Капиталов трансфер, дотация от държавния бюджет или нов кредит са трите варианта за покриване на дълговете на БДЖ към кредиторите, съобщи министърът на транспорта Данаил Папазов.
Чрез изпълнявания план за преструктуриране дълговете на БДЖ вече са паднали под 700 млн. лв., като целта е до края на годината да достигнат 670 млн. лв., каза министър Папазов.
Спорен остава въпросът за разсрочване на изплащането на борчовете към кредиторите. Те настояват за 5-годишен период, докато българската страна настоява за десетгодишно погасяване.
"Надяваме се БДЖ един ден да излезе на счетоводна печалба, като това може да се случи и през следващата година", каза министър Папазов. "Химера е да се мисли, че това може да се случи без помощта на държавата", допълни той.
Транспортният министър отчете ръст на товарните превози, които в последните дни са достигнали до 30 000 тона на денонощие, както и на превозените пътници. Папазов изтъкна, че е получил благодарствени писма от пътуващи с БДЖ за новите спални вагони, които бяха договорени и доставени по времето на министъра на транспорта Ивайло Московски.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
11 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Медиапул, какви 700 - 670 милиона дългове на БДЖ? Те са дължими след 5, дори 10 години. Към 2013 г. БДЖ е просрочила към 170 - 180 млн.лева плащания към кредитори - клавно от доставени мотриси "Сименс" и пътн.вагони. Това трябва да се покрива по някакъв вариант. Продължавате да се вързвате на мантрата на бившия им шеф Владимиров.
странно защо никой не казва истината за ролята на държавата??? изтъкват се недьостатъци от приватизацията и силни страни на останалите държавни предприятия в силни държави. никой не казва, че държавата тук е абдикирала от задълженията си!!! да следи спазването на закьоните! никоъ частник, макар и монополист, не би си позволил нещо нередно, ако държавата го гледаше строго. всяко правителство ще държи държавно предприятията, в който си е намърдало кранчета и го източва юнашки. държавна железница трябва …
да има, но да притежава само непечелившите дружества - инфрастрктура и пътнически превози. товарите, от които се печели - да бъдат оставени за регулация от бизнеса. държавата може, примерно, да задължи транзитите от граница до граница да са само на вагони, или да събура по-строго глобите за чуждите превозвачи на тях да им е по-изгодно да се качат сами на вагоните. но не трябва да бъде товарен превозвач. печалбата за държавата трябва да е от събирането на данъците. защо ньой не казва, че дори големите български фирми са регестрирани в чужбина и не плащата данък печлба тук??? нефтохим май е единствената рафинерия, която не обявява печалба... безброй са примерите, в който дъжавата дере дребния бизнес, вместо да създава условия за развитието му и не събира пари от едрия бизнес, от който би трябвало да се пълни хазната.
8, логиката за "процъвтяващите държавни предприятия съсипани след приватизацията" е сбъркана защото в повечето случай именно държавното управление ги съсипва (чрез кражби и/или некомпетентност - в Швеция тези са доста по-малко). В по-голям мащаб същото се случи и с НРБ. Процъвтяващите социалистически индустрии и селско стопанство всъщност бяха фалирали, но това не го пишеше в Работническо дело и Правда. В момента продължаваме да изплащаме дълговете на НРБ, а електората си въобразява, че тогава са били "златните години".
7 - че има свят извън БСП и ГЕРБ - си прав! Има свят и извън България, където нещата не са като в БГ. Но за данъците и данъчното брема на врата на данъкоплатеца си прав! В наши условия се вижда от ясно по-ясно, че от държавен монопол по-лошото е частен монопол! Ето, днес 1/2 София няма ток заради безобразията на ЧЕЗ. Преди ЧЕЗ, ЕВН и ЕОН поне нямаше такива тъпотии! А всеки сезон цената на тока расте, поради същите оправдания - "правиме инвестиции"! Къде са тия инвестиции, че нещо не се виждат?! Същото …
е и със Софийска вода, която си калкулира загуби в размер на 60% от тръбите върху - кой? - честния данъкоплатец! Ами Топлофикация? Айде да не смятаме и техните чудеса! Като затвориха Кремиковци, положението се "подобри" като спряха да работят още 50-60 завода и по-малки предприятия! Няма далавера! Има просто чудо! Срок в безработицата и сивия сектор, къдетооо - също няма далавера?! Може би ;) Великата "Балкан" като я привтизираха царистите, се намери 1 от тяях, най-дребен ба ръст, но не и по безочие, който 1 път по ТВ каза: "Новата компания БЪЛГАРИЯ-ЕЪР има най-голям ръст в цяла Европа тази година!" И беше (безочливо) прав човека - в БЪЛГАРИЯ-ЕЪР тогава си наеха още 1 самолет, та станаха от 2 - цели 3, демек 50% ръст и "надминахме ЛУФТХАНЗА, който от 250 ги направих 265 самолетите, т.