Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Трус в БДЖ - заместник-министър и двама шефове са отстранени

Причината - реформата в железниците не върви с темпото на промяната

4 коментара
Трус в БДЖ - заместник-министър и двама шефове са отстранени

Заместник-министърът на транспорта и съобщенията Илия Илиев, който отговаря за БДЖ, и двама членове на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" - председателят Симеон Евтимов и Любомир Сяров, който отговаря за товарните превози, са освободени от длъжност.

Кадровите промени са по искане на министъра на транспорта и съобщенията Николай Събев, съобщи Министерството на транспорта и съобщенията.

"В БДЖ започнахме решителни и дълбоки реформи. Нуждаем се от екип, който да следва темпото на промяната", казва Събев.

Това са поредните промени свързани с ръководството на държавните железници, откакто Николай Събев пое управлението на транспортното министерство.

Илия Илиев се задържа на поста само два месеца, а двамата членове на директорския борд на БДЖ - около месец.

Отстраняването им идва в момент след като беше обявена реформа на БДЖ от министър Николай Събев. Тя предвижда сливане на трите фирми в една, като това се прави без никакви разчети и анализ на разходите и ползите.

По време на изслушването им в парламентарната комисия по транспорт редица депутати обърнаха внимание, че БДЖ беше разделено на товарни и пътнически превози заради изисквания на европейски директиви. Мартин Димитров от "Демократична България" дори препоръчаха да се иска нотификация от Европейската комисия, за да нямаме проблем след това. Илия Илиев и ръководството на БДЖ обаче отговориха, че реформата е съобразена изцяло с евродирективити.

Миналата седмица за първи път бяха представени и промените в сектор "Транспорт" в Плана за възстановяване и устойчивост. Те бяха представени без обосновка и конкретика пред бранша, което породи недоволство.

Вместо изграждането на инфраструктура, по която да се движат влаковете, две трети от средствата бяха насочени към закупуване на тройно повече мотриси спрямо първоначалните планове. Предвижда се дори купуване влакове на два етажа при намаляващи пътници.

В Плана са вкарани и два проекта свързани с родното място на министъра на транспорта - Русе. Те са за изграждането на интермодален терминал и модернизацията на жп линията Русе - Каспичан, по която ще се въвежда системата за телекомуникации и автоматика ERTMS-2. Това е най-новата система за влакове, които развиват скорост от над 250 км/ч. Такава скорост по тази линия с един коловоз е невъзможно да се развие. Това накара експертите да определят двата проекта като лобистки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит в 18:36 на 28 март 2022 от автора.
    #4
  2. Mina
    #3

    Няма ли конфликт на интереси в това собственикът на Еконт да е и министър на транспорта?

  3. Анонимент
    #2

    Това е добре защото цевните на световната китайска кинкалерия ще паднат също. Само за московияните ще се вдигат безкрай -:))

  4. John Doe
    #1

    Браво! Путиновите агенти в България тъкмо се надяваха да сложат ръка на железниците защото за един долар и евро вече ще трябва да внасят по 3 вагона рубли, че по банков път няма да може. Рубладжиите да се стягат за преминаване на китайска валута - Путин ще им плаща по един ХуйВам, че руските суровини ще заминават за Китай на цени по 1 ХуйВам на барел петрол или кубически тон газ.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.