Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Три консорциума си оспорват 10 млн. лв. за реклама на отложената цифровизация

До март 2013 г. всяка баба трябва да знае откъде да си вземе декодиращото устройство

23 коментара
Три консорциума си оспорват 10 млн. лв. за реклама на отложената цифровизация

Три консорциума се борят за 10 млн. лв. за реклама на отложената цифровизация на ефира. Това са “Макс Информ” - воден от съпругата на Нико Тупарев – Екатерина Попова, “Обединение Ти Си Ти Ви” - зад което стои медийният и рекламен бос Красимир Гергов, и “ДВБ – Т Консулт” - начело с Владимир Денев. Това стана ясно във вторник при публичното отваряне на офертите в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).

Офертите ще се оценяват от 7-членна комисия с председател Георги Андреев, директор на дирекция “Връзки с обществеността и протокол” в МТИТС. Бъдещият изпълнител ще бъде избран в срок от 20 работни дни, каза Валери Борисов, зам.-министър на транспорта и информационните технологии.

“Целта на кампанията е преминаването от аналогов към цифров сигнал на телевизионното излъчване е да достигне образно казано до всяка баба Пена. Така на 1 септември 2013 г. като и спрат телевизионния сигнал, тя да знае къде да отиде, за да си вземе декодиращото устройство за телевизора”, обясни Георги Андреев.

Това е причината отпуснатите средства да са толкова много – над 10 млн. лв. За сравнение, държавата дава наполовина по-малко средства за реклама на България като туристическа дестинация и почти същата сума за купуване на декодиращите устройства за социално слабите.

Чрез цифровизацията на ефира ще се осигури по-добро качество на радио и тв сигнала, чието разпространение става чрез мултиплексите.

Специален сайт и клипове ще разгласят цифровизацията

Какво представлява цифровизацията и откъде социално слабите да си вземат безплатно декодиращите устройства ще бъде разяснявано с клипове по националните телевизии. Ще има и специален интернет сайт.

Ще бъдат направени и социологически проучвания. Затова във всеки консорциум участва и по една социологическа агенция. “ОМ София” на Анета Герова и Екатерина Попова, съпругата на Нико Тупарев, е избрала за свой партньор “Маркет линкс”, в която работеше Румяна Бъчварова преди да стане началник на кабинета на премиера Бойко Борисов. “Арчър айдиас” и “Пиеро 97 МД”, зад които стои Красимир Гергов, участват заедно със “Сова 5” на Васил Тончев. Третият участник - “Аргент 2002” на Владимир Денев и Йоана Даракова е избрала за социологическите проучвания “Маркет тест” на Ивайло Димитров и Румяна Калчева-Делчева.

Не цената, а техническите критерии ще са определящи при избора на бъдещия победител. Те ще имат тежест от 60% в комплексната оценка. При обществени поръчки за реклама обикновено техническите изисквания винаги имат превес над цената, показва досегашната практика.

Рекламната кампания за цифровизирането ще продължи до 31 март 2013 година.

В търсене на около 120 млн. лв. за самата цифровизация

И ако за реклама на отложената цифровизация пари бяха намерени, не така стоят нещата с осигуряването на средствата за технологичното реализиране на процеса. В началото на юли министърът на финансите Симеон Дянков заяви, че няма да даде пари за това.

“Средствата, които първоначално са ни дадени, изглеждат огромни, някъде около 300 милиона лева за 2-3 години и отсега казвам, че такива пари в държавния бюджет няма и не възнамерявам да дам”, каза Дянков на 11 юли.

“Не ме карайте да коментирам думи на вицепремиер", коментира зам.-министър Валери Борисов във вторник. "Това бяха правилно казани цифри на един неверен въпрос, който му беше зададен”, допълни той.

От обясненията му обаче стана ясно, че за тази година средства в бюджета за цифровизация няма да има.

“Това, което мога да кажа за момента е, че се водят преговори за пари между трите министерства – на транспорта, на финансите и на отбраната за реализирането на процеса по цифровизация, но засега няма резултат”, каза зам.-министър Борисов без да уточни колко и какви средства се планират в Бюджет 2013.

Предизвикателен срок

България има ангажимент към Европейската комисия да изключи аналоговия телевизионен сигнал и да премине към дигитално излъчване на 1 септември 2013 г. Преходът трябва да стане постепенно - шест месеца преди тази дата, като за периода се предвижда да има едновременно аналогово и цифрово излъчване.

Освен България, към момента само Румъния и Гърция все още не са изпълнили това европейско изискване.

През ноември 2010-та правителството удължи срока за въвеждане на изцяло наземно цифрово телевизионно разпръскване. Съгласно евроангажиментите ни до края на 2012 г. трябваше да отпадне аналоговото радиоразпръскване.

