Троен ръст на командировъчните за морските екипажи ще спасяват флота

Троен ръст на командировъчните за морските екипажи ще спасяват флота

Тройно увеличение на командировъчнитеза офицерския състав на плаващите по море под българско или чуждо знаме съдове на международни рейсове, гласува правителството в четвъртък в опит да спре отлива на кадри от корабните компании.

През последните години освен напускането на плавателните съдове на БМФ и търсене на реализация на брега от страна на младите офицери, в България рязко е спаднал интересът към специализираното морско образование, аргументира се кабинетът

Така за ранг капитан командировъчните на ден се увеличават на 300 щатски долара, при 100 досега. За старши помощник-капитан те стават 225 долара (75 досега), а за втори и трети помощник-капитан - съответно 135 долара и 120 долара(от 45 долара и 40 долара). От 95 на 285 щатски долара се увеличават командировъчните пари за главния механик, а от 60 на 180 - за електромеханик. Вътрешните и външните проверяващи контролни органи ще получават по 210 золара, а специалистите - 90 долара дневно. Членовете на останалия персонал запазват своите досегашни възнаграждения.

Създаването и развитието на висококвалифицирани морски кадри и тяхната успешна реализация е част от морската политика на всяка държава, пише в прессъобщение на правителствената информационна служба.

Драстично намаляване на квалифицирани морски кадри е констатирано и в Зелената книга на Европейския съюз по бъдещата интегрирана морска политика.

Недостигът на кадри в световен мащаб по статистически данни към 2000 г. за офицери е бил 4 на сто или около 16 000 души, като прогнозата за 2010 г. е този брой да достигне 46 000 души. Само в рамките на Европейския съюз прогнозата за 2010 г. е недостиг от 36 000 души. Над 60 на сто от офицерите на корабите, контролирани от държави-членки на Европейския съюз, са на над 40 години с тенденция за увеличаване на възрастта.

Споделяне
Още от Бизнес