е. някакъв МИНИ-ръст, нали? Абе къде ще се сравняват с нас по РЪСТ!!! Ама колко полети обслужваме - друга бира! Тааа.... немците, които не случайно са най-голямата икомоника в Европа, нито са си приватизирали железнижата (да имат и частни, но са сумарно по-малки от голямото Deutsche Bahn), нито са си батисали стоманолеярните заводи (KRUPP, например), нито техното БТК. Нашия Булгартабак бе успешно ликвидиран от тази г-жа, дето сега ще "оправя" БДЖ-то, която е пак от способните царисти и навремето каза: "Спираме да изнасяме цигари за Русия, ще се състезаваме със западно европейските производители на европейския пазар!" И оттогава нито 1 кутия цигари не бе продадена у никоя западно европейска държава! А продавахме хиляди тонове (скапани) цигари на Русия и те питаха за двойно-тройно ОЩЕ! После, дойдоха и си купиха заводите на Булгартабак и сега пак правят същите цигари-боклуци в тях, транспортират си ги до Русия, а у нас не остава и 1 лев от това! Весело, нали? Намалява се бремето на данъкоплатците, хех! Същевременно цената на цигарите - какво - скочи! Ееее, ама не са данъци, ще кажеш! Правилно, но какво от това? Разход си е! А за ток, вода и топло? У "тъпата" Швеция за нищо от това НЕ СЕ плаща, но пък там - шще кажеш - са много високи данъците! Да, високи са, но не са по-високи от 50% от заплатите, окато тук разходите данъци и НЕ-данъци са често пъти над 80%! Разговорите по ГСМ са най-скъпи в БГ и ако не са разпоредбите и регулациите на ЕК и сега щяха да се по 30-40 ст за минута! А в Германия за по 1-2 евроцента! Билета от Мюнхем до Франкфурт с влак е 150 евро, докато тук от София до Варна е 30 лв същото разстояние, но не СЪЩИТЕ влакове, не същата честота на превоз, не същата чистота във вагона, без климатици и закъсняващи и тракащи по разбития железен път. Там можеш да платиш 50-60 пъти този билет (техния си) със средна заплата, тук - средно 20-30 пъти.... Но пък данъците са ни по-малко процентно! Ееее.... Лично аз предпочитам немския вариант и среда за бизнес, или чведския, или английския или френския........ нищо, че има "повече" условия за далавера! Хех, смешки! ;)
6, комунисти и ГЕРБ не са някакви единствено-възможни антитези. Има и свят извън тях. В интерес на истината ГЕРБ бяха започнали процедурата по приватизация, но сегашната тройна коалиция я спря.
Колкото до предимствата и недостатъците на държавните железници - у нас те са същите като държавните пощи, здравеопазване, пенсии, енергетика и т.н. Все важни, социални и без тях не можело, ама клиентите недоволни, а парите окрадени. И накрая данъкоплатеца плаща.
За всяко по-известно предприятие преди да …
се приватизира (обикновено заради финансово състояние близко до фалит) се развяват тия лозунги колко стратегическо било, колко печалби щяло да донесе, как някъде си също имали подобно държавно предприятие, как за жълти стотинки се продава и т.н. Като няма държавни Кремиковци, Балкан, БТК, Булгартабак и т.н. просто воденичните камъни на врата на данъкоплатеца са по-малко и опциите са далавери също.
абе 1 - като на "комунистите" не им е присъщо да приватизират, а на бойковите хора им е присъщо - що не го приватизираха, бре? Само си чешеште езиците значи! Нема дързава у ЕС без държавна железница, та ние ще цъфнеме и вържеме! Като стане частно БДЖ-то, както у Щатите, няма държавна помощ, щото правилата на ЕС не позволяват дори да имахме тонове не използвани пари (а в БГ нямаме!). Т.е. не е катов Щатите със свободните пари бол! Второ, като няма държавна помощ (субсидия, както искате я наречете), …
то трябва бизнеса да е достатъчно привлекателен, та тоя астник да върти влакове, а НЕ да прави нещо друго. А той (този бизнес) не е такъв! Защото у Щатите взимат 1 влак с 90-100 вагона пълни с въглища, примерно, и го закарват на 2,000 км. А тук най-дълго може 500 км. Пък и не са 90 вагона, а само 19 максимум и то не всеки ден. Ей тва е проблема! Че държавицата ни слаба и не може да извади едни мижави 700 млн. да покрие дълговете на чеденцето си! Докато франсетата извсадиха преди години 1.5 млрд ерво и подпомогнаха своята железница и сега са добре! А ние се "състезаваме" с тях с 90 млн. годишна помощ. Вижда се разликата, нали? Айде, като пишете, драскачите тука, първом помислете така малко. Все още го можете, нали?
Начало на разрухата на "БДЖ" постави Краус. Московски е продължетел на политиката на Краус и нищо повече. По неговото управление са нанесени удари върху материалните активи на "БДЖ" и върху най важния елемент от експлотационния процес, човешкия фактор. В.Владимиров е едно много гоямо недоразумение за системата.Тойи нему подобните участваха в обезглавяването на ББ макар и косвено.
Да го обединят с ВМЗ и готово
2, дълговете на БДЖ са натрупани отпреди Московски, и по негово време и продължават да се трупат и след него. Проблемът на БДЖ е, че е държавно дружество, т.е. място откъдето управляващите политици да се облажват. Не трябва да им се предоставят такива изкушения - колкото по-малко е държавната собственост, толкова по-малко ще бъдат и корупцията и последващите "трансфери от данъкоплатците" за "спасяване на поминъка" (на железничарите, на пощаджиите, на енергетиците и т.н.)
Ми не остава друго, освен да благодарим на Московски да далновидното управление на БДЖ посредством Владимиров и останалите юнаци...