Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Тролейбусният транспорт в областните градове ще се развива с европари

1 коментар
Тролейбусният транспорт в областните градове ще се развива с европари

Тролейбусите да станат основен градски транспорт в 27-те областни града, обмисля правителството, стана ясно след заседанието му в сряда. Развитието на тролейбусната мрежа да се финансира с европари, предлага транспортният министър Ивайло Московски, който по заръка на премиера е изготвил доклад за състоянието на този вид транспорт у нас.

Той е по-екологичен от автобусния, с 40% по-евтин от трамвайния по отношение на изграждането, както и по-тих, също така поддръжката му е най-евтина от всички видове градски транспорт, се посочва в доклада на Московски.

В момента около 430 тролея се движат в 14 български града, като всеки един от тях е в тежко амортизационно състояние, каза Московски след заседанието. Затова ще се търсят варианти, както за обновяване на тролейбусния парк, така и за разширяване на мрежата, допълни той. България може да купува тролейбуси с пари от Оперативна програма “Регионално развитие” по мярката за интегриран градски транспорт, но тя е само за седемте най-големи български градове. Затова министърът по еврофондовете Томислав Дончев е отправил запитване към ЕК има ли възможност развитието на тролейбусния транспорт да се финансира по програма “Околна среда”, каза Московски.

“Считам, че този доклад може да послужи като база за разработването на проекти за екологичен градски транспорт, които да могат да се финансират от Оперативна програма “Околна среда”, като се използва максимално и ресурсът на програмата”, каза Московски.

По думите му идеята е смислена, добра и има логика в нея. Постоянно се завишават изискванията за еконорми в градовете, цените на горивата са с тенденция към постоянно нарастване, така че електротранспортът във всичките си форми е реална алтернатива на конвенционалните горива, обясни министърът. В доклада е записано, че ако основният критерий за наличието на електротранспорт е броят на жителите в града, то е възможно във всички областни градове да се изгради необходимата контактна мрежа и да се въведе тролейбусен транспорт.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #1

    Свършихте депата за сметопреработка и пречиствателните станции, та пренасочвате парите към друго по ОПОС.... ... Хвала....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.