Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Трима кандидати да доставят нови 16 мотрисни влака за над 246 млн. лв.

2 коментара
Трима кандидати да доставят нови 16 мотрисни влака за над 246 млн. лв.

"Сименс", "Алстом" и "Щадлер" подадоха оферти за доставката на 16 нови електирически мотрисни влака за "БДЖ – Пътнически превози" ЕООД.

Това стана ясно при отварянето на заявленията за участие в обществената поръчка с прогнозна стойност от над 246.7 млн. лв. без ДДС, съобщиха от националния превозвач.

Процедурата е най-мащабната за доставка на нов подвижен състав за БДЖ за последните 15 години. Предишната поръчка беше от времето на управлението на НДСВ и ДПС за доставката на 25 нови мотрисни влака и тогава беше спечелена от "Сименс". 

В края на април БДЖ поръча 10 "умни" локомотива на "Сименс" за 55.5 млн. лв. без ДДС. Германската компания беше единственият кандидат в обществената поръчка.

Така с избора на доставчик на новите 16 мотриси значително ще повиши качеството на предлаганата услуга от "БДЖ - Пътнически превози", което е основния приоритет в работата на управленския екип на дружеството, посочват от компанията.

От години националният превозвач е в сериозна криза поради недостиг на подвижен състав. Това води до проблеми с изпълнението на разписанията на влаковете и аварии по време на движение. БДЖ изпадна в тази ситуация заради забавянето на ремотните дейности на локомотиви и мотрисни влакове с години.

Кандидатите

"Сименс" участва в поръчката, като консорциум ДЗЗД "СТБ Трейнс", в който влизат "Сименс Мобилити" Австрия Гмбх и "Сименс Мобилити" ЕООД.

Другата оферта е на "Алстом Феровиария" (Аlstom Ferroviaria S.p.A). Неотдавна "БДЖ - Пътнически превози" подписа договор с френската "Алстом транспорт С.А" за ремонт и поддръжка на 46 мотриси "Сименс" за близо 137 млн. лв.

Третото предложение е на обединение "Консорциум ЩАДЛЕР", в което участват "Щадлер Полска", "Щадлер Буснанг  АГ" и "Щадлер Сървис АГ".

След разглеждане на документацията на подалите заявления участници, процедурата ще продължи на етап подаване на технически и ценови оферти. Очакванията са това да се случи до средата на юли 2020 г., посочват от БДЖ.

Новите влакове

Новите електрически мотриси ще обслужват бързи влакове за пътувания над 3 часа по основните железопътни линии в страната.

Техническите изисквания предвиждат мотрисите да бъдат 4 или 5-секционни с повишен комфорт за пътниците, с първа, втора класа и места за трудноподвижни лица и детски колички, видеонаблюдение, wi-fi и възможност за кетъринг зона.

Експлоатационната скорост ще бъде 160 км/ч, но само в участъците, където жп линиите позволяват това.

Основни критерии за избор на доствчици са покупната цена на мотрисите, както и стойността на тяхната поддръжка и разходите за превоз на единица пътник.

Плановете са новопроизведените електрически мотриси да се доставят в рамките на 36 месеца от датата на подписване на договора, като за първия влак срокът е 24 месеца.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Лачоте Крайски
    #2
    Отговор на коментар #1

    А къде и кой ще ги оправя? 70 млн?

  2. Лачоте Крайски
    #1

    246 млн за 16 влака?!?! вътре да няма "баня, масаж"

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.