“Срокът за въвеждане на цифровизацията е много предизвикателен. Няма да се заблуждаваме, че ще бъде много лесно и щракаме с пръсти и става. Процесът е труден, но срокът ще бъде спазен”, обеща зам.-министър Валери Борисов.

Ако България не спази за пореден път срока, ни заплашва наказателна процедура срещу страната. Такава вече беше открита от Европейската комисия заради начина, по който бяха проведени търговете за цифровите мултиплекси, които трябва да разпръскват новите радиосигнали. Причината беше, че в момента и шестте платформи за цифрово разпръскване се държат от фирми, свързани със собственика на Корпоративна банка Цветан Василев, който междувременно вече действа на българския пазар в партньорство с контролираната от Владимир Путин банка ВТБ.

По тази причина Брюксел препоръча да се даде възможност нов участник да навлезе на пазара. В приетия от правителството план за дигитализацията е записано, че ще бъде проведен конкурс за седми мултиплекс оператор.

Ще изпълним решението на КЗК и съда

Междувременно “Грейн адвъртайзинг” на Мартин Батков обжалва условията по обществена поръчка за рекламата за предстоящата цифровизация. Комисията за защита на конкуренцията все още не се е произнесла по казуса.

Прекалено завишените условия, на които отговарят една - две фирми са аргументите на Батков да обжалва условията по конкурса за реклама на цифровизацията. Като високи изисквания към кандидатите в жалбата на “Грейн адвъртайзинг” е посочен оборота от 30 млн. лв. за последните три години на кандидатите.

“Каквото пише в решението на КЗК и Върховния административен съд, това ще направим”. Така зам.-министър Валери Борисов отговори на въпроса какво ще се случи, ако КЗК и съдът се произнесат в полза на Мартин Батков и поискат анулиране на поръчката.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

23 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #23

    Напълно със съгласен с 20.Качваме на сателит всичко-16 канала свободни другите кодирани и готово.Многопара е това даже да са даром от Европа.Тези гербери крадат ачик-ачик,безсрамно и нагло

  2. Анонимен
    #22

    Преминаването от аналогово към цифрово излъчване на телевизия е изискване на ЕС и ние сме длъжни да преминем към такова излъчване,така ще могат и да се гледат безплатно и само с антена много повече телевизионни каналии и с много по-високо качество.Информационната кампания относно цифровизацията и какво ще се случи след като преминем изцяло към цифрова телевизия,също е задължително изискване на ЕС и кампанията се плаща е европейски средства.

  3. Анонимен
    #21

    А бе за кво държавата издържа ОБЩЕСТВЕНА телевизия да го ева!!!

  4. Анонимен
    #20

    За какво рекламиране може да става дума ? През второто десетилетие на 21 век е вече крайно неуместно да се наливат прекомерно много средства в една морално остаряла и неперспективна (в смисъл на ІТ конвергентност и интерактивност) технология.
    Добре известно е, докато България се накани да я внедри, технологията DVB-T за наземно цифрово ТВ радиоразпръскване започна все повече морално да остарява. За по-слабо урбанизираните райони вече се наложи като най-перспективна сателитната цифрова телевизия

  5. Анонимен
    #19

    до 18 - ми ти така нападаш, че червен го играеш. Откога Медияпул е червен сайт?

  6. Анонимен
    #18

    Какви червени? Гласували сте за ГЕРБ, статията е за поредната гербава далавера - 10 милиона за реклама на нещо, което може да се реши с едно съобщение по новините, накрая червените били виновни? Да би ГЕРБ и Бойко, за които сте гласували, да са червените? Или от кварталните клубове на ГЕРБ така са ви инструктирали, босовете им ще приберат още едни пари, обаче за всичко ще обвиним опозицията.

  7. Анонимен
    #17

    словенска и латвийска фирма спечелиха конкурсите, колкото до тази цифровизация, тя скоро бял свят няма да види у нас

  8. Анонимен
    #16

    Хеитър конкурсен номер - слагат ти минимален годишен оборот от 10 милиона и знаеш, че могат да участват само фирмиците на БКП и на мутрите им

  9. Анонимен
    #15

    До 8 - то и Белене беше с конкурс, а сега трябва да доплащаме 1 милиард евро. При червените всичко е кражба и то от собствения народ под предлог, че всичко се прави за неговото благо. Още от времчето на правешкия галош си е все така.

  10. Анонимен
    #14

    Много е важно всички конкурси, проведени под контрола на БКП да бъдат анулирани,за да се премахне хранителната среда, в която вирее тадзи корумпишрана паплач, вкключително за драскачи по поръчка като онзи червен боклук по-долу - 11, който смута, че и тук трябва да плащаме на Путин.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.