Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Три варианта за покриване на дълговете на БДЖ от 700 млн. лв.

11 коментара
Три варианта за покриване на дълговете на БДЖ от 700 млн. лв.

Капиталов трансфер, дотация от държавния бюджет или нов кредит са трите варианта за покриване на дълговете на БДЖ към кредиторите, съобщи министърът на транспорта Данаил Папазов.

Чрез изпълнявания план за преструктуриране дълговете на БДЖ вече са паднали под 700 млн. лв., като целта е до края на годината да достигнат 670 млн. лв., каза министър Папазов.

Спорен остава въпросът за разсрочване на изплащането на борчовете към кредиторите. Те настояват за 5-годишен период, докато българската страна настоява за десетгодишно погасяване.

"Надяваме се БДЖ един ден да излезе на счетоводна печалба, като това може да се случи и през следващата година", каза министър Папазов. "Химера е да се мисли, че това може да се случи без помощта на държавата", допълни той.

Транспортният министър отчете ръст на товарните превози, които в последните дни са достигнали до 30 000 тона на денонощие, както и на превозените пътници. Папазов изтъкна, че е получил благодарствени писма от пътуващи с БДЖ за новите спални вагони, които бяха договорени и доставени по времето на министъра на транспорта Ивайло Московски.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #11

    Медиапул, какви 700 - 670 милиона дългове на БДЖ? Те са дължими след 5, дори 10 години. Към 2013 г. БДЖ е просрочила към 170 - 180 млн.лева плащания към кредитори - клавно от доставени мотриси "Сименс" и пътн.вагони. Това трябва да се покрива по някакъв вариант. Продължавате да се вързвате на мантрата на бившия им шеф Владимиров.

  2. Анонимен
    #10

    странно защо никой не казва истината за ролята на държавата??? изтъкват се недьостатъци от приватизацията и силни страни на останалите държавни предприятия в силни държави. никой не казва, че държавата тук е абдикирала от задълженията си!!! да следи спазването на закьоните! никоъ частник, макар и монополист, не би си позволил нещо нередно, ако държавата го гледаше строго. всяко правителство ще държи държавно предприятията, в който си е намърдало кранчета и го източва юнашки. държавна железница трябва

  3. Анонимен
    #9

    8, логиката за "процъвтяващите държавни предприятия съсипани след приватизацията" е сбъркана защото в повечето случай именно държавното управление ги съсипва (чрез кражби и/или некомпетентност - в Швеция тези са доста по-малко). В по-голям мащаб същото се случи и с НРБ. Процъвтяващите социалистически индустрии и селско стопанство всъщност бяха фалирали, но това не го пишеше в Работническо дело и Правда. В момента продължаваме да изплащаме дълговете на НРБ, а електората си въобразява, че тогава са били "златните години".

  4. Анонимен
    #8

    7 - че има свят извън БСП и ГЕРБ - си прав! Има свят и извън България, където нещата не са като в БГ. Но за данъците и данъчното брема на врата на данъкоплатеца си прав! В наши условия се вижда от ясно по-ясно, че от държавен монопол по-лошото е частен монопол! Ето, днес 1/2 София няма ток заради безобразията на ЧЕЗ. Преди ЧЕЗ, ЕВН и ЕОН поне нямаше такива тъпотии! А всеки сезон цената на тока расте, поради същите оправдания - "правиме инвестиции"! Къде са тия инвестиции, че нещо не се виждат?! Същото

  5. Анонимен
    #7

    6, комунисти и ГЕРБ не са някакви единствено-възможни антитези. Има и свят извън тях. В интерес на истината ГЕРБ бяха започнали процедурата по приватизация, но сегашната тройна коалиция я спря.

    Колкото до предимствата и недостатъците на държавните железници - у нас те са същите като държавните пощи, здравеопазване, пенсии, енергетика и т.н. Все важни, социални и без тях не можело, ама клиентите недоволни, а парите окрадени. И накрая данъкоплатеца плаща.

    За всяко по-известно предприятие преди да

  6. Анонимен
    #6

    абе 1 - като на "комунистите" не им е присъщо да приватизират, а на бойковите хора им е присъщо - що не го приватизираха, бре? Само си чешеште езиците значи! Нема дързава у ЕС без държавна железница, та ние ще цъфнеме и вържеме! Като стане частно БДЖ-то, както у Щатите, няма държавна помощ, щото правилата на ЕС не позволяват дори да имахме тонове не използвани пари (а в БГ нямаме!). Т.е. не е катов Щатите със свободните пари бол! Второ, като няма държавна помощ (субсидия, както искате я наречете),

  7. Анонимен
    #5

    Начало на разрухата на "БДЖ" постави Краус. Московски е продължетел на политиката на Краус и нищо повече. По неговото управление са нанесени удари върху материалните активи на "БДЖ" и върху най важния елемент от експлотационния процес, човешкия фактор. В.Владимиров е едно много гоямо недоразумение за системата.Тойи нему подобните участваха в обезглавяването на ББ макар и косвено.

  8. Анонимен
    #4

    Да го обединят с ВМЗ и готово

  9. Анонимен
    #3

    2, дълговете на БДЖ са натрупани отпреди Московски, и по негово време и продължават да се трупат и след него. Проблемът на БДЖ е, че е държавно дружество, т.е. място откъдето управляващите политици да се облажват. Не трябва да им се предоставят такива изкушения - колкото по-малко е държавната собственост, толкова по-малко ще бъдат и корупцията и последващите "трансфери от данъкоплатците" за "спасяване на поминъка" (на железничарите, на пощаджиите, на енергетиците и т.н.)

  10. Анонимен
    #2

    Ми не остава друго, освен да благодарим на Московски да далновидното управление на БДЖ посредством Владимиров и останалите юнаци...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.