото, а?? Ние от ГЕРБ винаги лъжем и крадем !"
Църви /умалително/, а гербаджийската Смирена Крадливка, да довърши метрото с комисионните от пейки по 9000лв на Графа ,а не да увеличава данъците на най-екологичните автомобили в България- тези на газ!!!!
Интересно ми е червеният отпадък М.Манолова, ако беше станала кметица дали въобще щеше да довърши метрото? Венсеремос! ;)
Хайде, най-накрая. Този транспорт абсолютно ще облекчи трафика в този район и много хора ще предпочетат да слезнат от колите си.
Цензурирахте ме за лъжливата и крадлива шайка или за неграмотните некадърници по всички министерства и общини?!?
за няма и 8 месеца крайният срок за пускане на Красно село – Владимир Вазов се отлагаше постепенно и се удължи с над 4 месеца и всъщност вече не е Красно село – Владимир Вазов, а Красно село – Попа. Сега в цялост този „първи участък“ от Красно село до Владимир Вазов е отложен до най-рано септември догодина (т.е. 9 месеца отлагане).
24 април 2019 г.: До края на годината ще бъде пуснато в експлоатация трасето от станция "Бул. "Цар Борис III", която е при пазара "Красно село" до станция "бул. Вл.Вазов", обяви кметът Йорданка Фандъкова. (...) Вторият етап на третата линия на метрото трябва да приключи в средата на 2020 г. От него са готови 65%, каза Фандъкова.
5 август 2019 г.: До Нова година ще бъде пуснат първият участък от Третия метродиаметър на метрото – от "Красно село" до ул. Граф Игнатиев" (при кръстовището с бул. "Патриарх …
Евтимий"), обяви днес кметът Йорданка Фандъкова във фейсбук профила си. (...) В днешния брой на вестник "24 часа" тя заявява, че първият участък от строящото се метро "ще бъде пуснат месец след местните избори", т.е. в края на ноември. Разликата е, че отсечката не е само до ул. "Граф Игнатиев", както посочва във фейсбук, а още три метростанции по-нататък - до бул. "Владимир Вазов".
23 август 2019 г. : Инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД, на 2 август пред БНР каза: "Най-добре е цялата трета метролиния да се пусне едновременно, а не на отделни участъци." Той посочва като реалистична крайна дата за това февруари 2020 г. (...) "За две (метро)станции не е разумно да се пуска. Срок за всички станции засега е февруари, но ще се мъчим да го дръпнем до Нова година (участъка) до "Красно село", обяви той. (...) Договорените със "Сименс" шестмесечни изпитания трябва да завършат през февруари 2020 г., което съвпада с крайния срок, искан от инж. Братоев. Третият метродиаметър е от кв. Горна баня при Околовръстния път до жк "В. Левски" и ще е с общо 18 метростанции.
7 ноември 2019 г.: "За първи път се прилага толкова сложна автоматика и всеки обект е различен и затова не можем твърдо да кажем кога ще е готово", обяснява инж. Братоев. По договора със "Сименс" тестовете трябва да са 6 месеца, но никой не може да каже колко дълго ще продължат, защото сроковете имат различна начална дата за всеки обект. "За първия участък срокът е от май, а за другите обекти – от лятото", казва Братоев пред "Капитал". И посочва, че изпитанията на две от станциите вече са приключили, а следващите три ще са готови в следващите няколко месеца. (...) Първият участък – от станция "Красно село" до театър "София", който трябваше да бъде пуснат до края на годината според кмета Фандъкова, най-вероятно ще заработи през февруари 2020 г. "До края на ноември ще приключат строителните работи и ще заработи преди началото на пролетта", заяви за "Дневник" инж. Братоев. Той добави, че все пак ще се търсят начини и за пускане по-рано на този участък.
17 декември 2019 г.: Всичко по този първи участък на третата метролиния трябва да приключи "по-рано от месец май", каза той пред транспортната комисия на общината. Строителните работи по другия участък - от "Попа" до метростанция "Ген. Владимир Вазов", завършват сега, през декември, обяви той. Влаковете ще могат да тръгнат по него най-рано следващата есен, защото предстоят 9-месечните изпитания на автоматичните системи, които се провеждат от специалисти на "Сименс". (...) Следващият етап на третия метродиаметър – от "Красно село" през "Овча купел" до гара на жп линията София - Перник, е готов около 70%. Той ще има 4 метростанции и строителството по него ще завърши през пролетта. Тогава ще започнат 9-месечните изпитания на системите за управление, отбеляза Братоев, което означава, че през 2021 г. би трябвало да започне експлоатацията му.
Лъжите на Фандъкова и Братоев нямат край. Поне 6 пъти се отлагат сроковете на трети лъч на метрото. Поредният несръчен опит на крадците от ГЕРБ да покажат, че правят нещо смислено. Отлагане на сроковете с години, некачествени ремонти, малоумни строителни решения, ремонт на ремонта - това им е “дейността“, с която продължават да тероризират гражданите, а ние мълчим. Промени могат да настъпят само когато изпратим шайката на Б. Борисов в политическото небитие.